Gå til innhold

Har du vært i slagsmål? Hvordan?

ATi-Radeon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, men jeg tviler på at 6 år med taekwondo, 4 år med muay thai og ett år med shotokan hjelper stort om det er 10+ personer mot deg.

Erfaringsmessig skal det gå an å uskaddeliggjøre alle samme på under 10 sekunder med to sverd, om de står samlet. (Har kun gjørt det på "dukker" thousgh).

Lenke til kommentar

Nei, for det kan ikke ha vært mye "deng" etter det jeg har hørt... kule sverd det der ja...husker kammeraten min hadde et sånt før, men nå er vi ikke kammerater lenger så jeg får passe litt på hva jeg sier til han da... :p

edit quote:

Jeg går på voldsskolen Hoppern....( der vi filmer at folk får deng ) rart at jeg lever...
Endret av roaldsøy
Lenke til kommentar
kjipt med gjenger!

Enig hvis man først skal slåss (Eller er det sloss??) så synes jeg at man skal gå "mann til mann" Og så skal man ha en god grunn til å slå/sparke noen.

Blir litt som pakkis gjenger som henter tanta, mora, broren, søstra, faren, resten av konene til faren osv også begynner dem med kniven sin da... må bare lime inn noe som skjedde en kar fra treningsforum:

ganske fort å tenke at man må lære seg kampsport for å takle situasjoner der feks 15 utlendiger kommer bort til deg og skal ha mobilen din eller så banker de gørra utav deg med 2 meter lange balltrær... det gjorde jeg og (altså, TENKTE sånn, mente ikke at JEG banka folk med 2 meter lange balltrær), men etter at jeg har gått på både judo (som forresten er DREPANDES kjedelig) og tae-kwon-do (som var GANSKE kult) har jeg etterhvert fått en del bedre selvkontroll, både fysisk, såklart, og psykisk... (som nevnt tidligere i denne posten)

en ting til er vel at det går an å snakke seg ut av de aller fleste situasjoner hvis noen bøller, så du ikke blir nødt til å kline noen inn i veggen og skure golvet med de..

kan ta et exempel, meg selv. var på mcdonalds i stavanger (me, a sinner... masse fett..)

uansett, der satt det noen utlendinger ("pakkiser" er jo som kjent ikke politisk korrekt *)

og i fra det øyeblikket vi kom inn døra begynte de å snakke drit til oss. nå har jeg ganske lang lunte, så det skal litt til for å få meg til å klikke. men det gikk ikke bedre enn at jeg, teit/idiotisk/dum som jeg var, rakte finger til den fargede (*) gutten som satt der og snakka bull. da ble han visst fornærmet, den stakkars gutten (*), og sa at han og den "skumle" gjengen (*) hans skulle skjære meg opp med kniv. det faktum at jeg var dobbelt så stor som han betydde visst ingenting. de ringte til alle kompisa sine for å samle gjengen, så de i felleskap kunne mose meg.

heldigvis var ikke hjernen min HELT kobla ut så jeg tenkte at det kanskje var best å bare gå derfra og det gjorde jeg. men trur du ikke at de fulgte etter meg? joda det gjorde de!

"hey, vor skall do? kom hit ellers stikker jai kniven i nakken din" for han hadde såklart kniv. gadd ikke det der jeg vettu, så jeg fortsatte. så kom han løpende etter meg da, med kniven sin. "jai snakkar til dai! jai skal skjara dai opp og spre tarmene utover gata hvis do ikke stopper!" "må vel stoppe da", tenkte jeg. "han har visst no vikti å si meg"

åsså stod jeg der og snakka roli med han da, og han skulle skjære meg opp og jaddajaddajadda og etter masse tullprat endte det med at jeg fikk gjengen hans på min side  han ene fikk cheeseburgern min og da ble han så gla da vettu. for jeg sa at hvis du er grei skal du få burgern min. joda han fikk burgern og sparte meg i tillegg for alt fettet (all sinns forgiven.. ikkeno fett til meg) så bare gikk de, merkelig nok.

(håper fettet tetter igjen blodårene hans!!!)

men uansett, moralen var at med litt bull kan du snakke deg ut av det aller meste... ikke nødvendig med vold... men en ting fatter jeg ikke og det er som følger: hvorfor i all verden er utlendinger (*) så tøffe i trynet og skal banke meg?? de skal jo absolutt ha med seg gjengen sin på det! de tør jo £@€$@ ikke 1 on 1!!!

Lenke til kommentar

Ja, det må være noe gærnt med dem.... Og attpåtill så inportere Norge * ("pakkiser" er jo som kjent ikke politisk korrekt *) Det er en veldig lang diskusjon om det på treningsforum... veit ikke om jeg har lov og linke dit, men jeg kan gjøre det vist det er av noe interesse.

Lenke til kommentar

Men seriøst, man begynner ikke med kampsport for å lære selvforsvar eller lære å sloss, da blir motivasjonen helt feil og det ender fort med at man slutter.

Aner ikke hvor mange eksempler på det jeg har sett.

Folk tror visst de blir "dødelige" etter ett eller to år med taekwondo eller karate. Man lærer litt, som man ikke skal bruke utenom trening, og man får litt styrke / bevegelighet, og det er det.

Jeg personlig driver med slikt både fordi selve "sporten" er veldig fascinerende og det samme er historiene bak. Kan jo se på det som et lite pluss at man lærer å "slåss". :roll:

Edit: roaldsøy, du kan vel linke hvor enn du vil?

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Huff liker ikke den typen "fargede". Har en kompis som blir litt stor i kjeften etter noen øl. Ikke det at han er den typen som driver å er kul og skal banke alle og sånn. Han kalte en "pakis" for en hore. Denna pakkisen kom bort me kniv så tøff og 2 hoder lavere enn kompisen min(sikkert rundt 160 høy) og skulle både drepen og det som verre er. Endte med at han bare gikk og mumlet "hadde du kalt meg noe stygt en gang til så skulle jeg...." osv osv

BTW: var der da. Jeg er jo 190 høy og bare sto litt bak først. Så bare går jeg bort til dem å spør hva som foregår. Det var litt etter det han gikk..

*Føle seg stolt* :cool:;):p

Endret av rkg1000
Lenke til kommentar

Men når det gjelder slevforsvar da? Hva regnes som selvforsvar? Vist jeg slår først fordi jeg veit det blir bråk uansett, er det da slevforsvar? Eller om jeg forsvarer kammeraten min og, selvforsvar går vel ut på og forsvare deg selv og vennene dine?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...