Gå til innhold

Diverse spørsmål om god bruk av lønning!

Anbefalte innlegg

Snart er det lønning, og i den anledningen lurer jeg på hva som er lurt å bruke pengene på!

Har et par ting på ønskelista:

• Co-tech (Dremelkopien fra Clasern) (250 kr)
  • Plexiglass (50 - 100 kr)
  • *Viftefri strømforsyning (den som er testet på ok.no) (ca. 1000 kr)
  • *Mer RAM (700-900 kr) ..Har 512 fra før!
  • *Vannkjøling (800 kr)
  • *Begynne å bygge nytt "server"-kabinett

* Må spare

Hva burde jeg bruke penger på? Hva er et "must" og hva kan jeg klare meg uten?

Har null erfaring med alt på lista..

Lurer også på om noen har noen idèer til hva man kan gjøre for å modde et Raidmax Cobra kabinett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tjener 120 i uka, pluss provisjon på abbonentssalg... Går med aviser :p

Er veldig keen på viftefri strømforsyning, for ettersom jeg har kabinettet på bordet blir jeg GAL av støyen fra Qtec'n!

Tenkte på å lakkere brønndekslene svart og diskettstasjonen (DVD-brennern er allerede svart :p)..! Tenkte forresten på en LCD i toppen som kan vippes opp.. (http://www.atruereview.com/nemesis/index.php) <--- Litt som den!

Ville det vært fett? Slal også kjøpe no nye skruer.. Problemet med små ting er at du som regel kjøper mye av det og tilsammen blir det en del penger :p

Lenke til kommentar

Herlig pris! =D

Har hørt mange har anbefalt srømforsyninger fra NorthQ..

Men du har kanskje kabinettet på gulvet? Må tenke på at mitt står på bordet, og da hører du viftene BETRAKTELIG bedre enn når det står på gulvet! Ble helt shokka når jeg skaffa nytt kabinett å satt det opp på bordet å fikk høre hva slags udyr jeg hadde av en strømforsyning!

Lenke til kommentar
Hmmm.. Er så vanskelig å faktisk få et inntrykk av hvor mye 12-16 desibel er! Vet bare at det er 15 i lufta normalt, og at hjernen vår oppfatter det som stille..

16 decibel er veldig lite, du vil nesten ikke høre det når det er inne i kabinettet, hva det nå enn er så lager 16 decibel. Se på f.eks. på denne videoen, der den viften lager 21 decibel, noe som nesten ikke høres.

A very quite fan that will be virtually silent when it's inside of your case
Endret av PCXray
Lenke til kommentar

Hmm... Men blir det ikke en del tilsammens med de andre viftene da?

Går uannsett for den strømforsyninga! Når jeg får lønninga å få satt opp budsjett skal jeg på komplett å handle.. :) Målet mitt er å kjøpe inn en støysvak strømforsyning, og jeg har fått inntrykk av at da er denne noe å gå for.. Hvem tar ansvar om dere tar feil? :roll::p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...