Skaptrollet Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Hei jeg lurer på om dere vet om et program som fungerer ala netstumbler i ubuntu? så jeg får opp alle trådløsenettverk i nærheten?! og om de er beskyttet av wep o.l. det er kjekt å ha når man er ute og reiser, så kan jeg finne statoil nettverk o.l =) Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 airsnort gir deg vel den funksjonaliteten, selv om det ikke er det den er beregnet på (den knekker WEP-krypteringer)...... Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) da prøver jeg det tusen takk! usj liker ikke at ubuntu har så få pakker i synaptic package manager eller hva den heter... må jo laste ned diverse ting hele tiden for å legge inn en ting.... freebsd ports har jo 3893939 ganger så mye stuff i pakkesytemet eller er det bare jeg som ikke har skjønt at man kan legge til en haug med andre ting ? isåfall hvordan Endret 12. februar 2005 av WaBBiT Lenke til kommentar
zyp Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Legg inn debian-repositories i sources-list, så får du mye mer å velge i. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) hvordan!? jeg la inn linux for første gang denne uken EDIT: eh airsnort vil ikke installere? :S make all-recursivemake[1]: Entering directory `/home/erik/My Downloads/airsnort-0.2.7e' Making all in src make[2]: Entering directory `/home/erik/My Downloads/airsnort-0.2.7e/src' if gcc -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I.. -DPACKAGE_DATA_DIR=\""/usr/local/share"\" -DPACKAGE_LOCALE_DIR=\""/usr/local//locale"\" -DXTHREADS -I/usr/include/gtk-2.0 -I/usr/lib/gtk-2.0/include -I/usr/X11R6/include -I/usr/include/atk-1.0 -I/usr/include/pango-1.0 -I/usr/include/freetype2 -I/usr/include/glib-2.0 -I/usr/lib/glib-2.0/include -g -O2 -MT callbacks.o -MD -MP -MF ".deps/callbacks.Tpo" -c -o callbacks.o callbacks.c; \ then mv -f ".deps/callbacks.Tpo" ".deps/callbacks.Po"; else rm -f ".deps/callbacks.Tpo"; exit 1; fi callbacks.c:9:18: pcap.h: No such file or directory In file included from callbacks.c:24: PacketSource.h:32:18: pcap.h: No such file or directory In file included from callbacks.c:24: PacketSource.h:153: error: parse error before "pcap_t" PacketSource.h:153: warning: no semicolon at end of struct or union PacketSource.h:154: warning: data definition has no type or storage class PacketSource.h:163: error: parse error before '}' token PacketSource.h:163: warning: data definition has no type or storage class PacketSource.h:173: error: parse error before '*' token PacketSource.h:174: warning: data definition has no type or storage class PacketSource.h:175: error: parse error before '*' token PacketSource.h:176: error: parse error before '*' token PacketSource.h:176: warning: data definition has no type or storage class PacketSource.h:177: error: parse error before '*' token PacketSource.h:178: error: parse error before '*' token PacketSource.h:179: error: parse error before '*' token In file included from bssidlist.h:35, from display.h:23, from callbacks.c:29: capture.h:25:18: pcap.h: No such file or directory In file included from bssidlist.h:35, from display.h:23, from callbacks.c:29: capture.h:49: error: parse error before "PacketSource" capture.h:49: warning: no semicolon at end of struct or union capture.h:51: error: parse error before '}' token capture.h:51: warning: data definition has no type or storage class callbacks.c:79: error: `PCAP_ERRBUF_SIZE' undeclared here (not in a function) callbacks.c: In function `on_Start_clicked': callbacks.c:368: error: `ca' undeclared (first use in this function) callbacks.c:368: error: (Each undeclared identifier is reported only once callbacks.c:368: error: for each function it appears in.) callbacks.c:378: error: parse error before ')' token callbacks.c: In function `on_pcap_ok_clicked': callbacks.c:670: error: `ca' undeclared (first use in this function) callbacks.c:670: error: parse error before ')' token callbacks.c: At top level: callbacks.c:79: error: storage size of `errbuf' isn't known make[2]: *** [callbacks.o] Error 1 make[2]: Leaving directory `/home/erik/My Downloads/airsnort-0.2.7e/src' make[1]: *** [all-recursive] Error 1 make[1]: Leaving directory `/home/erik/My Downloads/airsnort-0.2.7e' make: *** [all] Error 2 Endret 12. februar 2005 av WaBBiT Lenke til kommentar
comicz Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Legg til Ubuntus Universe-repository og litt annet, så blir det nok bedre. Ta deg en tur innom Ubuntu-forumet, du. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Følg denne guiden: http://ubuntuguide.org/#extrarepositories og kjør apt-get install airsnort / installer den via synaptic Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) det funket nesten ja ! det står "Could not set monitor mode".. hva har jeg gjort galt da? har valgt riktig nettverkskort o.l mens vi er igang, hvordan kan jeg få batteri monitoren til å vise riktig? den sier at jeg kjører på batteri og har 0% batteri hele tiden... jeg har en toshiba portege 3410CT laptop... Endret 12. februar 2005 av WaBBiT Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 det funket nesten ja ! det står "Could not set monitor mode".. hva har jeg gjort galt da? har valgt riktig nettverkskort o.l Kan du poste hele outputet? Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 jeg starter airsnort og velger eth0 og trykker start så kommer det opp en feilmelding som sier: "Could not set monitor mode" hvis jeg velger driver: other så lukker airsnort seg? :S Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Kan du ikke bruke kwifimanager eller NetworkManager da? Fungerer utmerket... Ev. kan du skru på netplugd, så kopler den seg til første og beste nett... Lenke til kommentar
ways Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 har du husket å kjøre den med root-privilegier? sudo airsnort for å bare få oversikten kan du skrive iwlist scan lars@aotearoa:~ $ iwlist scan lo Interface doesn't support scanning. eth0 Scan completed : Cell 01 - Address: 00:11:2F:E3:1E:B6 ESSID:"****" Protocol:ieee 802.11g Mode:Master Channel:1 Bit Rate:54Mb/s Extra: Rates (Mb/s): 1 2 5.5 6 9 11 12 18 24 36 48 54 Extra: RSSI: -58 dBm Encryption key:on eth1 Interface doesn't support scanning. sit0 Interface doesn't support scanning. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 får jeg liste over alle trådløse nettverk i nærheten da? (og wep dekypter? ) Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 når jeg gjør det du gjør så får jeg opp ca det samme som deg, men hvis jeg kjører airsnort med sudo så henger det seg/ slutter å svare elns når jeg velger orinoco, og velger jeg other så må jeg sette monitor mode manuelt?? (hvordan gjør jeg det), og velger jeg std. wlan-ng så står det bad address i terminalen... :S Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 når jeg gjør det du gjør så får jeg opp ca det samme som deg, men hvis jeg kjører airsnort med sudo så henger det seg/ slutter å svare elns når jeg velger orinoco, og velger jeg other så må jeg sette monitor mode manuelt?? (hvordan gjør jeg det), og velger jeg std. wlan-ng så står det bad address i terminalen... :S Airsnort støtter få kort, og hvis du ikke har et av kortene den støtter får du "wlan-ng: bad address"-feilen. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 er det noen like bra alternativer som støtter flere kort? jeg har jo cisco 350 og et smc kort som gir samme feilmelding Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Kan du ikke bruke kwifimanager eller NetworkManager da? Fungerer utmerket... Ev. kan du skru på netplugd, så kopler den seg til første og beste nett... Quote Kyrsjo: Lenke til kommentar
ways Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 iwlist viser alt du ba om. men kan ikke knekke noen koder. jeg får heller ikke airsnort, kismet og fakeAP til å funke. er litt dumt. har lyst til å prøve dem. noen som har peil på hvilken chip det er i intel centrino-pakken? de kreves prism, cisco eller noe sånt, så jeg regner med jeg ikke har det. fins det noen omveier, alternative programmer som støtter flere kort? Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) finnes det et annet programm enn airsnort som kan kneppe wep ? og iwlist funker ja men jeg vil ha i grafisk grensesnitt føles mye bedre da Endret 12. februar 2005 av WaBBiT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå