sverretd Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Heisann, har akkurat bygget sammen min splitter nye pc: AMD 64 3500+, GeForce 6600GT, MSI K8N Neo4 hovedkort, Twinmos 1024MB(2x512, dual channel opplegg) ram DDR 3200 350W PSU Baracuda 80GB, IDE harddisk. Da jeg var ferdig med å bygge pcen og hadde satt inn min gamle IDE harddisk( med windows allerede instalert, siden det var info der jeg ikke ville formatere osv). Da jeg startet pc'n ville den ikke fungere. Jeg kom meg etter hvert så langt at jeg kunne velge hvilken windows modus jeg ville starte opp i, (normal, safety, safety comandpromt osv). Men uansett hvilket av disse jeg velger, rebooter bare pc'n seg! Har du noen tips? Veldig fint om du kan hjelpe en liten pc njuuub:D Endret 12. februar 2005 av sverretd Lenke til kommentar
Helge_G Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Kan dessverre ikke hjelpe for jeg har akkurat det samme problemet selv. Prøvde å reparere winxp installasjonen, men kom aldri lenger enn til 39 minutter gjenstår. La inn en ny installasjon på en annen disk, men da er problemet at jeg ikke får tilgang til mail etc på gamle installasjon. Og får jo da ikke muligheten til å eksportere mail etc. (burde tenkt på det før jeg satt inn nye deler) Jeg gikk fra MSI KT4v til MSI K8N NEO Men hvis noen kan hjelpe så blir er vi to som blir glade. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Det er vel en kjennsgjerning at det dere prøver på ikke er mulig. Det ligger jo ikke riktige drivere etc på den disken dere prøver å boote fra så dere må legge inn xp på nytt for at det skal funke. Det burde ikke være et problem det. Man må alltid huske å ta backup av mailfiler og andre ting man vil ta vare på før man starter en slik jobb som dere har gjort. Dere kan jo sette den gamle maskinvaren tilbake og ta backup av de tinga dere vil ta vare på. Lenke til kommentar
joric Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 det det kan prøve er en såkalt xp oppstartsdisket! søk på nettet etter xp boot disket! Lenke til kommentar
joric Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 da skal dere i terorien fram fram oprativsystemet slik at dere får flyttet viktige data! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå