idos Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Mye svada i denne tråden. Det er ingen vits i FPS større en den vertikale frekvensen. Setter du denne til 75 Hz bruker skjermen 1/75 sekund på å tegne opp bildet på skjermen. Du vil derfor oppleve "tearing" i bildet dersom du har lavere eller høyere FPS enn skjermen. Personlig synest jeg det er bedre med konstant 75Hz enn "liksom" 100 FPS og tearing i bildet. Til trådstarter: Dersom du ønsker ekte høy fps så bør du også modde (på verksted) skjermen din. Vet om en (i USA rettnok) som fikk modda sin skjerm så den kunne vise over 150 FPS. Om CS:S og online FPS. Klarer ikke finne testene, men synest å huske at FPS var sterkt CPU begrenset.. [EDIT] Fant den les den her Endret 13. februar 2005 av idos Lenke til kommentar
arokh Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Til trådstarter: Dersom du ønsker ekte høy fps så bør du også modde (på verksted) skjermen din. Vet om en (i USA rettnok) som fikk modda sin skjerm så den kunne vise over 150 FPS. Herre min hatt, må være rusa på noe du........ Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Damn får vel bli en AMD 64-bits CPU for meg da når jeg skal kjøpe ny CPU. Lenke til kommentar
tr0max Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Damn får vel bli en AMD 64-bits CPU for meg da når jeg skal kjøpe ny CPU. du kan trygt si det. Jeg skal aldri ha pentium igjen har bare dårlig erfaringer. Dette min pentium brikke nr 10 sikkert..... Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Enig med: arokh Glad at 60hz myten er brutt, hater folk som sier det! Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Arokh, jeg er enig med deg. Jeg merker STOR forskjell på 60 og 100, og uansett hva noen sier, er det subjektivt. Men jeg tviler på at mer enn 10% av gamerene sier at 60 er like bra som 100 Lenke til kommentar
idos Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Til trådstarter: Dersom du ønsker ekte høy fps så bør du også modde (på verksted) skjermen din. Vet om en (i USA rettnok) som fikk modda sin skjerm så den kunne vise over 150 FPS. Herre min hatt, må være rusa på noe du........ Bare rusa på livet .. .. Modding av skjerm skal visst nok være enkelt.. må bare skifte en chip .. ikke verre en det mange gjør med andre dingser.. (les x-box, PS2.. o.l) [EDIT] fant tråden.. http://forum.americasarmy.com/viewtopic.ph...der=asc&start=0 cuz they dont have high end monitors. my Black Sony Trinitron 21" is running tweaked at 1024x768 @ 160 Hz in Pipe SF inside, i push a easy 120-140 FPS * i have a friend who works in a Sony Factory, he sent me a much higher bandwidth chip in the monitor, it will do 2400x2200 @ 85Hz Shocked Cheesy Grin Endret 14. februar 2005 av idos Lenke til kommentar
arokh Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Kan så være at man kan "modde" en skjerm til å kjøre høye frekvenser men dette har ingen relevans til denne tråden i hele tatt. Lenke til kommentar
idos Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Dersom denne tråden omhandler FPS og online spilling, så har modding av skjerm så den faktisk klarer å tegne opp alle de rammene relevans. Poenget mitt er bare at å ha FPS>det skjermen faktisk klarer å tegne opp har ingenting forseg.. uavhengig om øyet kan se mer.. skal en ha nytte at alle FPS'ene må skjermen klare å vise dem.. Eller for å si det på en annen måte.. så lenge minimum FPS ikke ligger under V- Hz på så er det ingen vits i å ha raskere kort.. Endret 14. februar 2005 av idos Lenke til kommentar
ADT Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Til trådstarter: Dersom du ønsker ekte høy fps så bør du også modde (på verksted) skjermen din. Vet om en (i USA rettnok) som fikk modda sin skjerm så den kunne vise over 150 FPS. Herre min hatt, må være rusa på noe du........ Hehe, der dreit du deg ut Ingen vits i å komme med så stygge kommentarer heller, kan jo ganske enkelt si at du mener det ikke er mulig... Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) fps= Når 3 av mine kompisser med p4 2.6 og 512 ram og geforce4 ti 4400 får akkurat det samma fps er det ikke litt rart? Jeg kjøpte X800XT for å få best fps..... 100 til 200 har mye og si når gamer "seriøst" jeg går ned til 87fps vis brukter 6x aa og max detaljer altså 87 fps med alt på maks er jo bra nok det da. er jo mer en godt nok til å spille på. får selv 75 fps på mitt 6800nu kort. på 1280 alt på high og 4xaa og 8xaf og er fornøyd med det edit: skrev feil 75 fps får jeg..ikke 85. men uannsett. er bra nok. Endret 14. februar 2005 av Blaz3r Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Du behøver ikke høyere FPS enn hz på skjermen din. Å jage etter mest mulig FPS er veldig typisk fjortis og spilt CS et par ganger, tankegang. Tror du at du blir bedre eller noe sånt om du hadde hatt 1 million i FPS ? :!: Lenke til kommentar
Espenwangj Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 kjør samme FPS som HZ på skjermen... Lenke til kommentar
arokh Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hehe, der dreit du deg ut Ingen vits i å komme med så stygge kommentarer heller, kan jo ganske enkelt si at du mener det ikke er mulig... Du som driter deg, har da ikke hevda det ikke var mulig jeg? Bare påpeker at han er langt bortenfor temaet til denne tråden. Dessuten så kan hver eneste billige 17" i dag klare 100Hz i 1024x768 og enda høyere på lavere oppløsninger. Mer enn nok til å vise de fps'ene man trenger til HL2. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 *Ler av alle fjortissene som sitter å klager over lav fps når skjermen viser 60hz* Først og fremst må en bruke en refreshrate fix for å sette en viss hz. Når skjermkortet rendrer opengl/direct 3d blir skjermen satt ned til 60hz som er standard uavhengig av hva hz som blir kjørt i windows. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Dere ER helt på viddene! Du trenger mer fps enn vertikal frekvens viser, fordi i tunge kamper, faller FPS drastisk, og er den da lavere enn den vertikale frekvensen. Si meg en ting som er negativt med flere FPS, og fortell meg hvorfor noen sier at du må være fjortis for å lete etter best FPS. Fortell meg hvorfor vi da har en norsk verdensmester i 3dmark01, og han er rundt 30 mener jeg. Er han fjortis? Lenke til kommentar
corcky Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Poenget er at det er mange som *ser* forskjell på 100fps og 60 fps på en 60hz skjerm? Hvor er logikken i det? Er så klart enig i at du trenger mer enn max 60fps for ha en glatt spille opplevelse. Jeg tror både du og overklokk er enig i det? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hehe, der dreit du deg ut Ingen vits i å komme med så stygge kommentarer heller, kan jo ganske enkelt si at du mener det ikke er mulig... Du som driter deg, har da ikke hevda det ikke var mulig jeg? Bare påpeker at han er langt bortenfor temaet til denne tråden. Dessuten så kan hver eneste billige 17" i dag klare 100Hz i 1024x768 og enda høyere på lavere oppløsninger. Mer enn nok til å vise de fps'ene man trenger til HL2. Driter jeg meg ut? Når du påstår at noen bruker stoff fordi han sier at det er mulig å øke refreshraten på en CRT skjerm for å faktisk kunne se forskjell på 150 og 100fps, ville jeg påstå at det er DU som bæsjer på leggen Om du mener dette er OffTopic burde du heller ikke ha slik en forfærdelig holdning, det ødelegger faktisk enhver glede i å poste meningen sin i en slik tråd... Hvis du mener det er best å snakke stygt og prøve å drite ut folk for å fremme dine egne teorier, er noe grunnleggende galt. For å overbevise andre bør du heller komme med skalige begrunnelser. Det er ikke nødvendigvis den som skriker høyest som har rett... Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Dere ER helt på viddene! Du trenger mer fps enn vertikal frekvens viser, fordi i tunge kamper, faller FPS drastisk, og er den da lavere enn den vertikale frekvensen. Si meg en ting som er negativt med flere FPS, og fortell meg hvorfor noen sier at du må være fjortis for å lete etter best FPS. Vi snakker ikke om "i tilfelle det kommer MASSE på skjermen sånn at fps synker!!!". Hvis du har lik eller fler fps enn V-Sync-frekvensen på skjermen i de tilfellene mye skal rendres så kan du ikke få det bedre. De eneste tilfellene hvor det kan lønne seg med fler fps enn V-Sync-frekvensen er i spill hvor spillet oppdaterer fysikk-motor o.l. i samme frekvens som fps. I moderne spillutvikling kjører spill-tiden uavhengig av hvor mange frames som blir tegnet opp på skjermen, mens i eldre spill (Quake 3 har jeg hørt) vil en høyere fps gjøre at du kan reagere hurtigere. Mye av grunnen til at mange mener skjermen flimrer ved 60 Hz skyldes at skjermene (CRT) også takler høyere frekvenser slik at fosfor-belegget "fader" ut mye hurtigere for å ikke henge igjen med gammelt lys ved høye frekvenser. Ved lavere frekvenser vil derfor skjermen "blinke" mer siden fosforet rekker å bli mørkt før elektronstrålen kommer og aktiverer fosfor belegget igjen. I skjermer laget for max 60 Hz vil ikke skjermen flimre like mye. Endret 14. februar 2005 av 4WheelDrive Lenke til kommentar
arokh Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Kan ikke se at jeg har lagt fram noen teorier i hele tatt jeg, kun begrunnede fakta. Tråden er ødelagt av feilinformasjon og offtopic poster uansett. Les posten til modde-fyren og svaret mitt på nytt du, tror ikke helt du forsto poenget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå