flodhest Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Kjøper aldri cd'er uansett, så jeg er med. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) With all due respect, sett deg inn i et system før du uttaler deg om det. edit: legger til -> LINK Vel, det er ikke ulovlig å linke til torrentfiler, for de inneholder jo ikke noe ulovlig, men man kobler seg til alle som har denne filen aktiv, og laster fra de, mens andre gjør det samme med deg. Det er da ulovlig, man deler ut samtidig som man laster ned. EDIT: Jeg er ingen proff på dette, men slik som loven er idag er torrent helt klart ulovlig. OM jeg har rett med dette jeg sier vil jeg gjerne legge til: Sett deg inn i et system før du uttaler deg om det. EDIT2: Ok, jeg har feil angående linking til torrentfiler. EDITørten: da snakker jeg om programvare, filmer og annet kopibeskyttet materiale Endret 12. februar 2005 av fredrikrb Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Et argument som jeg føler bør kastes inn i kampen mot lovforslaget: Det de i praksis gjør, er at man kan LEIE i stedet for å KJØPE. Hva gjør man når cd-n snart er dau (ca. 25 år) og man ikke har lov til å kopiere den? Om 25 år har man antakeligvis ikke cd-er igjen i samlinga, alt er på andre formater, men det er ikke poenget; det er prinsippet. Jeg foreslår at vi heller oppfordrer folk til å "piratkopiere" like mye som før, så lenge det er egne backupkopier eller til bruk på sin egen mp3spiller. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg fikk melding fra MPAA's advokater om varsel om søksmål om ikke en fil som broren min delte ble fjernet. Var ikke høy i hatten da, men fortsetter nå fint med kopiering, uten å dele. Å det vil jeg gjøre til de spenner ned døra mi Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 :o Hva er MPAA forresten? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 :o Hva er MPAA forresten? http://www.mpaa.org/ Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Vel. Husk å bruke bittorrent da. Da laster du ikke ulovlig, ny lov eller ikke. Er bittorrent lovlig? trodde all deling var ulovlig, bra å høre. Uansett, jeg Joiner dette prosjektet, skal spre det til andre Lenke til kommentar
co2 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Har aldri kjøpt en eneste plate til meg selv i hele mitt liv. Men allikevel har jeg 20 000 sanger på PCen Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Har aldri kjøpt en eneste plate til meg selv i hele mitt liv. Men allikevel har jeg 20 000 sanger på PCen Ja, og det er pga folk som DEG at denne loven kommer Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 jeg har ikke kjøpt noen cd'er på flere år så jeg tror jeg kan klare å lavære en liten stund til, så im in Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 With all due respect, sett deg inn i et system før du uttaler deg om det. edit: legger til -> LINK Likte den artikkelen der ja. Utrolig godt poeng her Ville stoppe video At filmbransjen frykter ny teknologi, er ikke noe nytt. Universal City Studios gikk til rettssak mot Sony i USA i 1984, for å stanse salget av Betamax-videospillere. Universal mente at salget av spillerne oppmuntret til piratkopiering. USAs øverste domstol slo fast at selv om Betamax-selgerne visste at videospillerne skulle brukes til kopiering, var de ikke ansvarlige for brudd på opphavsretten Hvis USAs Høyesterett i 1984 hadde slått fast at videospillere var ulovlig, ville ikke filmbransjen tjent seg feite på video og DVD de siste 20 årene. Spør du MPAA i dag om hva de synes om video- og dvdspillere, får du et helt annet svar enn du ville fått i 1984. Ja tenk hvor mye de har tjent på VHS, tror ikke skuespillere o.s.v angrer på at vhs ble lovlig i hvertfall Lenke til kommentar
e321 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 men husk da; ikke lov og konvertere til mp3 Lenke til kommentar
co2 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Har aldri kjøpt en eneste plate til meg selv i hele mitt liv. Men allikevel har jeg 20 000 sanger på PCen Ja, og det er pga folk som DEG at denne loven kommer MHM, det finnes ikke folk som gjør det samme Dessuten har politiet sagt de gir blaffen fordi det er umulig å håndheve og at så å si alle er under 25, ungdommer. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Glem det. Sorry, men jeg bruker ikke penger på musikk uansett. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg er med! Skal ikke kjøpe Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Har aldri kjøpt en eneste plate til meg selv i hele mitt liv. Men allikevel har jeg 20 000 sanger på PCen Det er bare trist. Finner jeg musikk jeg liker kjøper jeg det, det burde du gjøre også! Støtt artisten. Nedlasting er for meg en måte å oppdage ny musikk jeg aldri i verden ville oppdaget på noen annen måte. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Ikke faen. Jeg skal ha musikk. Agreed. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Heh, har du vært en tur innom Soppeland Main, Crewlar98Moffe? Endret 13. februar 2005 av Lungemannen Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 EDIT: Jeg er ingen proff på dette, men slik som loven er idag er torrent helt klart ulovlig. OM jeg har rett med dette jeg sier vil jeg gjerne legge til: Sett deg inn i et system før du uttaler deg om det. EDIT2: Ok, jeg har feil angående linking til torrentfiler. EDITørten: da snakker jeg om programvare, filmer og annet kopibeskyttet materiale Du må forklare nærmere hva du mener. QUOTE (co2 @ 12/02/2005 : 21:37) Har aldri kjøpt en eneste plate til meg selv i hele mitt liv. Men allikevel har jeg 20 000 sanger på PCen Jesus. Selv om jeg laster ned musikk i hytt å pine, støtter jeg hvertfall de minste. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Ikke faen. Jeg skal ha musikk. Agreed. last ned i stedet da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå