Abits Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Kjøpte meg et Abit IC7-G der dette kortet har SATA 1- 4, har også 4 hardisker der 2stk er Seagate på 160GB hver, kobler jeg disse to på SATA 3 og 4 blir disse satt opp som raid, noe jeg ikke vil gjøre, problemet er at tidligere data som var lagret på den ene disken er slettet da de er blitt satt som raid ( den er satt opp i 2 partisjoner og den ene partisjonen er blitt slettet og jeg må formatere den.) Setter jeg disken på 160GB i SATA 3 eller 4 vises den ikke i Windows, så jeg må sette den i SATA 1 eller 2. Den andre på 160GB vises i SATA 1eller 2. Er det ikke mulig å få koblet ut raid i bios til SATA3 og 4 sån at en trygt kan ha to like disken på SATA 3 og 4? Endret 12. februar 2005 av Abits Lenke til kommentar
Abits Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Det er dette kortet Abit IC7-G Så er det mulig å koble 2 hardisker i SATA 3 og 4 uten å bruke raid løsningen? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Du må vel bare disable raidfunksjonen i bios før du setter inn diskene. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Så lenge du setter S-ATA-mode til "Enhanced" i BIOS for hk, trenger du ikke benytte deg av RAID! Lenke til kommentar
Abits Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Fungerte det, dessverre var ikke filene som jeg mistet til å redde, selv om jeg har backup på det meste så mistet jeg noen få videofiler Uansett takk for svaret fra dere begge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå