Gå til innhold

Vannblokka som gikk lekk

Hurley

Anbefalte innlegg

Jeg har da vannkjøling, og et r9800pro. Jeg har vært litt slampete med å ta vare på vannkjølingen, og det var litt lavt nivå på vanntanken og det hadde blitt trykk inni den. Dette førte da til at niplene på skjermkort-blokka begynte å lekke. Ikke mye, men nok til at det begynte å gnistre som et sveise-apparat fra agp-porten.

Maskinen ble svart selvfølgelig, og jeg var rask med å få ut skjermkortet.

Når jeg så på skjermkortet da så virket det som om den fremste lille lederen som skal ned i agp-porten var blitt sort.

Jeg tørket av kortet og satte det tilbake men ikke noe hell, så jeg tok frem et gammelt kort og prøvde det, men det funket heller ikke, men så tok jeg hårføneren og blåste inni porten. Så prøvde jeg med r9800pro-kortet men ingen hell denne gangen heller, tilslutt prøvde jeg det gamle, og det funket.

Er det noe vits å få prøvd å få fikset r9800pro-kortet, eller er det bare å kaste det?

Det er som sagt bare en bitteliten leder som skal ned i agp-porten som virker svidd, men vet jo at med elektronisk utstyr så er det jo ikke så mye som skal til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har også hatt en lignende lekasje ( dog fra en skrue i vannblokka). Jeg renset den svidde delen av agp porten, og skjermkortet med rødsprit. Det funker faktisk, og er stabilt som et fjell, men det har mistet en del ytelse. :(

mistet ytelse? forklar nermere? hvis noe funker så kan det ikke miste ytelse...

Lenke til kommentar

hmm om du søler vann e.l for all del ikke bare tørk med fille å prøv igjen. Har du sølt noe annet en ferskvann, skyll delene i fersvann å la det tørke noen dager . Det er vannet som fører strømmen, er det noe annet er ferskvann er det partikler som fører strømm osv.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Vel, det var destillert vann, men det var diverse kjemikalier i det.

Jeg renset sloten og skjermkortet med heptan faktisk, men den ene "gull-lederen" er ødelagt, så det er nok lite å gjøre.

Endret av Hurley
Lenke til kommentar

Hei, Hurley, synd med kortet ditt.

Jeg driver å lodder på/av komponenter på disse kortene, så hvis du ikke får liv i det, så ikke kast det ! Jeg betaler gjerne litt for det kortet.

Alternativt kan du sende det til meg, så skal jeg se om jeg finner hva som er ødelagt / reparere det.

(sannsynligvis har vannet laget kortsluttning, som har 'brent' en minne- eller strømkontrollerchip)

mvh roger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...