Gå til innhold

Konfigurere logitech mus

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ei optical logitech mus som jeg gjerne skulle hatt litt hjelp med. Det har seg slik at den har én ekstra knapp på hver side, som jeg i windows brukte som 'tilbake' og 'framover' i nettleseren. Men i linux reagerer ikke knappene i det heletatt, hvor/hvordan konfigurer jeg dem?

Jeg finner absolutt ikke ut hvordan!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurte på akkurat det samme her om dagen, men klarte å løse det etter et søk på google. Det ligger en guide her som forklarer dette for de nyeste modellene til Logitech. Nå virker mine fram- og tilbakeknapper (og rullehjulet) helt fint under Gentoo (har en MX500).

Hovedsaklig går det ut på å endre litt i xorg.conf (eller hva du bruker) ettersom hva slags mus du har og legge inn knapperekkefølgen i en fil kalt "~/.Xmodmap." Dette er forskjellig fra modell til modell, så jeg poster ikke noe mer her, da jeg ikke har noe særlig peiling på de numrene du postet.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Unnskyld at jeg bumper men;

Har selv fått meg en Logitech MX518 her, og strever også med frem/tilbake knappene.

Fulgte guiden, og hang med til jeg skulle kjøre configure.

nilsen@nilsen:~/evdev-driver-0.2$ ./configure --prefix=/usr/X11R6 --with-xorg-sdk=/usr/X11R6/lib/Server
//blabla

checking for valid Xorg SDK... configure: error: Unable to find xf86Version.h under /usr/X11R6/lib/Server/include and /usr/X11R6/lib/Server/xc/include

Feilen kommer vel av at jeg ikke har mappen /usr/X11R6/lib/Server :p

Regner med at jeg da ikke har xorg SDK installert.

Men finner ikke ut hva den heter med "apt-cache search"..

noen som vet hva den heter? (Debian Linux)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...