Gundersen Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Hei! Jeg skal altså innstallere windows XP på min nye datamaskin. Lurer på hvordan jeg skal formatere: Skal jeg lage en system ©, en Personlig (D) og en til vekslefil (V)? Noen som har noen forslag til hvordan jeg skal partisjonere? Og hvor stor plass hver partisjon skal ha? Fant ingen andre topicer om dette ifarten, gi gjerne link hvis det er en annen tråd om dette. Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Jeg ville satt det opp sånn: System: 15gb Personlig: 130bg Vekslefil: 15gb Endret 12. februar 2005 av WeXeL Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 vekslingsfil på 15gb er vel _litt_ overkill? ville gjort noe følgende: System: 20-40GB (spørs litt på hvor mye spill/programmer du planlegger å installere..) Personlig: 5GB (til bilder, dokumenter osv.. hvis du har mange bilder kanskje 10GB) Vekslingsfil: 1-2GB, alt etter hva du har stillt den til Resten til filmer/mp3 osv.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 så lenge vekselfilen ligge rpå samme harddisk som systemet skal det ha lite å si 30gb til spill win etc og resten til ting du vil ta vare på (mine dokumetner etc) slik kan du bare flytte over alt fra c til d og så formatere c og legge inn win på nytt og alle tingene ligger fortsatt på den største partisjonen Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Har nå partisjonert! Men får ikke to av partisjonene mine til å fungere... Må jeg formatere partisjonene før jeg kan ta dem ibruk? Er det noen som vet om programmer e.l. til hvordan jeg skal gjøre det? Edit: Fant ut av det selv! hehe Endret 13. februar 2005 av Gundersen Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Har nå fått opp alle partisjonene på min HD, og lurer nå på hvordan jeg skal få windows til å bruke vekslefil partisjonen min som vekslefil.. Noen som vet hvor man angir hvor mye og hvor windows skal ta vekslefil fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå