Kowalski Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Til siste: Det er mildt sagt et litt annerledes syn enn det jeg har. Sløse bort penger på musikk? Kan jo knapt bruke penger på bedre høyverdig tidsfordriv spør du meg. Og hvor mange av de store artistene lager musikk kun som et hobbyprosjekt ved siden av jobb? Ærlig talt.. mange artister lager ikke musikk for pengenes skyld, men penger er liksom en nødvendighet i dagens samfunn. Jeg savner respons på mitt forrige innlegg. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Til dere som ikke er klar over det: Det koster penger å spille inn musikk, det tar lang tid å komponere og arrangere, trykking av plater, promotering, alt koster penger. Å boikotte musikkbransjen er ikke rette veien å gå. Det er politikerne og byråkratene som er problemet. Ikke svikt musikerne. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Til dere som ikke er klar over det: Det koster penger å spille inn musikk, det tar lang tid å komponere og arrangere, trykking av plater, promotering, alt koster penger. Å boikotte musikkbransjen er ikke rette veien å gå. Det er politikerne og byråkratene som er problemet. Ikke svikt musikerne. du har et godt poeng, jeg vet at ting koster og at man bør støtte artistene, men det blir vel bare for en liten periode, og har du noen andre forslag? Og hvor mange av de store artistene lager musikk kun som et hobbyprosjekt ved siden av jobb? Ærlig talt.. mange artister lager ikke musikk for pengenes skyld, men penger er liksom en nødvendighet i dagens samfunn. jeg lager musikk som en hobby og bruker også da litt penger på utstyr osv. men jeg regner ikke med å tjene noe av det inn igjen. å lage musikk for pengas skyld er rett og slett en skam Endret 13. februar 2005 av Rykende_Kaffe Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg vet ikke jeg, Rykende_Kaffe, om du regner deg selv som den neste Todd Rundgren, Gram Parsons, Wayne Coyne eller egentlig hvilken som helst annen større artist. Men du virker jo å tro at din egen situasjon er direkte sammenlignbar med eksempelvis disse karene. Det er i grunn bare latterlig, så jeg tenker jeg ender diskusjonen med deg her slik at jeg slipper enda flere irritasjonsrynker i panna. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 er denne loven vedtatt? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg vet ikke jeg, Rykende_Kaffe, om du regner deg selv som den neste Todd Rundgren, Gram Parsons, Wayne Coyne eller egentlig hvilken som helst annen større artist. jeg sammenligner meg ikke med noen for jeg kommer alldri til å gå lenger enn å ha det som hobby. og jeg mener ikke å provosere noen Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg er med. Har sendt melding Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Eg vil heller drite i denne loven og bruke min musikk der det passer meg. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Langt ifra alt som kan skaffes på nett, dessuten så er som rege lydkvaliteten senket. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 forslag til demostrasjon: vi samle masse folk og har diger konsert utenfor stortinget, hard rock og ikke minst TRANCE og så sier vi at vi ikke får lov til å ha musikk på mp3spilleren så dat er dette den eneste muligheten (ellernoesånt) Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg boikotter aldri! Jeg svikter aldri musikerene jeg hører på! De bruker utrolig mye tid på album og lager musikken for oss. Hvorfor skal vi boikotte det? Men er enig med at loven er dum og jeg kommer ikke til å opprett holde den, kommer til å bruke cd'en som jeg vil selv. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg boikotter. Ikke for å ødelegge for musikerne, men for å ødelegge for plateselskapene. Dessuten tenker jeg det kanskje blir litt kjipt for plateselskapene og politikerne å får masse sinte musikere på nakken. Menmen, vet ikke om det hjelper, verdt et forsøk though. Enig men dem som sier at musikk man har betalt for er ens egen til å gjøre hva en vil med, inkludert å rippe den. Kommer ikke til å slutte med det, det er heller ingen hemmelighet at jeg for eksempel deler ut musikk til andre på DC. Det skulle bare mangle, så mye musikk som jeg laster ned. Men: Laster jeg ned noe musikk som jeg virkelig liker, så kjøper jeg CDen. Og jeg kjøper heller en CD for mye enn en for lite, så platebransjen får kvota si for min del. Takk... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 neeh.. vil støtte opp om band'a jeg elsker.. so no can do.. Lenke til kommentar
StrikeEagle Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Vel regn med meg... Jeg gidder ikke betale jessica simpsons nye porsche ....ja hun gjør det nok for musikken sin del ja.... MHM.Dagens musikere,pop spesielt er bare ute etter fame and fortune. Lenke til kommentar
superreven Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Vi må boikotte, ikke bare en måned, men så lenge det må til, for at de lover og ikke gjennomføre dette forslaget. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Har ikke fulgt med så mye, men, kan noen kort gi meg svar på følgende: 1. Det er vel fortsatt bare et lovforslag, det har vel ikke blitt vedtatt har det vel?! 2. Hva kommer til å skje i praksis? Ikke noe?! At det vi alltid har gjort vil være "ulovlig", selv om, mest sannsynlig, så vil dagen gå sin vandte gang uten av vi vil merke noe som helst (da ingen har tid til å følge opp denne loven allikevel).. 3. Hvis den, mot formodning, skal bli vedtatt; mp3-spillere vil da vel fortsatt legges ut til salg, eller vil det komme sperre på dem, eller ville de ikke kunne selges i Norge lengre (da vi "ikke har bruk for dem")?! Igjen, referert til smp 2; hva kommer til å skje i praksis? EDIT: Selv kjøper jeg så godt som alle CD'ene mine og "kopierer" dermed kun det jeg (mener selv at jeg) eier. Hvorfor skal jeg gå med ørtenogsnørte CD'er når jeg kan ha musikken min på en mp3-spiller?! Endret 16. februar 2005 av Bone Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Det er takket være misbruk av MP3-formatet at musikkbransjen slår tilbake. Slik er det med alt, også spill er kopibeskyttet. Siden åttitallet har det vært kopibeskyttelse på vhs-kassetter slik at man ikke kan ta kopi av dem for eget bruk eller arkivering. Er det da noe nytt at vi ikke skal få kopiere CD-plater? Greit nok at man skal få lov til å ta kopi til seg selv, men ærlig talt. Dette er en hypotese. Fildeling foregår i stor stil, og er en trussel mot musikkbransjen som faktisk må tjene penger for å kunne levere oss musikkfrelste det vi vil ha. Jeg kjøper CD-er idag, og kommer til å fortsette med det imorgen også... Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Som regel siter jeg bare og venter på at lønna kommer på konto, så jeg kan kjøpe alle platene jeg har siklet på akkurat den måneden. Kommer ikke til å støtte boikott. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå