Thel Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Nortq PSU'en er bra å stillegående! Det er meget bra at den har 120mm vifte, dette gjør at vifta kan kjøre på lavere turtall for samme kjøling som feks ei 80mm vifte.. Har selv en Fortron PSU med 120mm vifte, og den er noe av det som støyer minst i maskinen min;) Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Hvordan kan jeg kjøre den på lavere turtall da? Er det eventuelt mulig å lage viftestyring til PSU? Ikke det at jeg har planer om å bryte garantien på noe splitter nytt til 500 kr da Lenke til kommentar
Thel Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 den kjører allerede så sakte at du ikke trenger å "styre den" Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Hehe,ok! Blir digg å få den nye strømforsyninga i hus! Sleppe støyet fra Qtec'n jeg har nå.. Ellers rette sagt; brølinga! Neste innenfor støydemping blir da CPUkjøling eller vannkjøling.. Er helt noob på vannkjøling, så jeg er litt skeptisk.. Også fordi jeg ikke vet hvor mye bruk jeg har for det! Ønsker det fordi jeg vet det er ganske et ganske støysvakt system.. Lenke til kommentar
Thel Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Vannkjøling er egentlig enkelt, er bare å ta seg tid;) Har selv bigwater, ikke på grunn av at jeg skal klokke til himmelen, men for å få det stille nå Eneste igjen å finne annen kjøling på nå er GPU, trur jeg skal kjøpte ATI silencer og kjøre på "low" Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Du vil altså skifte ut Q-Tech fordi du har hørt mye dårlig om den? Beste strømforsyningen jeg har hatt jo, for å endre vifter var det å fjerne 2 skruer, for så å ta ut viftene, som forøvrig er festet med vanlige molex kontakter hos meg, letteste utskiftningen jeg har vært med på Lenke til kommentar
Thel Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Vifter i PSU er jo som vanlig helt vanlige vifter, som går på 12v osv.. Er ikke noe problem å skifte ut. Men jeg har hørt mye dårlig om spenninger på qtech osv, derfor anbefaler jeg å kjøpe en annen! Jeg sier ikke dette for å rakke ned på qtech, men baserer mine påstander på andres erfaringer! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 En annen grunn til at jeg skal skifte ut Qtec'n Ueland er at den ikke eies av meg, men av stefaren min! Og som seriøst datanerd, må jeg da for svingene ha egeneid PSU! Den jeg låner er en Qtec gold på ukjent watt.. Funker helt ok, har vært litt ustabilt til tider, gitt meg et godt støt har den også .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå