xanth0s Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Liker ikke å vold ect, men ser at noen ganger er man bare nødt En episode var en sommer da jeg var 18 (er 23 nå) vi var på en "bondefest" Vi satt og koste oss med vår karsk, da jeg så at kompisen min lå på baken blødene med en 7- 8 stk rundt seg som jublet. Jeg gikk bort for å prøve å hjelpe han opp. Da jeg merket at det kom en fot i ganske stor fart mot ansiktet mitt, og traff så det suste, det ble svart og hørte ingenting på et par sekund. Kom til meg selv å reiste meg, så dama mi kom springede for å hjelpe meg opp. hun ropte at noen måtte ringe ambulanse, så ut som nesen å munnen lå igjen på baken. Men igjen da jeg reiste meg opp kjente jeg et spark som kom inn mot ribbeina mine. Så igjen ned i baken.! "faen" Helt plutseli sa det pang for meg, reiste meg opp, snudde meg slo alt jeg hadde av makt i hode til han som sto der så han falt bevistløst om, tror jeg slo og sparket ned 4 stk før noen kom å trakk meg unna. Saken anmeldte jeg! men henlagt! Så egentlig er jeg da glad for at jeg tok slo litt tilbake da. ettersom rettsystemet ikke hjelper. Menmen... Jeg hadde brekt nesen på 2 plasser og brekt 1 ribben, + en liten hjernerystelse. Kompisen min våkna ikke før han kom til sjukehuset, men hjernerystelse (kraftig) 2 STORE blåveiser, Stor rift i det ene øret. Det er ikke enkelt å prøve å snakke seg ut av ting når "gjenger" angriper folk. Det som er enkleste er å holde seg til områder man kjenner å vet hvor man skal springe vis det er noe! Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 xanth0s: kjipt, var det noen grunn til at de angrep deg og kompisen din eller? Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 xanth0s: ja når gjenger går på er kiipt, da må man nesten prøve å finne et våpen ellernoe, en pinne eller en paraply eller hvasomhelst. Om man ikke har mulighet til å rømme asså... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Det beste sitatet om vold: "Man skal ikke slå andre, man skal kaste dem opp i luften slik at de faller ned og slår seg selv." Jeg vet ikke hvem som sa det, men, men. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Det beste sitatet om vold:"Man skal ikke slå andre, man skal kaste dem opp i luften slik at de faller ned og slår seg selv." Jeg vet ikke hvem som sa det, men, men. hehe, bra sitat. men jeg er fortsatt ikke ening. jeg vil nok heller si at man skal ikke slå andre uten en god grunn Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Da kommer man til det finurlige spørsmålet; "Hva er en god grunn?" Er en god grunn at noen tror på en annen gud enn deg, at noen kler seg anderledes enn deg, at noen snakker anderledes? For noen er slike grunner helt legitime. Man skal aldri slå, mm. det er fare eller noe imo. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Da kommer man til det finurlige spørsmålet; "Hva er en god grunn?"Er en god grunn at noen tror på en annen gud enn deg, at noen kler seg anderledes enn deg, at noen snakker anderledes? For noen er slike grunner helt legitime. Man skal aldri slå, mm. det er fare eller noe imo. som for eksempel at han andre slår først, eller synes dere ikke det er rettferdig å grisebanke noen hvis de slår deg først? de ber jo om det Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jo, jeg synes det er rettferdig, men det er fortsatt ikke riktig. Umulig å diskutere akkurat det, finnes ingen svar. Det aller beste er om absolutt ingen hadde slått til å begynne med, men dessverre finnes det idioter som må provosere og bruke vold. Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Problemet er at alltid når noen skal bråke med deg har du drukket så mye at du ikke har nubbesjangs til å forsvare deg eller ta igjen Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Problemet er at alltid når noen skal bråke med deg har du drukket så mye at du ikke har nubbesjangs til å forsvare deg eller ta igjen Nok en fin grunn til å nye, ikke misbruke alkohol. Er man edru og den som skal bråke med deg er drita full er det ikke store problemet å stikke av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Problemet er at alltid når noen skal bråke med deg har du drukket så mye at du ikke har nubbesjangs til å forsvare deg eller ta igjen Da kjenner man som regel ingenting heller. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Ihvertfall ikke før dagen etter... Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jo, jeg synes det er rettferdig, men det er fortsatt ikke riktig.Umulig å diskutere akkurat det, finnes ingen svar. Det aller beste er om absolutt ingen hadde slått til å begynne med, men dessverre finnes det idioter som må provosere og bruke vold. joa, sant det men du må innrømme at av til er det sinnsykt fristende Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Problemet er at alltid når noen skal bråke med deg har du drukket så mye at du ikke har nubbesjangs til å forsvare deg eller ta igjen Det er noe forbanna drit! De eneste gangene eg har fått på trynet har vært når eg har vært full men så er det da som oftest slåsskamper oppstår. Eg har forresten stoppet flere slåsskamper de siste gangene eg har vært på byn og en av de var for 1år siden da en kompis kom i bråk med noen bole østlendinger som var og yppet seg i dansegulvet. Anyways kompisen havnet som sagt i nevekamp med en av disse og da hopper en av kompisene til de på vennen som allerede er i gang med en annen men eg var jo happy og det var ikke slik det skulle ende den dagen og eg tok fyren (muskuløs jækel) og måtte bruke så heftig makt som mulig for å vise at her ble det helvete på jord hvis han skulle ville slåss så eg lempet han vekk og ba han roe seg ned og la de to idiotene få slå på hverandre så kunne vi slappe av. Han var enig etter at eg brukte all kraft for å "overbevise" uten å måtte slå liksom. Hihi var morsomt. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Nei det var ingen grunn at de skulle angripe oss, Kompisen min sto bare å snakket med noe så kom de å begynnte sparke å slå Forbanna blindvold assa Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Blind vold suger tiss Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 jeg vil nok heller si at man skal ikke slå andre uten en god grunn Man slår ikke, de slår seg selv. Anyway, jeg slår aldri, det må være over ett eller to år (kanskje mer også) siden jeg slo eller sparket noen skikkelig. Om det er noen som ypper/bøller, så får de smake asfalt, og gjerne en god stund også. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Åttende klasse var sist en klassekamerat fikk en knyttneve i trynet. Og det løste seg tross alt ganske greit. Hvis jeg holder på sånn som nå, så vil jeg aldri havne i slagsmål igjen før jeg dør. Og det er jeg stolt av. Men er det gutter som aldri har vært i slåsskamp, selv ikke på barneskolen? Rart, men OK. Det var en del hete kamper på meg gjennom den tida ja. Ikke sånn ekstremt, men en eller to ganger i året kanskje. Det begynte faktisk å bli litt farlig når jeg mot slutten kunne taekwondo rimelig bra. Jeg hadde fått skikkelig teken på disse sparkene med spinn. Kunne sikkert hoppet baklengs rundt og plassert hælen i tinningen på motstanderen hvis jeg var hissig nok. Men jeg holdt meg på et akseptabelt nivå vanligvis, tror jeg. Og det er ingen spesielle episoder som skiller seg ut. Ingen store skader på verken meg eller motstanderen så lenge jeg har levd. Lenke til kommentar
hingsten Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Slåssing er jevlig barnslig. Har vert innvolvert i endel slåsskamper selv og det er rett og slett noe drit. Men hva skal man gjøre når du pluttselig står i en situasjon der en kompis av deg er på veg til å få grisjuling eller at en idiotisk fyr rett og slett bare vil slåss med deg? og bare fucker bråk. Mange idioter mann treffer på en fredagskveld ivertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå