Big_JT Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Noen spesielle som jeg må styre unne, eller virker det meste? Vet at det er problemer med promise sin som har både pata og sata, da jeg har denne på hovedkortet. (Får bare sata. ) Noe prakk å få disse i gang, eller er det bare PnP? (Med ny 2.6 kjerne selvsagt.) Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 De fleste fungerer, men husk å aktivere SATA/IDE i BIOS før du installerer. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Tror ikke det er noen innstillinger om SATA i BIOS. "Gammelt" MSI K7T266 kort. Tenkte på denne vist ingen andre har noen fine forslag. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Det ser ut som promise tilbyr kilden til driverne sine: her så da skulle du klare å få kortet til å funke uansett distro. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Det ser ut som promise tilbyr kilden til driverne sine: her så da skulle du klare å få kortet til å funke uansett distro. Driverne du linket til er bare for 2.4-kjerner. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Letet litt rundt på google. Virker som om det er promise drivere inne i 2.6 kjernen som fungerer godt. Noen som kan verifisere dette? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Last ned nyeste linux (http://kernel.org), så finner du alle sata driverne (samt. sata support (scsi)) og velger de Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Kjører 2.6.9 nå, så jeg regner med at jeg er rimelig godt sikret. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Joda, drivere for Promise SATA-kontroller er støttet fra kernel i 2.6. Har selv et Asus P4C800-E Deluxe med en promise SATA+ATA kontroller, og jeg har brukt denne l linux 2.6 uten problemer. Passer bare på å laste driveren sata_promise i oppstarten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå