gizzmo-kvakk Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 jeg har nettopp begynt med PHP/mySQL. Jeg har satt opp min egen webserver (apache @ Redhat 7.3) og PHP har fungert fra første stund. Nå har jeg instalert mySQL også, og det ser ut til å fungere. men jeg har et problem. PHP scriptsene mine får ikke kontakt med mysql basene. (en kamerat av meg har akkurat samme problemet..) noen som har noen glupe svar ? Lenke til kommentar
christt Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Kanskje du skal slenge med noen linjer fra scriptet ditt slik at vi kan se hva du prøver å gjøre... Lenke til kommentar
maurbiff Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Er denne serveren online 24/7? kanskje kunne det være mulig å få en login? skal få god hjelp da.. Lenke til kommentar
gizzmo-kvakk Skrevet 22. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2002 ja, den er det.. men login.. tja, kan jo tenkte på det litt.. ( det må bli ssh isåfall ) men nå er jeg for trøtt.. =) kan poste de scripta osv i morra.. så får vi sikkert ordna det på et vis =) Lenke til kommentar
maurbiff Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 SSH høres fint ut det.. hjelper gjerne til Lenke til kommentar
Abdullah Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 <?php $db = @mysql_connect("localhost:/home/brukernavn/minhjemmeside.com/.database/mysql/mysql.sock", "root", "passord"); ?> ............. Vriker kanskje..... ikke til phpBB forum, men andre saker.. Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 <?php $db = @mysql_connect("localhost:/home/brukernavn/minhjemmeside.com/.database/mysql/mysql.sock", "root", "passord"); ?> Fjern @ så får du se feilmeldinga... Skriv så inn denne her... Prøv også dette: <?php $db = @mysql_connect("localhost","root", "passord"); ?> Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 skal bare holde å skrive inn navnet på database-serveren....og ikke hele stien... er iallefall med asp->t-sql og php->mySql Lenke til kommentar
house Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Code: <?$db_conn = mysql_connect("localhost", "user", "pass");?> er ikke så vanskelig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå