Martin A. Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Hei. Har en kamerat som har litt problemer med lydanlegget sitt.. Nærmere sagt Biltema 5.1 anlegg. Problemet er at han ikke får lyd i de bakre og center når han spiller av musikk. Lydkortet er av typen Creative Audigy2 LS. Det rare er at det kommer lyd, når jeg kjører lydtestene som følger med i programvaren til lydkortet. Noe som har den fjerneste anelse om hva som kan være galt? -Martin Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Tja, hvis det er MP3 han spiller av, vil du kun få lyd i de fremre kanalene, da MP3 som regel er enkodet i Stereo... Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Da skjønner jeg ikke hvorfor jeg som har første generasjons Audigy-kort, og Logitech Z-680, får lyd i alle høytalere.. Men vi kan jo prøve å spille av en vanlig cd. EDIT: Nei, akkurat samme resultat Endret 12. februar 2005 av M4rTiN Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Hvis det er snakk om avspilling av musikk i winamp, trenger du en plugin for å få lyd i alle kanaler.. Husker ikke hva den heter i farta, men du kan google litt. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Hvis det er snakk om avspilling av musikk i winamp, trenger du en plugin for å få lyd i alle kanaler.. Husker ikke hva den heter i farta, men du kan google litt. Han har ikke WinAmp, så han bruker Windows Media Player. Prøvde å finne ut noe i Alternativene der Lenke til kommentar
voüshvaggi fyrsten Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Windows Media Player Bruk Musicmatch! Men det kan være noe instillinger i programvaren som fulgte med? Har aldri hatt slike problemer! Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Kan det ha noe med at det er et surround-anlegg fra Biltema? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Kan det ha noe med at det er et surround-anlegg fra Biltema? Tviler jeg på. Som oysfaerg nevnte, er musikk som regel i stereo, altså to kanaler. Selv synes jeg det er tullete å mikse et stereosignal opp i multikanal, men det er bare min mening. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Mitt audigy kort (2zs) var det en instilling i programvare som gjorde at det ble 3.1 istedet for 7.1 Tror det var under THX, der lyden rett og slett sto på 100% front istedet for 50% 50% Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Da skjønner jeg ikke hvorfor jeg som har første generasjons Audigy-kort, og Logitech Z-680, får lyd i alle høytalere.. Logitech har innebygde dekodere, prologic som mikser stereo til 5.1. Audigy lydkortet har ikke prologic. Men det går an å høre musikk på alle høytalerne selv om det bare er stereo signal. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Fant det ut rett før du la ut bilde "karasjok" Tusen takk for hjelpa alle sammen Nå funker det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå