Gå til innhold

Xbox - XBConnect, hosting av spill.

Penol

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt å bruke xbconnect for å spille live mot andre over nettet. Jeg klarer fint å spille mot flere andre som hoster spill (halo2) over hele verden, men når en kompis av meg skal hoste slik at vi to skal spille mot hverandre får jeg connection timeout når jeg prøver å logge meg på hans server.

Er det noe mer som skal til for å hoste enn at man fyller ut den infoen som man blir spurt om når man trykker på host-knappen?

Vi har begge 704/128 linje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg bruker også xbconnect og xlink for å spille online.Jeg har også hatt problemet du beskriver men det har kommet og gått.....etter siste re innstallering av XP så har det funket veldig bra her.

Kunne kanskje ta en match online?Best å spille mot andre nordmenn og svensker da det lagger mindre.......viktig å tenke på for oss med dårlig internett linje

Xbconnect=Norgesmannen

Xlink =Grandis

Lenke til kommentar
jeg bruker også xbconnect og xlink for å spille online.Jeg har også hatt problemet du beskriver men det har kommet og gått.....etter siste re innstallering av XP så har det funket veldig bra her.

Kunne kanskje ta en match online?Best å spille mot andre nordmenn og svensker da det lagger mindre.......viktig å tenke på for oss med dårlig internett linje

Xbconnect=Norgesmannen

Xlink =Grandis

Ser en annen her sier du må ha fast ip-adresse for å hoste, har du det? Siden du har klart å hoste mener jeg. Min adsl leverandør er Telenor å det koster vel ekstra for å få fast ip hos dem tror jeg.

Mitt nick er Peter_North, vi kan godt spille en gang, men foreløpig må du hoste.

Lenke til kommentar

Ja jeg har fast ip. Har lyse og der koster det 10kr mnd.

Hos telenor tror jeg prisen er ganske mye høyere, men jeg tror du kan lage noe her og få det til :hmm:

Vi kan gjerne spille en gang, men jeg spiller ikke så ofte lenger. Mitt nick er Wimba.

Kanskje vi treffes ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fast IP og har hostet mange ganger på Halo1. Nå er det så lenge siden at jeg ikke husker eksakte innstillinger, men jeg mener jeg bare åpnet et par porter i firewallen og muligens skrev inn min eksterne IP. Uansett, man trenger ikke fast IP for å hoste, verken på xlink eller xbconnect.

Endret av roolf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...