Gå til innhold

Hvilket 6600GT har lavt støynivå?

stigen1

Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt å kjøpe meg et GeForce 6600GT kort, men har krav til at det skal være lavt støyniva fra viften. Noen som har et slikt kort som ikke støyer noe særlig? Er ikke så interressert i å modde (garanti osv), så det må være et original kort. Tusen takk for all hjelp jeg kan få!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP,"Ultra/1960 XP GS"ViVo/2xDVI, Retail er jo ett meget godt alternativ til ett støysvakt skjermkort!  ;)

Det var faktisk det kortet jeg siklet mest på ;) Så lenge det ikke bråker mer enn Zalman 7000Cu CPU kjøleren (21db på full guffe) så er jeg fornøyd! Andre som har dette kortet som kan si noe om lydnivå? Eller andre alternativer?

Edit: leif

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP,"Ultra/1960 XP GS"ViVo/2xDVI, Retail er jo ett meget godt alternativ til ett støysvakt skjermkort!  ;)

Det var faktisk det kortet jeg siklet mest på ;) Så lenge det ikke bråker mer enn Zalman 7000Cu CPU kjøleren (21db på full guffe) så er jeg fornøyd! Andre som har dette kortet som kan si noe om lydnivå? Eller andre alternativer?

Edit: leif

kan tenke meg kortet ligger på ca 30 db.

kjøp xfx (billigst) og monter zalman vf700-cu (18.5 db)

Lenke til kommentar

Prisen har ikke så mye å si, noen hundrelapper til eller fra spiller ingen rolle. Men som jeg nevnte øverst vil jeg helst ikke modde, pga garanti og hvis mine apefingre kludrer det til! Har også sett på 9800pro Ultimate ed. (vifteløs), men 6600GT er jo raskere så...

Lenke til kommentar

Har nett fått PCI-E utgava av Gainward 1960, med EXPERTool som følger alle GS korta til GW. og dynamisk vifte er ho av 95% av tida med surfing, er heller ikke bråkete når ho er på, kan også kjøre vifta ned manuelt . I denne testen av PCI-E (GT)6600 kort fikk vifta til Gainward skryt for å være "stille", "lurer" på om GW sier ca. 42dB, har ikke kjørt film for å gi kortet mer arbeid, kun en visitt i 3D Mark 03 før eg la inn EXPERTool - med uklokka maskin og kort, fikk 8433 på 1. forsøk. Gikk og for dette kortet pga. VIVO muligheten, kjører 540MHz på GPU og 525MHz (1050) på minne rett ut av eska.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg kan ikke uttale meg så mye om hvilket som er best. Men har selv et Gainward 6600GT glh (pci-e) Og jeg ble ikke imponert over støynivået.

Men som sagt, det eneste jeg kan sammenlikne med er det gamle, et Sapphire X600 PRO. 6600GT bråker vesentlig mer enn det i alle fall. Og jeg hadde etterhvert fått Prescott systemet mitt ned i et akseptabelt lydnivå, men med 6600GT var jeg igang igjen med viftestøy :p

Så altså, missforstå meg rett, tror så gjerne at Gainward er av de bedre, men har du ett relativt stille system fra før av vil du høre en del til det.

(Hos meg er saken er løst en gang for alle med vann nå da... :cool: )

Edit; må legge til at jeg ikke fant noe mulighet til og justere ned viftefart, så om det er mulig kan jeg jo takke meg selv for støyen!!

Og forøvrig vil jeg også si at jeg ellers på alle mulige måter vil anbefale kortet, klokkevillig bra kort, og hvis det er slik at de andre bråker enda mer, er jo det også et + :thumbup:

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

En kamerat av meg har samme kortet, det fungerer meget bra, viften bråker heller ikke noe urovekkende høyt.

Kortet mitt dette ja :) Meeeeeget lavt støynivå.

Dette er mitt kort også og jeg må si jeg ikke har noe å si imot dette kortet når det gjelder støy, som er veldig lavt :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har kjøpt Sparkle (fordi det var billigst).. fra Pyton..

Det bråker en del..dvs. det bråkte.. ikke så høy lyd, men alle små vifter på høyt turtall lager mer eller mindre irriterende lyd.

Skiftet til Zalman VF700 igår..og skjønner godt skepsisen til trådstarter...

Knotete/ikke optimal mht. montering.. "tvilsomt" feste.. og passer jo ikke så bra på AGP-utgaven med PCI-E<->AGP-brua. Heller ikke plass til medfølgende minnekjølere (sinks),..men de satte jeg på "baksiden"(oversiden) av minnebrikkene.

Sitter til tross for tilsynelatende godt spenn i klipset alt annet enn godt på GPU'n, men litt testing/benching viser en klar forbedring både i ytelse og ikke minst varme. Og selvsagt.. det er lydløst på laveste hastighet (og kjøler mer enn tilstrekkelig).

Trådstarter:

Er støy noe du er sensitiv *må* du nok lære deg å "modde" skjermkort.. original-vifter lager som sagt uansett en irriterende lyd.. spesielt etter en tids bruk.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Takker alle for svar, jeg ser etter et AGP kort ufo (sorry skrev vel ikke det). Har vel bestemt meg for et Asus 6600GT, ser ut i fra tester at dette kortet er en av de mest stillegående thumbup.gif

Asuskortet var jo også blant de beste når man overklokket, si hva du synes om kortet når du får det :yes:

Lenke til kommentar

Monterte sånn svær blå Zalmankjøler på mitt kort i går (POV 6600GT) ettersom det bråkte mye (i mine ører). Dette gikk ikke helt uten problemer. Måtte montere det litt skrått oppover, men det gikk akkurat. I følge netshop har jeg fremdeles garanti på kortet etter å ha montert denne ! :D Absolutt å anbefale, kortet ble mye kaldere også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...