Sindre Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Må vel si fra hvis jeg skal si noe ON TOPIC her Problemer med FPS i Source se her. Da ser du at det er SYKT mange som har det problemet, hvis du skal sjekke om det er feil på noen annen måte sjekk i benchmarks programmer eller andre spill! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 fps= Når 3 av mine kompisser med p4 2.6 og 512 ram og geforce4 ti 4400 får akkurat det samma fps er det ikke litt rart? Jeg kjøpte X800XT for å få best fps..... 100 til 200 har mye og si når gamer "seriøst" jeg går ned til 87fps vis brukter 6x aa og max detaljer Dude, dette stemmer ikke. Er helt umuligt at kompisene dine får 100FPS i CS Sorce met det GeForce TI 4400. I så fall er alt av innstillinger satt av på low, pluss at de har 512 MB med ram mens det er anbefalt å ha 1GB med ram. Her stemmer det nok ikke det du sier. Med mitt hardware får jeg lusne 80 FPS, riktignok har jeg ikke formatert når jeg fikk tak i det nye skjermkortet pga har vært giddesløs. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Et par ting (gadd ikke lese alt svadaen): Trådstarter har 107fps ved low og 87fps ved high - med andre ord, det virker som cpu'n er for treg. Det er snakk om gjennomsnittlig fps her. Det er knekkende likegyldig når du spiller online. Da er det kun minimum fps som gjelder. Dvs når du møter flere fiender. Det er rimelig vanlig at minimum fps er halvparten eller lavere av gjennomsnittlig fps. Personlig synes jeg det er greit å spille med minimum fps på 50 - da går det an å snu seg fort og faktisk fortsatt ha mulighet til å vite hvor motstanderene er. Mer er bedre, men ikke livsnødvendig. Å dra med tv her er forresten uinteressant ettersom filmer/tvsendinger har motion blurring (f.eks: en tennisball blir avlang hvis du fryser bildet) for å simulere høyere fps. Uten motion blurring virker tvbildet hakkete. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Dette med 50Hz vs 100Hz på TVer...må man ikke ta i betraktning av man gjerne sitter 3-5 meter fra en TV mens bare knappe halvmeteren fra en PC-skjerm? Jeg får hodepine etter et kvarter har jeg skjermen min på 60Hz.... Husker engang jeg lånte en prosjektor te TVen og så en actionfilm på den. Var trangt i stuen slik at jeg satt veldig nærmt og lavt iforhold til lærretet, og da merket jeg det trykte litt i hode da det skjedde mye på lerretet (f.eks kameratet flyttet seg raskt, ekspolsjoner etc). Sitter man halvmeter fra TVen får man hodepine og.. Poenget er vel at avstanden/plasseringen til/av skjermen har kanskje stor innvirkning på vår oppfattelse av bilder per sekund. Derfor trenger vi kanskje ikke mer en 25fps/50Hz på en TV men mye mer i pcspill 100fps+/75-85Hz..? Edit:Leif`en ute å går... Endret 13. februar 2005 av brsseb Lenke til kommentar
zulo Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 jeg trodde de nye spillene hadde låst fps og brukte fps-uavhengig motor..altså hvis du skal bevege deg i et 3dspill 100m tar det like lang tid uansett om maskinen rendrer det på 20fps eller 251 fps (hørte f.eks at doom3 skulle ha det) Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 jeg trodde de nye spillene hadde låst fps og brukte fps-uavhengig motor..altså hvis du skal bevege deg i et 3dspill 100m tar det like lang tid uansett om maskinen rendrer det på 20fps eller 251 fps (hørte f.eks at doom3 skulle ha det) FPS er fri, men spillet tar "like lang tid" hvis du skjønner..var i gamledager man låste FPS. Nå er det vel bare små konsoller, javaspill og ting som skal kjøres på maskiner som er identiske (mulig noen konsoller gjør dette) som gjør slikt. Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 seneste store tittelen som kom med fps cap var vel doom3, som hadde maks 60fps i gameplay (ingen cap i benchmarken seff). grunnen til at dette var nok i doom3 var at man fra første persons vinkelen beveger seg veeeeldig sakte. tror ikke det funker like bra om man lager en mod hvor en f.eks kan kjøre bil i høy hastighet Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg spilte uten problemer cs med 20fps før.. men nå blir jeg iritert av 80 fps:S:S Lenke til kommentar
tr0max Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg kjørte 3dmarks03 og fikk 295 i score på CPU og 9530 på 3dmark. Ser ut som cpu'n er skada eller så har jeg et **** problem et eller annet sted.... Lenke til kommentar
gsn Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Huh ? forstod rett og slett ikke siste posten... Lenke til kommentar
ADT Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Huh ? forstod rett og slett ikke siste posten... Veldig enkelt.... Du har for lav CPU score, med din HW bør du få minst det dobbelte... edit: personlig får jeg 1196 CPU score... Endret 13. februar 2005 av ADT Lenke til kommentar
tr0max Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Huh ? forstod rett og slett ikke siste posten... Veldig enkelt.... Du har for lav CPU score, med din HW bør du få minst det dobbelte... edit: personlig får jeg 1196 CPU score... Jeg har kjørt en del tester på CPU'n men ingen ting tyder på error av noen slag? Har du noen tips på hvordan jeg kan få sjekket cpu'n skikkelig? Jeg satt opp hastigheten idag , p4 [email protected] stabilt som bare det og ikke noe diff har skjedd Brukte Asus AI for å clocke 10% Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) det meste vanlige er vel å voldta cpu'en med prime95 i noen timer/dager. bra til å teste stabilitet. edit: leif Endret 13. februar 2005 av charlie di meola Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 AHH! Så patetisk, menneskeøyet kan ikke ser forskjell på 60 og 100 fps, men er enig med at det er irritende hvis det lagger når mange flasher også videre! Lenke til kommentar
gsn Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 fader : bra du kommer med inslag som er helt usanne og offtopic. Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 relativt god artikkel om fps Lenke til kommentar
tr0max Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 hmmm ..... Jeg er ikke ute etter å vite hvor mange fps øyet mitt klarer å se. Jeg vet at med mitt hardware burde jeg kunne få bedre fps..... takker for hjelp på forhånd Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) 107 fps ved 1024 er SVÆRT lite, jeg kjører 6600GT og har lett 150FPS med alt på max, utenom aa og af 1. ifølge profilen din har du ikke 6600 GT ? 2. Du har en XP 2500 CPU med 6600GT, han har p4 2,8 ghz med x800xt ... Vet ikke hvorfor, men trur deg ikke! Så slutt å få trådstarter til å tro at det er noe galt. "on topic": Jeg foreslår at du tar en stresstest med standard settings evt alt på maks, og sammenlikner med TI kortene.. Dessuten er ikke source like fps-avhengig som cs 1.6, jeg spiller cs source med drop ned til 25 fps, og som noen sier før i tråden.. fps er ikke lenger like viktig for å få en fin flyt i spillet Først og fremst, profilen ække oppdatert på år og dager. Jeg sitter på A64 3000+@ 2.5Ghz (181Mhz minne 2-2-2-5). Skjermkortet er klokket til standardhastigheter. Jeg sa tidligere i tråden at jeg har oppnådd 150 fps lett (altså uten å sette ned settings eller noe), dette var når jeg kjørte minnet på 235 og cpu på 2700Mhz, samtidig som skjermkortet var klokket til 1.19Ghz (minne), og 590 (core). Edit: Jeg vil si noe om FPS i Source, fordi jeg ser mange ikke synes FPS har så mye å si. FPS er en nødvendighet hvis du skal snipe, eller skyte i harde kamper. Jeg ligger omtrentlig på 70 på dust (avhengig av serveren :/), og 100 på office, og det er lettere å snipe på office Bevis: Endret 13. februar 2005 av Ghost Of Death Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 AHH! Så patetisk, menneskeøyet kan ikke ser forskjell på 60 og 100 fps, men er enig med at det er irritende hvis det lagger når mange flasher også videre! Det at menneskeøyet ikke klarer å merke forskjell på 60 og 100 er ikke sant... Jeg merker stor forskjell på 60 og 100fps.. da mener jeg STOR Lenke til kommentar
arokh Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Alltid noen tullinger som hevder at øyet ikke kan se mer enn x antall fps... Hvor får dere dette fra?! Det er jo bare helt FEIL! Slutt å ødelegg tråder med sånt svada. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå