Mizz-Izabell Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Hva er det som forårsaker neseblod? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 www.google.com der finner du alt.... www.klara-klok.no www.ung.no osv... Lenke til kommentar
Mizz-Izabell Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg har klikket på linkene og jeg fant ikke noe, det bare dukket opp slike rare nettsider! Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Jeg har klikket på linkene og jeg fant ikke noe, det bare dukket opp slike rare nettsider! hmmm SpørsmålHei. Jeg blør neseblod fra tid til annen, spesielt når jeg anstrenger meg. Blodet renner bak i halsen slik at det surkler og det blir vanskelig å puste. Er dette normalt? Jeg er ellers ung og frisk. Jørgen svarer Hei. Dersom du blør neseblod veldig lett er det neppe farlig, men det kan være plagsomt. Jeg vil anbefale deg å gå til fastlegen din for en undersøkelse. Han kan eventuelt sende deg til en øre-nese-halsspesialist som kan finne det lille blodkaret som blør lett. Det ligger ofte langt frem i nesen og blir kalt “Locus Kieselbach”. Legen kan brenne eller etse litt med sølvnitrat, og da vil det danne seg et arr som forhindrer blødning fra dette stedet. Hilsen Jørgen Skavlan Spesialist i allmennmedisin Blør neseblod pga stress Daglig neseblødningSvimmel og blør neseblod Hei,jeg er en gutt på 20 som nesten daglig er svimmel og blør neseblod.. Jeg er litt redd og lurer på hva det er som forårsaker dette..Faren min er også en del svimmel,men han blør ikke neseblod! Det er så ekkelt å være svimmel nesten hele tiden,blir ofte kvalm om kveldene.. På forhånd takk! Mann, 20 år (13. november 2001) Svar fra Lommelegen.no Hei! Det er ikke normalt å blø neseblod hver dag. Du må undersøkes av lege, eventuelt av en øre-nese-halslege. Årsaken til neseblødning kan være forskjellig, i din alder er det heldigvis sjelden alvorlige årsaker som ligger bak. noe slikt? Endret 12. februar 2005 av ketchez Lenke til kommentar
Mizz-Izabell Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 De der har jo et mer problem med neseblod, jeg blør neseblod en gang i året eller noe sånt, det er vel vanlig, men det må jo skyldes noe! Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 De der har jo et mer problem med neseblod, jeg blør neseblod en gang i året eller noe sånt, det er vel vanlig, men det må jo skyldes noe! stress? slag i fjeset? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Kan neseblod bli forusaket av stress? Jeg følte en gang at hode mitt holdt på å sprenge, så plutselig rente det blod som en sil fra nesen min; kan det ha vært stress? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Kan neseblod bli forusaket av stress? Ja. Det har med blodtrykk å gjøre. Det er som regel en blanding av sår i nesen og høyt trykk. Om man blør mye, kan det være man har arvet "anlegg" for å blø. En bløder. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 har blødd neseblod 1 gang i mitt liv, og det var når jeg lå i et helt hvit silketrekk med et helt hvit laken. Merka ikke noe før jeg vokna, skremt :o Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Kan neseblod bli forusaket av stress? Ja. Det har med blodtrykk å gjøre. Det er som regel en blanding av sår i nesen og høyt trykk. Om man blør mye, kan det være man har arvet "anlegg" for å blø. En bløder. Vel, hos en bløder koagulerer ikke blodet som det skal. Selv om du blør neseblod ofte gjør deg ikke til en bløder. Som nevnt tidligere så kan det være en blodåre i neseveggen som brister lett, noe som kan lett fikses med et lite inngrep. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Tynne og svake blodårer i nesa Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Om du er forkjøla, og snyter deg hardt, kan det forekomme at du begynner å blø neseblod. Det er blodårer som sprekker som er grunnen til at du blør, men kvifor dei sprekker kan nok variere. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg har bare begynt å blø neseblod helt plutselig, trenger ikke å ha gjort noe spesiellt..bare plutselig kjenner man det begynner å renne, tar seg for nesa og har handa full av blod. Snodige greier. Men veldig sjelden da. En gang når jeg var bitteliten var jeg så sint at jeg blødde neseblod (har jeg blitt fortalt). En kompis av meg hadde blødd neseblod mens han sov, men oppdaget det ikke, så han gikk ned i stua..så ut som han kom rett fra krigen i Bosnia. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Om du er forkjøla, og snyter deg hardt, kan det forekomme at du begynner å blø neseblod. Det er blodårer som sprekker som er grunnen til at du blør, men kvifor dei sprekker kan nok variere. Det blir jo et enormt trykk når du snyter deg. Kanskje en mulig grunn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå