Marius_EV Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg sliter med at filen rvdqnahd.exe bruker 100% av cpu kraften. Dette har vært rutinen de siste dagene: - Ved startup rvdqnahd.exe bruker 100% av cpu kraften, jeg tar å Avslutter prosessen i taskmanager og fjerner den i msconfig-startup. så rett etterpå gir Microsoft AntiSpyware beskjed om at en trojan "angriper" pc'en. Jeg tar så en system scan og fjerner dem(er alltid 2 forskjellige).Så virker pc'en fint en stund, før plutselig rvdqnahd.exe tar 100% av cpu igjen, og alt gjentar seg. Dette er utrolig plagsomt, håper noen kan hjelpe. Legger ved screen av MsAntiSpyware: Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) ctrl+alt+del, avslutt prosessen, finn programmet i windowsmappa og slett det. Endret 12. februar 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 ctrl+alt+del, avslutt prosessen, finn programmet i windowsmappa og slett det. Prøvd utallige ganger, filen fjerner seg ikke taskmanager, bare slutter å bruke 100%, men kommer som sagt alltid tilbake. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 ctrl+alt+del, avslutt prosessen, finn programmet i windowsmappa og slett det. Prøvd utallige ganger, filen fjerner seg ikke taskmanager, bare slutter å bruke 100%, men kommer som sagt alltid tilbake. Prøv å fjerne den i sikkerhetsmodus da... Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Finnes det noe program eller lignende som kan blokkere filer? Uansett om jeg får fjernet den kommer den nok tilbake. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Prøv å fjerne viruset i sikkermodus (F8 under oppstart). Husk også å skru av systemgjenoppretting! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Gjør som @kd sier, og hvis ikke det funker, så kjør anti-spyware i safe mode også. Og hvis ikke det heller funker så kan du alltid prøve å søke gjennom registeret etter filen og slette de registernøklene manuelt. Og hvis du er så uheldig at ikke det heller funker, så har du svanskemetoden (formatering). Men prøv alle anti-spyware programmene du finner! Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Forsvant plutselig i går etter 4 dagers herjing. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Forsvant plutselig i går etter 4 dagers herjing. Flott! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå