Gå til innhold

Oppgradering til Morrowind

Grolav

Anbefalte innlegg

Heisann, har akkurat registrert meg og er ny på forumet, var ikke 100% sikker på hvor jeg skulle legge inn denne posten, men jeg tror jeg er sånn nogenlunde innenfor kravene, jeg snakker jo om skjerkort....håper det ikke blir bråk.

:dontgetit:

Uansett...

Jeg har en veldig gammel pc:

Pentium 3 733 FCPGA 133 Mhz

Shuttle AV14, Apollo Pro 133A 370/FCPGA

128MB SDRAM PC133

+ et antikk skjermkort: S3 Savage4 Pro 32MB AGP

Mitt eneste mål er å spille Morrowind! :!: men da jeg har temmelig lite penger å rutte med lurte jeg på om det var noen vits å oppgradere, skifte ut skjerkortet og sette i litt mer ram, eller om det er like greit å vente en stund til å kanskje kjøpe ny pc. Hvis jeg skal oppgradere har jeg ikke lyst til å bruke mye mer enn 1000,- på en slik oppgradering (skjermkort + ram til 1000,-).

Men hva er lureste å satse på når det gjelder Morrowind? Satse mest på skjermkort eller mest på ram? Noen tips til hva som kan lønne seg? Og evt. hva slags type skjermkort og hvor mye ram?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første gang jeg spilte morrowind var på en AMD xp1800 med nforce1 HK (onboard geforce mx2).

Dette var helt på grensen av hva jeg vil annbefale for morrowind. Enkelte plasser gikk det ganske så hakkete. Mener jeg hadde 512 meg ram på den tida.

Jeg vil ihvertfall annbefale deg å oppgradere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...