Gå til innhold

To brikker, funker hver for seg, men sammen -> :(

asad

Anbefalte innlegg

Fant ut at den ene rambrikken min var i ustand for noen uker siden. Det var hvertfall det jeg trodde. Sendte den inn til netshop, de fant ikke noe feil på den, men sendte metg en ny brikke likevel ( tilsvarende OCZ 3200 512MB ).

Henta pakka idag og prøvde å sette inn brikken. Kom ikke inn i windows engang. Hver for seg funker begge, men sammen går de ikke. Jeg kjørte pc`en min glatt i 3mnd før feilen oppstod. Med disse brikkene. Har noen opplevd noe slikt?

Hva kan være feilen?Kan hovedkortet plutselig blitt "ødelagt" ? ELler bør jeg be om et helt nytt sett minne, annet merke?

takker mye for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A64 3000

POV 6800GT@400/1.1Ghz

Gigabyte K8NS-Pro

1024MB OCZ 2.5 , 2, 5, 8

Seagate 200GB x2

NEC 3500

Tatt fra profilen min. Jeg har prøvd alle mulige kombinasjoner når det gjelde slots.

hav kan det være?

Endret av asad
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve dette:

Hent ned "Everest home edition" fra http://www.lavalys.com/ og sjekk på f.eks. Maskinnavn->Overclock->Minne moduler om det er store forskjeller på de to brikkene når du har dem i hver for seg. Garanterer ikke at du finner noe, men det er kanskje verdt et forsøk.

Du har prøvd ALLE mulige kombinasjoner med plassering av minnebrikkene? Er jo 16 forskjellige kombinasjoner som er mulige, om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
jeg har faktisk bare 3 slots. så det var ikke så mange muligheter. Og uansett, hvis 8 ikke funker og den 9. gjør det så er det noe galt...

Joda, stemmer jo det.

Prøvd Everest? Hva sa den om de forskjellige minnebrikkene?

skal prøve det snart! takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...