Gå til innhold

4G iPod batteritid

eje

Anbefalte innlegg

Min 4. generasjon 20 GB iPod gir meg bare 6-7 timers musikk foer den maa lades paa nytt. Dette gjelder vel og merke ved kontinuerlig avspilling, uten spoling eller display-lys og paa normalt lydnivaa. Ved vanlig bruk har jeg inntrykk av at batt. tiden er enda kortere.

Jeg har hatt spilleren siden desember, og batteriet er ladet ca. 25 ganger. Batteritiden har vaert like daarlig hele tiden. Musikken paa spilleren er stort sett kodet som 128 bit MP3.

Apple lover optimistisk 12 timers kontinuerlig spilletid paa de nyeste iPod'ene, saa jeg hadde i det minste haapet paa rundt 10 timers spilletid. I flere tester av iPod (blant annet paa iPodLounge) rapporteres det om langt bedre batt. tid enn det jeg opplever. Hva er andres erfaringer? Er dette noe jeg kan klage paa til Apple med haap om aa faa ny spiller/nytt batteri?

(beklager mangel paa norske tegn - skriver fra ytlandet...)

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket format/bitrate bruker du?

Større bitrate gir kort batteritid, Apple oppgir batteritiden med MP3-filer rippet på 128kbps.

Bruker du andre format/høyere bitrate, får du større filer, og større filer betyr oftere oppfylling av buffer/starting av harddisken.

Og da går batteritiden ned.

Lenke til kommentar
Hvilket format/bitrate bruker du?

Større bitrate gir kort batteritid, Apple oppgir batteritiden med MP3-filer rippet på 128kbps.

Bruker du andre format/høyere bitrate, får du større filer, og større filer betyr oftere oppfylling av buffer/starting av harddisken.

Og da går batteritiden ned.

Musikken paa spilleren er stort sett kodet som 128 bit MP3.
Lenke til kommentar
Om eg ikkje tar heilt feil så er iPod Mini den siste i serien som bruker batteri som varer i >8 timar. 4G iPod og vidare har 12 timars batteritid.

12 timer oppgitt batteritid. Som det står i første post har han en 4G iPod, med oppgitt batteritid 12 timer.

:blush:

Ikkje spør korleis eg gjorde 4G om til Mini.... :p

Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen andre paa forumet som har en 4. generasjons iPod og som kan fortelle hvor lenge batteriet varer? Hadde vaert fint aa vite om det er min iPod det er noe galt med (kun 6-7 timers batteritid) eller om dette er "normalen", til tross for loefter fra Apple om 12 timers batt. tid.

Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...