Gå til innhold

Skal oppgradere litt og trenger tips

Anbefalte innlegg

Ok. Nå er det min tur å kjøpe litt HW :) Skal ha HK, CPU og HDD. Har sett på følgende deler:

- HK: MSI K8N NEO FSR Hovedkort for S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid - 699,-

- CPU: AMD Athlon 64 3400+ 2.4 GHz Socket 754, 512 KX cache, BOXED - 1850,-

- HDD: Western Digital Caviar 200 GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM - 850,-

Totalpris u/frakt: 3399,-

Det jeg lurer på, er om det er noen som har forslag til en annen CPU/HK/HDD? Prisen må ligge på ca.3500,- Samme om det er med eller uten frakt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går hvertfall an med mitt hovedkort som er MSI 865PE Neo 2-V. Har WDC 200GB sata, den samme som du har sett på og er 100% fornøyd. Den ligger i harddisk støydemper/kjøler og jeg hører nesten ikke til den. Seagate kan umulig være merkbart raskere da begge 2 har 7200 rpm og er sata.

Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien, brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

• Døme på gode emnefelt:

• Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)

• Ny Stille-PC til 10000 kr.

• Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).

• Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...