Gå til innhold

Hjelp til vurdering av datamaskin på auksjon.


Anbefalte innlegg

Ville holdt meg unna QXL i det hele tatt. Utrolig mange som har hatt trøbbel med QXL, og de virker useriøse. Sats heller på å få en maskin satt sammen av Netshop. Førsteklasses service, du får mye mer for pengene (for ikke å navne garanti), og går noe galt, så strekker de seg laaaangt for å ordne opp.

driver du reklame eller? altså å si at qxl er useriøst blir tull, du kan hevde at enkelte selgere er useriøse....men se på karakterene! Folk med gode karakterer er seriøse

Nei, jeg driver ikke reklame på noen måte. Jeg har for ordens skyld ikke noe som helst annet enn et normalt kundeforhold (hvis det) med de firmaene jeg nevner.

 

Saken er den at det er svært mange som har opplevd rot og trøbbel med selve QXL. Slike ting som at folk får penger trukket fra kontoen sin mens QXL påstår de aldri har sett pengene, umulig å få svar på henvendelser, etc, skjer stadig vekk. En kjapp gjennomlesning av webshoperfaringene i forumet her burde gi nok av skrekkens eksempler. Til sammenligning har Netshop spesielt fremhevet seg for mange som en butikk som strekker seg ekstra langt for å ordne opp når det blir rot. Tross en del oppstuss i det siste har Netshop fått seg et rykte som selve gullservicen, og jeg velger å tro at det ikke er røyk uten ild i dette tilfellet.

 

EDIT: selv hvis vi ser bort ifra de potensielle problemene ved QXL, ville jeg heller kjøpt PC hos en velrennomert webshop enn på en online-auksjon, det være seg på QXL eller eBay eller noe annet sted. denslags plasser kryr av folk som vil utnytte seg av andres uvitenhet, og du har ingen som helst garanti for at de holder det de lover. Karaktersystem for auksjonssider har jeg lite tillit til, i alle tilfeller.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
driver du reklame eller? altså å si at qxl er useriøst blir tull, du kan hevde at enkelte selgere er useriøse....men se på karakterene! Folk med gode karakterer er seriøse

Han driver nok ikke reklame, men snakker for alle de som har hatt problemer med QXL etter kjøp. Dette var jo oppe i media en gang, og mener å huske at direktøren for QXL ikke vurderte noen tiltak mot de useriøse brukerne. Hvis dette ikke er med å gjøre QXL useriøst, så vet ikke jeg.

 

Du kan jo umulig benekte at du får mye mer for pengene ved å kjøpe ny hardware, enn å handle brukt på QXL?

Lenke til kommentar
driver du reklame eller? altså å si at qxl er useriøst blir tull, du kan hevde at enkelte selgere er useriøse....men se på karakterene! Folk med gode karakterer er seriøse

Han driver nok ikke reklame, men snakker for alle de som har hatt problemer med QXL etter kjøp. Dette var jo oppe i media en gang, og mener å huske at direktøren for QXL ikke vurderte noen tiltak mot de useriøse brukerne. Hvis dette ikke er med å gjøre QXL useriøst, så vet ikke jeg.

 

Du kan jo umulig benekte at du får mye mer for pengene ved å kjøpe ny hardware, enn å handle brukt på QXL?

det er opp og ned, den barbaronen er billig!, du klarer ikke bygge den så billig!

 

Hvem bryr seg hva QXL diriktøren er en tullig? hvis du handler av folk med 30+ karakterer så vet du at de er seriøse!! samma hva QXL diriktøren sier

Endret av chil
Lenke til kommentar

QXL er ikkje plassen og kjøpe ny pc.

Ser jo med ein gang at det er juks og fanteri ute og får med den layoten på sida. Sleipt postordreselskap ligner det på.

 

Be komplett eller netshop eller noke andre og sette i sammen ei maskin.

elller sjekk hw.no's anbefallinger.

 

F.eks denne pc'n http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10061 med AMD Athlon 64 vil være eit bedre alternativ.

 

 

Kva skal du bruke pc'n til?

 

Sjekke mail?

Spele?

Surfe?

Redigere film?

Bildebehandling?

Litt av kvart?

Lenke til kommentar
hvis du handler av folk med 30+ karakterer så vet du at de er seriøse!!

Hvis du handler av folk som kommer med slike uttalelser som dette, så vet du at de er useriøse:

 

8X AGP Slot, Tilkobling som alle de beste grafikk korta bruker

kan du forklare dette? Ebay er også kanskje bare noe dritt? Av å til kan man jo komme over bra og billige ting...Ikke si noe annet, så feks et x800xt kort gå for 2900kr på QXL, er det dårlig?

 

(ironi)Desuten så er sikkert bare datamaskiner en flopp, useriøse greier, selv om jeg ikke har noen bra argumenter(ironi)

Lenke til kommentar
snip
8X AGP Slot, Tilkobling som alle de beste grafikk korta bruker

kan du forklare dette? Ebay er også kanskje bare noe dritt? Av å til kan man jo komme over bra og billige ting...Ikke si noe annet, så feks et x800xt kort gå for 2900kr på QXL, er det dårlig?

Okay, jeg tar argumentene dine, hvis de kan kalles det, i omvendt rekkefølge:

 

1) Nei, 2900,- for et X800XT-kort er ikke ille pris som sådan, men jeg ville ikke kjøpt det likevel. Jeg ville stilt meg spørsmål som hvorfor selges et så nytt kort, hvordan har det blitt behandlet, og kanskje viktigst; hvor var det avertert? Jeg har atskillig større tiltro til bruktmarkedet her på HW.no enn til eBay og QXL, for eksempel.

 

2) Joda, man kan helt klart komme over billige og bra ting, både på eBay, QXL og andre steder. Jeg har heller aldri påstått noe annet.

 

3) Nei, eBay er ikke BARE dritt, men mye av det er. eBay er minst like plaget av useriøse selgere som QXL er, og de har et omtrent like dårlig rykte også - spesielt gjennom PayPal, som de nå eier. PayPal har for eksemepl flere dommer mot seg i USA, gjennom såkalte class-action suits.

 

4) Hvis noen som forsøker å selge en brukt-PC på en auksjonsside kommer med uttalelser som kan lure uvitende til å tro at AGP er det siste og beste, så tyder det på enten uvitenhet eller useriøshet. Uansett ville jeg holdt meg unna den selgeren, uansett hvor god karakter fyren hadde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

11 678?!?

 

Sorry men dette hva det jeg skjønte.

Skulle du kjøpe en pc på QXL og oppgradere denne så den totale sluttprisen ble 11678 norske kroner?! NEI IKKE KJØP !!

 

Satte sammen en komplett maskin på netshop. Den er ikke opptimalisert i henhold til pris og diverse men du skjønner bildet vi vil frem til

Følgende komponenter ble lagt i kurven:

 

 

CPU: AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz BOXED

Socket 939 512KB cache "Winchester" kr 1 350,00

 

HOVEDKORT: Asus A8N-SLI nForce4 SLI S-939

ATX , S-ATA, GbLAN, Dual-DDR, PCIe kr 1 295,00

 

MINNE: OCZ 512MB EL Dual Channel optimized

PC-3200 DDR 256 x 2 Kit (2-3-2-6)400Mhz kr 950,00

 

HARDDISK: Maxtor 160GB S-ATA 7200RPM NCQ

DiamondMax Plus10 8MB cache Kr 795,00

 

DVD-BRENNER: NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern

16X Double layer sølv, bulk kr 595,00

 

SKJERMKORT: POV FX 5900 128MB PCIe Retail

PCI-EXPRESS128MB DDR/ 256-bitTV-out/DVI kr 1 895,00

 

KABINETT: Arctic Cooling Silent Case Miditower

350W Seasonic powersupply m/Aktiv PFC kr 795,00

 

LCD SKJERM: BenQ 19" LCD FP937s+ sølv/sort

1280x1024, 8ms, TCO99, D-sub/DVI kr 4 095,00

 

OPERATIVSYSTEM: Microsoft® Windows® XP Home Edition OEM Norsk SP2 Kr 750,00

 

Sum:12 520

 

Her får du en kraftig maskin og med 19" LCD skjerm til samme pris. Så kan du gå ut i fra den og justere opp og ned akkurat som du føler for behovet ditt og selvfølgelig lommeboka.

Lenke til kommentar
hvis du handler av folk med 30+ karakterer så vet du at de er seriøse!! samma hva QXL diriktøren sier

For no' tull - jeg har hatt konkrete eksempler på at kompiser av annonsøren legger ut karakterer i vilden sky inne på QXL bare for at annonsøren skal få så mange positive karakterer som mulig - så å si at folk med 30+ er seriøse holder ikke mer vann enn det du får i et fingerbøl................ :thumbdown:

 

Å handle på QXL er i mine øyne mildt sagt risikabelt. Og prisene som oftest er satt på hardware der inne er ALTFOR høye i de aller, aller fleste tilfellene. Men jeg skjærer ikke absolutt alle over èn kam - det er nok seriøse folk der også - men de er i et sørgelig mindretall.

Lenke til kommentar
Jeg er selger på qxl, å jeg driver ikke svindel, min bror er selger, han svindler ikke, min far selger MYE på qxl, å har heller aldri svindla noen..

 

men takk for tilitten

Ingen her som har kalt DEG for svindler. Ikke slektningene dine heller. Alt vi har sagt - en god del av oss - er at det er mange svindlere på QXL. Det er opp til deg om du føler deg truffet eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg er selger på qxl, å jeg driver ikke svindel, min bror er selger, han svindler ikke, min far selger MYE på qxl, å har heller aldri svindla noen..

 

men takk for tilitten

Ingen her som har kalt DEG for svindler. Ikke slektningene dine heller. Alt vi har sagt - en god del av oss - er at det er mange svindlere på QXL. Det er opp til deg om du føler deg truffet eller ikke.

nei men dere prøver å svart male qxl, å jeg handler mye der+ selger mye å det er stort sett kunn posetive opplevelser.. qxl er ikke så useriøst som dere skal ha det til

Lenke til kommentar
Jeg er selger på qxl, å jeg driver ikke svindel, min bror er selger, han svindler ikke, min far selger MYE på qxl, å har heller aldri svindla noen..

 

men takk for tilitten

Ingen her som har kalt DEG for svindler. Ikke slektningene dine heller. Alt vi har sagt - en god del av oss - er at det er mange svindlere på QXL. Det er opp til deg om du føler deg truffet eller ikke.

nei men dere prøver å svart male qxl, å jeg handler mye der+ selger mye å det er stort sett kunn posetive opplevelser.. qxl er ikke så useriøst som dere skal ha det til

Jeg vil nå si at QXL med sin oppførsel effektivt svartmaler seg selv.

 

HER finner du en del erfaringer etc om QXL.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
.. qxl er ikke så useriøst som dere skal ha det til

Nei, det stemmer - det er faktisk MYE verre enn det vi skal ha det til......

...og multipliser det med 10 og rund det opp til nærmeste 100000 så er vi der sånn ca

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...