Gå til innhold

handle kamera i thailand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er sikkert mye fake kamera ute å går i noen utenlandske land. F.eks. på Gran Canaria ble jeg tilbudt CASIO EX-Z55 for 50 euro, mens i noen andre fikk jeg den for 300. De prøvde også å selge oss kameraer som ikke finnes. F.eks JVC digitale fotoapperater. Sist jeg sjekket solgte ikke JVC fotoapperater engang!

Hvis du skal kjøpe i en butikk i utlandet. Spør altid om å få se på kameraet, teste det og forsikre deg om at de ikke tar boksen inn på bakrommet og putter nedi en fake etter du har testet det.

Ang. priser vet jeg ikke helt, men Thailand pleier jo å være billige, så jeg antar at også kameraer er billige.

Hvis jeg var deg ville jeg satset på en av de kjente merkene som Canon, Casio, nikon, sony o.s.v.

Endret av jolleguten
Lenke til kommentar

Jeg var i Phuket i november og kan bare uttale meg om prisene der.

Og prisene der lå stort sett litt over prisnivået i Norge. Det er faktisk sant.

Noen unntak var det, jeg kjøpte meg ei trådløs mus Med USB-tilkopling for ca 120,- kr.

Ellers er det heller ikke bare og komme å reklamere på feil...

Lenke til kommentar

HEhe for et bilde! :p

Nei, jeg har nettop vært i Egypt, og der lå også alt elektrisitet langt over norske priser.. Særlig mobil telefoner. Det var de helt på tuppa etter.. Så har du en gammel mobil, ta den med til Egypt å selg den, for den blir nok å være blandt de nyeste på markedet der nede..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

Thailand har ganske stive import-barrierer på alt av elektronikk. Det gjør at prisnivået er mindre hyggelig enn i Norge. Det fins noen unntak, en god del Nikon produseres i Thailand, og på de varene er det et ganske hyggelig prisnivå. Spesielt det ejg observerte i Bangkok. Kjøpesenteret MBK har flere morsomme foto-butikker, en ren Nikon-sjappe en som har usannsynlig mye Contax og noen som har mer perifere merker som "Canon, Olympus og Pentax".

Husk på at du har VAT-Refund. Reglene for det i Thailand er faktisk ganske hyggelige-

Kos deg, jeg misunner deg!

Øyvind

Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt å svinge nedom Singapore, så har de gode priser (ikke så bra som tidligere, men fortsatt billig). Sikkert å handle i kjøpesentrene. Har selv spart 5-6000 på videokamera + kompakt fotoapparat, men husker dessverre ikke hva butikken heter i farta.

ias

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...