sixx Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Ingen her som klarer å ta egne valg eller?! Jeg kommer nok til å kjøpe plater på de små lokale metall butikkene uansett. Men jeg er likavell enig å boikotte.... Lenke til kommentar
maze Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg er så absolutt med på å boikotte Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Jeg er med! Kjøper jo likevel aldri CD-plater og har heller ikke MP3-spiller, men jeg er med likevel . Hvis jeg hadde MP3-spiller ville jeg rett og slett dritet i det. Var det ikke hun der Svarsta haugland som ville at det skulle bli slik!? I såfall vil hun vell få enda flere uvenner og folk som ikke liker henne. Hilsen Daniel aka. _Adler_ Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hvordan har du tenkt å boikotte noe du ikke kjøper likevel? Og skift avatar. Sånt er fy-fy. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Fildeling foregår i stor stil, og er en trussel mot musikkbransjen som faktisk må tjene penger for å kunne levere oss musikkfrelste det vi vil ha. Trussel? Det motsatte er bevist, følg litt me da mann. Det piratkopieringen er en trussel mot er all drittpoppen som folk egentlig ikke syns det er verdt å bruke penger på så de laster det bare ned i steden - viss det er sånn musikk du sikter til. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 For meg er en MP3-fil en demo. Kvaliteten er for dårlig til at det er verdt å lytte til. Hvis jeg er nysgjerrig på et band jeg ikke har hørt om, så laster jeg ned et par sanger for å høre hva det er. Er det bra, så går jeg og kjøper skiva. Ingenting er bedre enn å sitte med originalcoveret i hånda. Hadde alle andre gjort det samme som meg, ville ikke fildeling vært en trussel nei... Men så lenge platebransjene selger mindre og mindre musikk pga. fildedling, så går det ut over tilbudet. Riktignok har ikke det vært særlig merkbart enda (bortsett fra at 75% av Stavangers platebutikker er lagt ned de 10 siste årene) En annen ting: Hva er fordelen med at det blir solgt en masse dritt-pop? Jo, plateselskapene tjener gode penger, og har dermed muligheter til å gi ut mindre kommersiell musikk også (blant annet remastring av skiver som er vanskelig å få tak i), til glede for oss med listepop-fobi. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 det er vel ikke noen vits i å gjøre opprør lenger da, utifra det jeg har lest her ser det ut som loven ikke ble noe av allikevel, heldigvis Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hvis jeg er nysgjerrig på et band jeg ikke har hørt om, så laster jeg ned et par sanger for å høre hva det er. Er det bra, så går jeg og kjøper skiva. Det er jo det alle sier borsett fra noen luringer som skryter over at de aldri har kjøpt en cd de siste 10 årene. Faktisk så tror jeg det er fler av den sorten som ikke har kjøpt en musikk-cd på 10 år en de som laster ned og kjøper det de liker. Sånn på generelt basis. Jeg har ikke kjøpt noen musikk cder på gud vet hvor lenge, men på en annen side, så hadde jeg aldri gjort det uansett. Musikken jeg laster ned er så sær at platebutikken her ikke tar det inn.. På en annen side så har jeg kjøpt i gjennomsnitt 2 dvd filmer hver 3. uke i de siste 3 åra da.. Begynner å få en del nå Å laste ned filmer for å brenne dem og se de på tv er blasfemi! Mulig det er sånn dere som er helt frelsk av musikk føler det for mp3 og ? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Eg vil nok si at det er først og fremst listepop fildeling går utover. Og for min del så fortjener minsteparten av de artistenen penger uansett. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Eg vil nok si at det er først og fremst listepop fildeling går utover. Og for min del så fortjener minsteparten av de artistenen penger uansett. my point exactly Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Eg vil nok si at det er først og fremst listepop fildeling går utover. Og for min del så fortjener minsteparten av de artistenen penger uansett. jepp, de får mer enn nok penger som de ikke fortjener. Sånn på generelt basis. Jeg har ikke kjøpt noen musikk cder på gud vet hvor lenge, men på en annen side, så hadde jeg aldri gjort det uansett. Musikken jeg laster ned er så sær at platebutikken her ikke tar det inn.. samme situasjon som meg, jeg kan ikke kjøpe noe platesjappene ikke tar inn, men sånn innimellom når noe av det kommer i butikken så kjøper jeg det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå