db Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Dette evnet har kansje ikke så mye å gjøre her inne, men jeg fant ingen passende kategorier her på forumet som passa til mitt spørsmål. Men uansett, spørsmålet mitt er: Jeg har noen pc høytalere, når jeg ikke har på musikk så lager det knitrelyder å susing. Jeg har prøvd å ta den lyd pluggen ut av pcen bak, men det knitrer fortsatt. er det noen som hvet hva det er? Det som er rart er at den ikke har vært sånn før Lenke til kommentar
paroa Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 passer sikkert bedre her: http://forum.hardware.no/index.php?showforum=79 Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Er det eit onboard lydkort? Blir det meir knitring vist du beveger musa eller skroller? Eg hadde liknande problem. Det knitra når eg brukte musa, det var ekstra mykje når er skrolla. Etter oppdatering av bios og nye drivare til HK vart det bedre. Har du prøvd å oppdatera? Kva som gjer at det kjem knitring aner eg ikkje, men det må vera ein eller anna forstyrrelse. Ein ting til. Har du tv-kort? Mitt tv-kort lagde også knitring vist eg ikkje krudde av lydporten når eg ikkje såg på tv. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 hvis du har et skjermkort med vifte, eller en annen vifte nært lydkortet så kan det være løsningen. jeg hadde det problemet, da flyttet jeg bare lydkortet lenger vekk fra skjermkortet og problemet var løst Lenke til kommentar
db Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 ok, men det jeg fant ut er at vis jeg tar ut den lyd ledninga bak i pcen å legger den på bakken eller bare holder den, så lager den fortsatt lik lyd, helt lik lyd uansett om jeg har den i eller ikke hva kan det komme av? Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Da regner eg med du har en forsterker, gjerne en integrert i subben eller noe annet slags oppsett.. Høytalerene dine lager ikke lyd av seg selv så da blir det neste leddet i rekken. Forsterkerdelen. om du ikke har vært ond mot denne så har du en garanti sak. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 feil i høytalerne... er de nye? dyre? hvis det er garati på dem så burde du klage. Det kan hende det er strømmen som er feil. Hvis du har et voltmeter eller lignende, prøv å måle strømmen i kontakten til ledningene. Det er mulig de får for mye/lite strøm.... Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 tipper at noen av signalkablene dine (mellom PC og høytalere o.l.) ligger nærme andre strømledninger eller trafoer, det induseres derfor en strøm/spenning i disse kablene (pga at strømnettet er AC på 50 Hz) og du hører en svak susing i høytalerne (med ca 50 Hz)... har samme problemet jeg også, men hører susingen bare når PCen ikke står på, siden den overdøver susingen når den står på... så jeg bryr meg ikke så mye... (snur bare høytaleren bort om det plager meg) hvis du har kveilet opp ledingene mellom PC og høytalere, mellom sub og høytalere, eller liknende, så ikke gjør det. du får da en spole, og du vil få en større induksjon om de ligger nærme andre strømledninger/trafoer og mer sus enn hva som er nødvendig... knitringen kommer som regel av dårlige kontakter og volumkontroller etter min erfaring... Lenke til kommentar
"GROGI" Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 hva slags psu har du, bare lurer. siden viss du hadde hatt en q-tech så kunne det har vært grunnen(hadde en kompis med et sånt problem og han hadde q-tech) Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 hva slags psu har du, bare lurer. siden viss du hadde hatt en q-tech så kunne det har vært grunnen(hadde en kompis med et sånt problem og han hadde q-tech) Er nok neppe det siden lyden fortsatt er der når han trekker ut kabelen til høytalerene fra pcen! Vet at q-tec stinker, men det får være grenser for hva den får skylden for Lenke til kommentar
db Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 hmm ja, jeg kan levere de inn da, det har jo ikke vært sånn før. det er nå den siste måneden.. Det er logitech(THX) Z-2200 kosta 1800 da jeg kjøpte det så.. ja da ken jeg vel bare prøve å bytte de inn Takk skal dere ha for hjelpen da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå