Gå til innhold

Bli med å gjøre opprør i dag!

moffeloffen

Anbefalte innlegg

Husk at det er konsekvenser for ganske mange om forbrukerene slutter å kjøpe musikk. Da går det først og fremst utover artistene, plateselkapene og musikkforetninger.

En slik oppfordring er i mine øyne bare idiotisk, rett og slett. Gå heller på stortinget og hør når loveforslaget taes opp, stem på partier som ikke støtter dette eller still deg opp med ropert og store plakater utenfor stortinger og rop slagord. Dette går bare utover feil gruppe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper musikken min hos Apocalyptic Empire her i byen. Ikke faen om jeg vil svikte metal-sjappa mi...dessuten er metalbands på små labels avhengig av at folk kjøper musikken deres og møter opp på konserter. Ikke faen om jeg vil svikte banda mine.

Lenke til kommentar

er jo mange av artistene som gir blaffen i om folk piratkopierer, sden da blir i det minste artisten bedre kjent, og det oppmuntrer jo fler til og komme på konserter, og selv om 1 000 000 mennesker laster ned så tenk på de 100000000 som fortsatt kjøper, piratkopiering er ikke et så stort problem som noen skal ha det til.

Lenke til kommentar

Heh, for et band som selger 50 000 eksemplarer av hvert album de gir ut spiller det JÆVLA stor rolle om 10-20 000 velger å laste ned materialet deres istedet for å kjøpe det fordi de "gjør opprør" mot slike lover som dette.

Korttenkt idioti kaller jeg dette her. Det finnes andre måter å protestere på som ikke innebærer å gjøre det enda vanskeligere for bands å overleve i denne bransjen.

Folkens...tenk på banda og folka som lever av dette. Kjøp musikk i tillegg til å laste ned. Dere skyter dere selv (og de som spiller musikken dere hører på) i foten.

Lenke til kommentar

Jeg laster ned ganske mye musikk faktisk, men det er for å finne ny musikk og dermed utvide min musikalske horrisont.

Finner jeg noe musikk jeg digger, kjøper jeg musikken og støtter de som har bra musikk.

Hadde det ikke vært fordi jeg laster ned musikk, hadde jeg aldrig kjøpt så mange plater, rett og slett fordi jeg ikke hadde vist om de gode banda.

Og når jeg først har kjøpt musikken, er det en selfølge for meg at jeg kan kopiere denne musikken, lage mp3 osv. Skal jeg kjøpe en plate til for å høre på musikken i bilen ? eller på hytta ? Eller må jeg dra hele platesamlingen min med meg hver gang jeg skal høre på musikk ?

Med andre ord:

Im In !

Lenke til kommentar
Hva med å laste ned et album, for så å sende penger (150,-) i posten til bandet? Da får jo bandet penger, men man unngår å gi penger til RIAA ol da.

Vet at det er forskjell på plateselskap, noen (som regel de litt mindre) legger jo ut mp3er på nettet.

Bruk labelets nettbutikk, kjøp CDene derfra. Du sparer masse penger på det. Og kjøp merchandise!

Lenke til kommentar

Jeg kjøper CD-plater, og kommer fortsatt til å gjøre det; men jeg har aldri kjøpt plater med kopibeskyttelse, og kommer heller aldri til å gjøre det. Det er bare dumt å ikke kjøpe plater, synes jeg. Hvis man laster ned musikk, får man som regel dårlig kvalitet med en del feil, og dessuten leverer ikke MP3-formatet like god lyd som CD-formatet (selv ikke med høyeste kvalitet, selv om det riktignok er vanskelig å høre forskjell). Det er også en verdi i seg selv å ha et album, og ikke bare noen lusne MP3-filer...

Lenke til kommentar
Har vi kjøpt og betalt et produkt, så EIER vi det! Da vil vi gjøre som vi lyster med det, inkludert å brenne en kopi til bilen, mamma, naboen eller bikkja.

Mhm.

Det samme burde gjelde programvare også. Jeg mener, har jeg kjøpt det så EIER jeg det. Bør vel kunne kopiere det over til alle mine venner da, eller hva?

For er det noen grunn til at folk skal betale for det de bruker? Det greieste er vel om alle kopierer, så slipper alle å betale? Eller hva?

Jeg tror kanskje du er litt korttenkt. Du har noen gode tanker i det at man bør ha rett til å høre på musikken man har kjøpt slik man selv vil, men det er juridiske betenkeligheter ved hele greia.

Først og fremst - du kjøper ikke en lisens til å høre produktet, men du kjøper et medium du kan høre produktet på. Der er det en ganske klar forskjell.

Når det er sagt så er jeg mot kopisperrer, jeg tror det er en avleggs metode å begrense piratkopiering på.

Kanaliser heller ditt engasjement litt mer spesifikt, så som å kun boikotte enkelte skiver og lignende. Ikke alle antar at du er en kriminell.

Når det gjelder innspill som f.eks. det til Darth Kjell, så blir det nesten litt for dumt.

Jeg kan ikke ta slikt seriøst.

Har du i det hele tatt tenkt over hvor utrolig dumt det forslaget er?

Det blir som å laste ned Ringenes Herre for så å sende noen hundringser i paypal til Peter Jackson. Ingen er så dumme.

Lenke til kommentar
Eller slutt og syt, lær dere at vi bor i et land med lover som skal følges, om man ikke følger lovene er det konsekvenser.

Om dere ikke liker lovene som blir lagt fram, stem på partier som er i mot de lovforslagene som jeg har sagt.

Og vi som er under 18? :roll:

Som da er de som dette først å fremst går ut over?

Endret av co2
Lenke til kommentar
Er man under 18, har man fortsatt lov til å demonstrere, si sin mening o.l. Bare man lar politikerne få høre det, kan man være med på å påvirke deres beslutninger.

hahaha :lol:

Ser føre meg at jeg springer rundt foran stortinget å vifter med en plakat.

-Politiet gir blaffen så det er ikke mye å bekymre seg for

Endret av co2
Lenke til kommentar
Jeg kjøper musikken min hos Apocalyptic Empire her i byen. Ikke faen om jeg vil svikte metal-sjappa mi...dessuten er metalbands på små labels avhengig av at folk kjøper musikken deres og møter opp på konserter. Ikke faen om jeg vil svikte banda mine.

jeg holder meg til å støtte dem med å gå på konsertene dems hvis de er i området,

plater kjøper jeg bare hvis det er eneste måten å få flere sanger av dem,

jeg har liksom ikke råd til å sløse bort penga på musikk.

så det må enten bli gratis musikk eller ingen musikk.

det er jo uansett idiotisk å byne med musikk for penga sin skyld,

jeg driver litt med musikk men venter alldri å tjene noe som helst på det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...