dabear Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg har litt problemer med å få firefox til å starte. Som root har jeg ikke noe problem, men som min egen bruker 'bjorn' (eller 'root' ved hjelp av 'su'), får jeg denne feilmeldinga: bjorn@linux:/usr/share/A__installedPrograms/firefox-installer> ./firefox Xlib: connection to ":0.0" refused by server Xlib: XDM authorization key matches an existing client! (firefox-bin:7406): Gtk-WARNING **: cannot open display: bjorn@linux:/usr/share/A__installedPrograms/firefox-installer> hva skal jeg gjøre for å få firefox til å starte? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 xhost +localhost Hvis det fortsatt ikke fungerer, sjekk om du kan starte Firefox fra en kjør-boks i GNOME eller KDE. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 SUSE? Hadde same problem når eg brukte SUSE. Det eg gjorde trur eg var: xhost +localhost Så starte firefox. Etter det fungerar det utan xhost +localhost. Prøv reboot (evt restart X). Lenke til kommentar
dabear Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 SuSE (9.1 personal) ja. Takk til dere begge, funka det-men jeg får noen feilmeldinger når jeg starter fra konsoll-ikke noe å bry seg om? bjorn@linux:/usr/share/A__installedPrograms/firefox-installer> ./firefox *** nsExtensionManager::_disableObsoleteExtensions - failure, catching exception so finalize window can close *** loading the extensions datasource *** ExtensionManager:_updateManifests: no access privileges to application directory, skipping. *** loading the extensions datasource *** ExtensionManager:_updateManifests: no access privileges to application directory, skipping. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 SuSE (9.1 personal) ja. Takk til dere begge, funka det-men jeg får noen feilmeldinger når jeg starter fra konsoll-ikke noe å bry seg om? bjorn@linux:/usr/share/A__installedPrograms/firefox-installer> ./firefox *** nsExtensionManager::_disableObsoleteExtensions - failure, catching exception so finalize window can close *** loading the extensions datasource *** ExtensionManager:_updateManifests: no access privileges to application directory, skipping. *** loading the extensions datasource *** ExtensionManager:_updateManifests: no access privileges to application directory, skipping. Ingenting å bry seg om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå