Gå til innhold

HVilken telefon har best kamera?SE s700i/D500

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
S700i har det beste kameraet, fordi den bruker CCD-brikke noe som gir bedre kvalitet enn en CMOS-brikke. D500 bruker CMOS. S700i har også flere kamera-innstillinger.

Ingen automatikk i dette.

Eneste måten å sammenlikne kamerakvalitet på er å se på bildene det produserer. Spesifikasjoner er irrelevant.

Lenke til kommentar

Etter denne omfattende testen av bildene er jeg ikke i tvil - hehe...

De bildene der kan man ikke trekker noen konklusjon av!

Alle er vel enige om at skjermen til S700 er større og dermed blir bilde visning både større og bedre... i utprintet versjon kommer det ann på omgivelser og lys.

De er bedre på hvert sitt område, S700 derimot har betydelige mer innstillings muligheter, hvitbalanse og annet.

CCD vs CMOS brikke... et velbrukt tema, det spørs på opptikk ikke minst...hver brikke har sine fordeler...uuuuuuuu

Snakkas!

Jeg vil ha Clara, og jeg vil ha den nå!!!

Uuuuuuuuu :dribble::dribble::dribble::dribble:

Lenke til kommentar

På telefonen blir S700i's blirder best, men overført til PC er det så og si det samme av de bildene som blir gode.

Men det er lettere å få til gode bilder med D500 på første forsøk, mens man på S700i ofte må ta ett eller to bilder til for å være like heldig.

Lys og omgivelser vil selvfølgelig være det samme, nå man tar bilde av samme motiv.

Lenke til kommentar

Litt off topic, men jeg tar det her fordi jeg kom på at jeg kunne spørre, og fordi det sikkert er noen med d500 som leser dette...

Hvilket format tar d500 bilder i?

Jeg kan sikkert finne ut dette et annet sted, men dette ble en lettvintløsning, beklager :)

Bare lurer fordi ei på jobben tok bilde med d500 og sendte til meg via ir, også kunne jeg ikke vise bildet. Hun fortalte at hun opplevde det samme når hun skulle sende til ei venninde med nokia... Mycket merkelig spør du meg...

Lenke til kommentar
Slapp av *Dragon* SE S700 er bra, men du må godta at den ikke er best!

Nå holder vi oss til sak, og ikke person. De som ikke gjør det får advarsler. Ingen unntak i en tråd som det her med mye "rivalisering".

Skal dere kåre en vinner må dere komme med argumenter og eksempler. Ikke bare "den er best, dermed basta".

Lenke til kommentar
Litt off topic, men jeg tar det her fordi jeg kom på at jeg kunne spørre, og fordi det sikkert er noen med d500 som leser dette...

Hvilket format tar d500 bilder i?

Jeg kan sikkert finne ut dette et annet sted, men dette ble en lettvintløsning, beklager :)

Bare lurer fordi ei på jobben tok bilde med d500 og sendte til meg via ir, også kunne jeg ikke vise bildet. Hun fortalte at hun opplevde det samme når hun skulle sende til ei venninde med nokia... Mycket merkelig spør du meg...

D500 tar bilder i .jpg format. grunnen til at du ikke kunne vise det er sannsynligvis fordi det er alt for stort, nemlig 1.3 megapixler. De fleste mobiltelefoner kan max vise 0,3.

Lenke til kommentar
D500 var klarest best på den testen.

Og det er den eneste testen hvor D500's kamera har kommet bedre ut enn S700i's.

På alle andre kamera-tester jeg har sett, har S700i vunnet over D500...

De aller fleste sammenlikningstester har vist at det er meget liten forskjell mellom bildekvaliteten og har konkludert med at man oftere får gode bilder med D500 enn S700i.

Når det er sagt så blir det dårlige bilder fra begge telefonene, men om du sammenlikner med den søpla vi er vant til fra mobilkameraer er det ikke så verst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...