Gå til innhold

Spille inn sub ?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg nettop vert på Hifi-klubben å henten min kjære CERWIN-VEGA CLSC-15S.. :D nå står den såvidt å durer i ryggen min.. veldig lyst å skru opp å teste..

Men.. jeg må vell kansje spille den inn først `?

Isåfall hvor lang tid er det snakk om å spille inn ?

Skal jeg ha variert lyd eller noe sånt ? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har jeg spilt inn på middels volum i 30-35 timer..

er det ikke for å mjuke opp kanten rundt sub-elemente det er godt for da ?

Ja greit det at jeg ikke får noen veldig dype toner.. Men jeg synest den klarte seg fint på det området alikavell.. å det er skikkelig trykk jeg er ute etter.. Å der er jeg storfornøgd.. rister i hele kroppen!

Men.. jeg har en Nad C372 forsterker.. å den har ikke egen sub-utgang.. Så jeg har koblet min Sub-kabel på pre-out på den.. og dette gjør at jeg må bruke y-ledde på forsterkeren og den andre enden inn på mono på subben.. har dette noe å si på lyden å kvaliteten på lyden at jeg har snudd kabelen ? :hmm:

Lenke til kommentar
,15/02/2005 : 09:21] Men.. jeg har en Nad C372 forsterker.. å den har ikke egen sub-utgang.. Så jeg har koblet min Sub-kabel på pre-out på den.. og dette gjør at jeg må bruke y-ledde på forsterkeren og den andre enden inn på mono på subben.. har dette noe å si på lyden å kvaliteten på lyden at jeg har snudd kabelen ?  :hmm:

Spill på max volum om du ønsker det.Pass bare på at forsterker og høyttalere har fått litt varme i seg før du begynner å herje.Innspillingstid er kun den tiden det tar for at høyttaler og elektronikk låter maksimalt av sitt potensiale.

Det å koble sub'n på pre-out med et y-ledd har ikke noe å si på lydkvaliteten.Snudd kabel?Dyrere kabler har ofte piler på retnigen.For å høre forskjell på retning på kabel tror jeg man må være ekte hifi-freak og eie dyre highend-bokser,pluss være overfokusert på lyden av hvert instrument og glemme musikken i sin helhet.

Endret av egmur
Lenke til kommentar

Har nå tegnet en liten tegning på hvordan jeg har koblet det siden jeg ikke har egen subwoofer utgang på forsterkeren, som du ser så har jeg snudd kabelen fordi jeg må bruke Y-leddet på forsterken. Vanlig er vell å ha Y-ledde på subben og den ene andre enden på subwoofer utgangen ?

Har dette her noe å si ? blir det samme effekten ut av det ?

post-197-1108470389_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det med at høyttalere skal spilles inn på middels volum den første stunden er gammeldags og utgått på dato.

Det er bare å guffe på, det eneste som kan være er at det ikke låter sepsielt pent den første tiden men lyden vil endre seg med tiden.

Hvis høyttalerne ikke tåler dette så kjøp deg noe bedre!

Siden du ikke har forsterker med en egen sub-utgang så kunne du liksågodt ha brukt en helt vanlig phono kabel slik som du gjør det nå.

Med en enkel sub kabel så vil du ikke kunne kjøre stereo, men subben trenger bare mono signalet uansett, men hvis du skulle koblet høyttalerne dine på subben så måtte du ha brukt phono kabler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...