lokeland Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Snart er det lønning, og i den anledningen lurer jeg på hva som er lurt å bruke pengene på! Har et par ting på ønskelista: Co-tech (Dremelkopien fra Clasern) (250 kr) Plexiglass (50 - 100 kr) *Viftefri strømforsyning (den som er testet på ok.no) (ca. 1000 kr) *Mer RAM (700-900 kr) ..Har 512 fra før! *Vannkjøling (800 kr) *Begynne å bygge nytt "server"-kabinett * Må spare Hva burde jeg bruke penger på? Hva er et "must" og hva kan jeg klare meg uten? Har null erfaring med alt på lista.. Lurer også på om noen har noen idèer til hva man kan gjøre for å modde et Raidmax Cobra kabinett? Lenke til kommentar
ElmotriX Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 litt off topic men, hvor mye trjener du egentlig i måneden...? Lenke til kommentar
Thel Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Ettersom han heter brainbug90 regner jeg med han er født i 1990, han blir altså 15 i år, så lønna er sikkert ikke så alt for høy;) Mer ram ville jeg gått for! Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 For å mode dette kabinettet ville jeg ha laget en ny front, synes ikke fronten er noe å se på. Men hvis du apselutt vil ha den så kan du bytte ut det svarte med netting som blir brukt til grill på biler. med blått lys bak. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Tjener 120 i uka, pluss provisjon på abbonentssalg... Går med aviser Er veldig keen på viftefri strømforsyning, for ettersom jeg har kabinettet på bordet blir jeg GAL av støyen fra Qtec'n! Tenkte på å lakkere brønndekslene svart og diskettstasjonen (DVD-brennern er allerede svart )..! Tenkte forresten på en LCD i toppen som kan vippes opp.. (http://www.atruereview.com/nemesis/index.php) <--- Litt som den! Ville det vært fett? Slal også kjøpe no nye skruer.. Problemet med små ting er at du som regel kjøper mye av det og tilsammen blir det en del penger Lenke til kommentar
"GROGI" Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 hvorfor bytter du ikke bare vifter i q-tec'n? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Er egentlig stefaren min sin, og jeg tror ikke han er så happy for det! Og dessuten er jeg ikke så god på sånt teknisk.. Og jeg har hørt mye "fælt" om Qtec'n, så det er et grunnlag for å bytte også! Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Jeg mener selv det er unødvendig med en uten vifte til +1000 kr. Du kan heller kjøpe en til 400kr som har 120mm vifte, som bare gir 12-16 DB EDIT: Altså PSU (Strømforsyning) Endret 12. februar 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Hmmm.. Er så vanskelig å faktisk få et inntrykk av hvor mye 12-16 desibel er! Vet bare at det er 15 i lufta normalt, og at hjernen vår oppfatter det som stille.. Noen lenker til slike strømforsyninger, som er å anbefale? Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Noen lenker til slike strømforsyninger, som er å anbefale? Denne er stillle: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19348 Har den selv og er veldig fornøyd Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Herlig pris! =D Har hørt mange har anbefalt srømforsyninger fra NorthQ.. Men du har kanskje kabinettet på gulvet? Må tenke på at mitt står på bordet, og da hører du viftene BETRAKTELIG bedre enn når det står på gulvet! Ble helt shokka når jeg skaffa nytt kabinett å satt det opp på bordet å fikk høre hva slags udyr jeg hadde av en strømforsyning! Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Noen lenker til slike strømforsyninger, som er å anbefale? Denne er stillle: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19348 Har den selv og er veldig fornøyd What he said. Det er en veldig god og stille strømforsyning. Var jeg deg ville jeg kjøpt først mer RAM. Hvis du føler du ikke trenger det, ville jeg kjøpt et plexiglass og dremel. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Satser på: RAM (800 kr) Strømforsyning (500 kr) I første omgang iallfall! Det er jo 1300 det er snakk om.. Synes RAMen er vilt dyr for tida! Hørte rykter om at prisen skulle synke, men det kan umulig være tilfelle Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Er det noen form for viftestyring på strømforsyinga? Siden det står "12 - 17 dB" og at jeg ser en rød knapp jeg ikke har sett på andre strømforsyninger.. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Tror ikke det er viftestyring nei.... Den rød knappen stiller på volt... Den skal stå på 230 Rører du på den sprenger PSU din Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Aoch.. Det vil jeg jo ikke! Hehe.. Men hva menes med 12 - 17 dB da? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 At den gir fra seg mellom 12 desibel og 17 desibel Gå inn på http://www.microplex.no/ og klikk deg inn på "Vifter" Der har de lagt ut lydklipp på forskjellige DB nivåer. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Ok, takk! Så plutselig støyern, og plutselig ikke? Den er jo litt.. Delikat..! *SetternLittPåSpissen* Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Hmmm.. Er så vanskelig å faktisk få et inntrykk av hvor mye 12-16 desibel er! Vet bare at det er 15 i lufta normalt, og at hjernen vår oppfatter det som stille.. 16 decibel er veldig lite, du vil nesten ikke høre det når det er inne i kabinettet, hva det nå enn er så lager 16 decibel. Se på f.eks. på denne videoen, der den viften lager 21 decibel, noe som nesten ikke høres. A very quite fan that will be virtually silent when it's inside of your case Endret 12. februar 2005 av PCXray Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Hmm... Men blir det ikke en del tilsammens med de andre viftene da? Går uannsett for den strømforsyninga! Når jeg får lønninga å få satt opp budsjett skal jeg på komplett å handle.. Målet mitt er å kjøpe inn en støysvak strømforsyning, og jeg har fått inntrykk av at da er denne noe å gå for.. Hvem tar ansvar om dere tar feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå