Gå til innhold

Tilbakemeldinger på barebone

Anbefalte innlegg

Hei og God Morgen!

Har etter mye om og menn kommet frem til ett oppsett som i mine øyne er ok.

Har ikke bygget med intel før, så om noen av dere kunne sett igjennom oppsettet mitt, sjekka at alt av deler er kompatibelt med hverandre (prosessor vs hk, ram osv) Hadde jeg blitt en glad gutt, og endel nerver forsvunnet :yes::thumbup:

Tenker litt på dette med psu, da den leverer 200watt. er dette nok til å drive alt av komponenter + skjermkort? (6600GT)

Setter stor pris på alle svar, ris og ros og forslag til forberedinger :innocent::whistle:

Bestiller i løpet av ettermiddagen, og vil helst slippe sitte med skjegget i postkassa når delene kommer :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og God Morgen!

Har etter mye om og menn kommet frem til ett oppsett som i mine øyne er ok.

Har ikke bygget med intel før, så om noen av dere kunne sett igjennom oppsettet mitt, sjekka at alt av deler er kompatibelt med hverandre (prosessor vs hk, ram osv) Hadde jeg blitt en glad gutt, og endel nerver forsvunnet :yes:  :thumbup:

Tenker litt på dette med psu, da den leverer 200watt. er dette nok til å drive alt av komponenter + skjermkort? (6600GT)

Setter stor pris på alle svar, ris og ros og forslag til forberedinger :innocent:  :whistle:

Bestiller i løpet av ettermiddagen, og vil helst slippe sitte med skjegget i postkassa når delene kommer  :hrm:

Hmm, nå vet ikke jeg helt hva du skal benytte denne maskinen til da

men antar du har planer om å spille litt på den?

Ellers hadde du vel ikke valgt noe slikt som 6600GT som skjermkort?

Jeg har lest litt produkterfaringer når det kommer til denne MSI-barebonen

flere som klager på bl.a at den blir varm, at agp-slot er nærmest ubrukelig på grunn av kabler etc samt at dette multimedia-greiene ikke funker helt som det skal.

hvis du er ute etter en spillpc så tror jeg at jeg heller hadde gått for en Intel P4 istedetfor en celeron, jeg ville nok heller også kjøpt et ordentlig hovedkort og en ordentlig kasse hvor jeg hadde mulighet til å sette inn noen vifter osv.

fortell litt mer om hva du har planer til med denne maskinen så kanskje det er litt lettere å hjelpe deg :)

og ja, det glemte jeg nesten.. tror nok 200 watt er litt i snaueste laget for et oppsett som dette

Endret av J0lle
Lenke til kommentar
Bygger denne maskina til Husverten min, står litt mer om det i denne posten.

Er utseende som betyr mest for ham, derfor akkurat denne barebonen :roll:

Takk for all hjelp folkens, har ikke lyst til å drite meg ut med andres kronasjer :cry:

Jeg skjønner, utseendet betyr mye når man skal benytte det som "HTPC" men det er en grense for hvor utseendet skal komme i konflikt med brukervennelighet.

antar at hvis du spør han, så vil han vel heller ha noe som funker bra, enn noe som ser pent ut og kan være nærmest ubrukelig i forhold til det han skal benytte den til?

Lenke til kommentar

Takk for all hjelp folkens, har ikke lyst til å drite meg ut med andres kronasjer  :cry:

Jeg skjønner, utseendet betyr mye når man skal benytte det som "HTPC" men det er en grense for hvor utseendet skal komme i konflikt med brukervennelighet.

antar at hvis du spør han, så vil han vel heller ha noe som funker bra, enn noe som ser pent ut og kan være nærmest ubrukelig i forhold til det han skal benytte den til?

Du har ett godt poeng, og jeg er sikker på at han er villig til å forandre mening :)

Hva kan annbefales i dagens marked da? la oss si det slik at jeg bytter ut barebonen med en anna, hvilken? om jeg beholder harddisk, ram, skjermkort, skjerm og dvd brenner. kan muligens strekkes til 11k for hele pakka. er jo så j**lig mye å velge mellom, blir jo helt tullete :hrm: og en tidlig lørdags morra er ikke alt av hjerneceller helt i høygir ;)

Endret av Elwiz
Lenke til kommentar

Takk for all hjelp folkens, har ikke lyst til å drite meg ut med andres kronasjer  :cry:

Du har ett godt poeng, og jeg er sikker på at han er villig til å forandre mening :)

Hva kan annbefales i dagens marked da? la oss si det slik at jeg bytter ut barebonen med en anna, hvilken? om jeg beholder harddisk, ram, skjermkort, skjerm og dvd brenner. kan muligens strekkes til 11k for hele pakka. er jo så j**lig mye å velge mellom, blir jo helt tullete :hrm: og en tidlig lørdags morra er ikke alt av hjerneceller helt i høygir ;)

Man får andre HTPC-kabinetter som både ser stilige ut og glir rett inn i dagens stereobenker, man får dem som oftest i børstet stål-look eller sort (laget i aluminium)

her kan man også sette inn strømforsyninger etter eget ønske slik at man ikke går i den fella at man har for liten strømforsyning.

Har dessverre ikke tid til å sette opp et alternativt oppsett til deg nå, men kan se om jeg får tid til dette litt ut på dagen, send meg en PM om det er noe du lurer på :)

kan f.eks se slik ut:

http://www.silverstonetek.com/products/lc1...0view/LC10M.jpg

eller

http://www.silverstonetek.com/products/lc1...20view/LC11.jpg

Disse forhandles av komplett

Endret av J0lle
Lenke til kommentar

Slettes ikke noe dumt oppsett det der, utvilsomt mye for pengene.. glir iallefall i ett med det meste som er av utstyr.. ser iallefall ikke ut som noen pc, og har man trådløs mus og tastatur i tillegg som kan gjemmes.. så er det strålende :)

Endret av J0lle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...