Gå til innhold

Har knust 1557 skjermen min... forslag?


kons

Anbefalte innlegg

Var på reise denne uka, skjermen på min 1557 har fått seg en smell, lang sprekk med diverse døde pixler rundt, nesten alle ble først friske av seg selv under veis men retur reisen tok nå livet av mye mer... har en 40cm lang sprekk over hele skjermen og hundrevis av døde pixler.

 

sob... :cry:

 

Hvis noen andre har en ødelagt 1557 med ok skjerm men med annen død innmat vil jeg gjerne høre om det.

 

mer sob :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:) :)

 

Fikset det.

 

Fikk bestilt nytt LCD panel fra PS data ...

akkurat satt det inn nå, virker fint, ingen døde pixler og alt er som før... phiiiuuu

 

De ble vesentlig billigere en å kjøpe hele housingen ny som jeg trodde jeg måtte til å begyne med.

 

jiiiiipppppppiii.

Lenke til kommentar
Du kan også kjøpe nytt barebone (et annet enn 1557  :evil:)

Ja det var jo det jeg lurte på da jeg startet tråden....

om det var noen andre gode barebones å erstatte med.

 

Må si jeg ikke følte det var det etter hvert.

BAREBONE:

1557 med 9600 og 64MB falt billigst ut med ca 6000

1557 med 9700 og 128M ca +1000

556 med 9700 og 128 ca + 1000 til på toppen.

1558 passer ikke med minnet mitt 1GB, og har så langt jeg ser kun XGA. (og ikke leveringsklar heller)

CL25 og søster modeller kunne vært noe men jeg tviler på den blir rimligere en de andre. Gevinstene ville være SWXGA dvs 200 pixler mer i bredden, 9700 og 256MB == +20%?, og litt tynnere.

CL25 ser fin ut da, men er det verd (tipper) ca 4000 ekstra?

ikke for meg, og jeg måtte ha fått tak i barebone utgaven av den den i løpet av noen dager, dvs ikke whitebox denne gangen....ble svidd på leveringstid sist. netshop snakket om at den var på vei inn men de trodde i XGA utgave? mulig det ble blandet med 1558.

 

 

Har fra før 1557 med 9600 og 64MB og kunne ikke tenke meg å gå ned på grafikk ytelsen så da falt det lett å ta LCD panelet alene til 3000.

 

Egentlig må jeg si jeg alt i alt er veldig fornøyd med 1557, veldig riktig kvalitet vs pris for mitt bruk.

Det som irriterer mest er tastatur merker i skjermen. (da kan det ikke være så mye som er galt ellers) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...