Gå til innhold

Har du vært i slagsmål? Hvordan?

ATi-Radeon

Anbefalte innlegg

Selvforsvar er et begrep jeg absolutt ikke liker.

Vet du det kommer til å bli bråk er det bare å løpe vekk før noen slår.

Det med å forsvare andre er litt mer kinkig, det beste da vil være å prøve å få dratt kameraten din ut av slosskampen og løpe vekk uten å slå/sparke andre.

Men hvis noen prøver å stjele noe fra deg ved hjelp av vold, feks slå deg i ryggen / hodet bakfra ville jeg uskadeliggjort personen for så å løpe av gårde, eventuelt dra han med til en politistasjon.

Hvis en gruppe personer hadde omringet deg ville jeg gjort det som hadde vært nødvendig for å kunne løpe av gårde.

Det aller beste er selvfølgelig å bare løpe vekk eller prøve å snakke seg ut av situasjonen, i de _aller_ fleste tilfeller går det veldig bra...

Har selv kun en gang vært oppi en slik situasjon der det var nødvendig å handle, da pga. av sikkerheten til en bekjent. Men gjør du for mye ut av det kan en får veldige problemer med politiet om den utsatte anmelder deg osv.

Skal ikke være lett. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda. :)

Men i noen situasjoner er det meste nytteløst, og da kan det jo være greit å kunne forsvare seg. Det gjelder bare å vite når man må stoppe.

Går det for langt kan man ende opp med en skummel straff.

Blir litt dumt om jeg skal fortelle hva man _burde_ gjøre da jeg ikke aner noenting om lover, regler eller oppførsel blandt fulle folk på byen.

Slike ting går vel på skjønn, alltid lett å si hvordan ting burde ha vært i etterkant osv.

Men hvem vet. :shrug:

Edit: Så forresten i profilen din at du ikke var så gammel. Kjedelig at slike ting skal skje i så ung alder (at det skjer uansett), men det er noe fryktelig galt når "små barn" oppfører seg slik. :no: (Mener da de som angrep, fikk det for meg at de var ca. like gamle).

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Hm, da jeg var på klassetur med "De hvite busser", fant jeg pepper og cs-gass på små sprayflasker på en våpenbutikk :love:

Kunne vert kjekt å hatt en liten sprayboks med cs-gass i på lur om noe skulle skje :p

Men jeg antar at det ikke er lov for sivile å være i besittelse av cs-gass her i Norge, eller?

Endret av Mr. Jenssen
Lenke til kommentar
en kompis ble banket av 15stk. samtidlig. det var 1mot15 gangsters, noen uker før der igjen var det 2mot20 samma gansgter gjengen som går samla på folk

:no:

Hvordan gikk det med han?

Det som er problemet.. Bare man ser feil person i øynene, så skjer det noe...

Endret av Volcov
Lenke til kommentar

første uken; en del blåveiser og noen tenner knukket :O

Siste kvelden: masse blå flekker og ganske redd etter det som skjedde

de gikk på de fordi de skulle snakke med de hvorfor de gikk på lillebroren til han ene.

siste var at han som ble banket var sammens med ei de gangsteran likt

Lenke til kommentar

Jeg kommer nettopp hjem med to sting i øyelokket.

Jeg var på en fest der det var en fyr som spillte jævlig høy musikk(ikke verten. Han lå og spøy.) Jeg prøvde å skru det litt lavere men han som satt der nektet meg... Jeg prøvde med litt makt, idiot som jeg var. Så han reiste seg opp og skubbde meg ned i en sofa. Der sattr en venn av han, og den vennen ga meg en albue i trynet. Jeg har trent kamsport såpass lenge at jeg vet når noe rundt øyet sprekker, og det gjorde det der. Jeg spurte han som slo meg hvorfor han gjorde det... Svaret jeg fikk var en ny albue. Jeg spurte en gang til, og igjen var svaret en albue. Da ble fyren dratt vekk.

Jeg er en veldig antivold person, og alt jeg forventet var en unskyldning. Dette ble aldri gitt, så på mandag blir det en anmeldlse.

Lenke til kommentar
Jeg kommer nettopp hjem med to sting i øyelokket.

Jeg var på en fest der det var en fyr som spillte jævlig høy musikk(ikke verten. Han lå og spøy.) Jeg prøvde å skru det litt lavere men han som satt der nektet meg... Jeg prøvde med litt makt, idiot som jeg var. Så han reiste seg opp og skubbde meg ned i en sofa. Der sattr en venn av han, og den vennen ga meg en albue i trynet. Jeg har trent kamsport såpass lenge at jeg vet når noe rundt øyet sprekker, og det gjorde det der. Jeg spurte han som slo meg hvorfor han gjorde det... Svaret jeg fikk var en ny albue. Jeg spurte en gang til, og igjen var svaret en albue. Da ble fyren dratt vekk.

Jeg er en veldig antivold person, og alt jeg forventet var en unskyldning. Dette ble aldri gitt, så på mandag blir det en anmeldlse.

Hmm, ikke bra... Håper det går bra med deg?

Lever en andmeldese ja!

Lenke til kommentar

Huff. Det var trist at det skulle ende slikt.

Eg har som sagt vært i mye drit og gidder egentlig ikke fortelle om de gangene eg var en møkka fyr. Anyways var engang når eg satt utenfor en utested og rotet med damen da 2 idioter kom gående og slengte noe dritt til oss. Eg var jo full og så kortluntet eg er slengte eg noe tilbake og reiste meg. Vel gikk mot de og da var det hele igang og eg klarte å svinge meg unna slagene og fikk smelt han ene såpass at han besvimte. Vel kompisen hans begynte å slåss med meg og eg ga han pryl også men da trakk han opp en saks og begynte å hugge etter meg. Eg prøvde jo så godt eg kunne å komme meg unna men han klarte å hugge meg i overarmen(triceps) og saksen gikk 3cm inn. Han prøvde vist å hugge meg i ryggen også men en som var der skubbet meg vekk. Eg ble sendt med ambulanse til legevakten siden eg blødde sånn.

Siden det var så mange vitner så anmeldte eg fyren og greier men tror ikke dere saken ble henlagt?!!

Skjønner ikke at eg gadd å holde på meg all den dritten. :nei:

Lenke til kommentar
...og eg ga han pryl også...

Måtte le litt av den der. :!:

Vo0do0: Kjipt at slikt skjer... :(

Selv er jeg en lite voldelig person. Liker ikke vold, holder meg alltid i bakgrunnen når noen blir lystne.

Var dog i en slags slosskamp på barneskolen en gang, men siden jeg var ca 2x større enn spirrevippen som prøvde seg, skjedde det ikke så mye utover at han prøvde å lange meg et slag i magen. Det greide han, men feit som jeg var ( :roll: ), merka jeg ikke så mye til det. Slo han i hodet og gikk. Vet ikke hva som skjedde med han etter det.

Etter det har det aldri skjedd noe. Mulig det har noe med min fysiske størrelse å gjøre.. Hvem vet... :)

Lenke til kommentar
*unødvendig slostkamp*

koss e formen då?

2 sting du sydde?

I og med at jeg var der så må jeg si att det var den mest unødvendige slostkampen jeg ahr vert vitne till, 3 personer som var slått til blods i en kamp om en volumknapp.

Lenke til kommentar
*unødvendig slostkamp*

koss e formen då?

2 sting du sydde?

I og med at jeg var der så må jeg si att det var den mest unødvendige slostkampen jeg ahr vert vitne till, 3 personer som var slått til blods i en kamp om en volumknapp.

Stemmer. Det er noe av det mest idiotiske jeg har vært med på...

Formen er fin den... Det er litt ubehagelig. De gangene jeg har sprukket øyet under trening har det kunnet limes. Men nå var det litt for dypt.

Så du det som hendte?

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar

Han som ga meg slaga trur eg ikkje kan vere heilt naggla... Eg sa at om han ba om orsaking så skulle eg gløyme heile saken. Men det gjorde han jo ikkje. Han bare skraut til meg over at han hadde vore dømd for vald tidlegare. Hadde eg hatt mulighet til å ungå ein politianmeldelse for vald med å bare unskylde meg, hadde eg faen meg grepe sjansen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...