Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi kan alltid klare å være enig i at vi er uenig :)

Det viste jeg faktisk ikke om kontraktene. Er du sikker på det? Tror ikke alle har det.

F.eks Anderson Silva sin manager sier at han har (husker ikke tallet) 4 kamper igjen også vil han sterkt vurdere å bytte til boksing.

 

Alle har det hvis jeg ikke husker helt feil. Å gå til boxing går greit, men ikke til en annen MMA organisasjon. Var derfor det ikke ble noe av Coture/Fedor. Coture hadde trekt seg tilbake, men UFC nektet han å komme ut av "retirement" for å sloss mot Fedor i Affliction. Ble en stor rettsak om det, og Dana sa jo rett ut at de kom til å holde Coture i rettsaker i årevis fremover fremfor å la han bytte organisasjon. Til slutt skjønte Coture at han kom til å tape her, eller bli for gammel til å sloss innen rettsakene var ferdig, og resignerte derfor istedet med UFC igjen.

 

Avtalen er slik som dette hvis jeg ikke husker feil.

 

Hvis du signerer en 3 fight avtale, kan UFC "gi deg sparken" så fort du taper, selv om det er før du har sloss alle kampene dine. Hvis du sitter på ett belte derimot, må du resignere med UFC helt til du taper beltet eller trekker deg tilbake fra MMA.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Ingen som gleder seg til UFC101?

 

Forrest kommer jo til å gruse A.S, imo ;) Men nå er jeg litt Forrest fanboy da, digga han noe sykt helt siden TUF:D

 

Ang. BJ mot Ken-Flo, håper jeg virkelig at Ken-Flo KO'er BJ i første runde. All den whininga fra BJ som kom etter kampen mot GSP ble for mye altså, mista all respekt. han tapte, fair and square.

 

Beste rematchen i framtiden blir Evans mot Machida, og Evans tar seg sammen og begynner å bruke wrestlinga si igjen, det er da det blir en fet kamp mellom de to.. Evans blir stor, mark my words:D

Endret av karrun
Lenke til kommentar
Beste rematchen i framtiden blir Evans mot Machida, og Evans tar seg sammen og begynner å bruke wrestlinga si igjen, det er da det blir en fet kamp mellom de to.. Evans blir stor, mark my words:D

 

Først må vel Evans forbi Rampage, noe jeg ikke ser skje. Rampage kommer til å gruse han totalt.

Lenke til kommentar

Enig med Justin Sane ang Joe...synes alt annet som blir sagt blir helt merkelig....aldri opplevd han som partisk i det hele tatt og jeg har sett det som er av UFC.

 

Gleder meg stort til 101 nå ja, allerede bestilt på ppv ! Tror det kan bli en veldig jevn kamp mellom BJ og KenFlo...hvis BJ kommer i storform og med god kondis så kan det bli en veldig jevn og underholdende kamp. Må ikke undervurdere KenFlo...han er en smart jævel !

Lenke til kommentar
Enig med Justin Sane ang Joe...synes alt annet som blir sagt blir helt merkelig....aldri opplevd han som partisk i det hele tatt og jeg har sett det som er av UFC.

 

Så du er enig i det han sier i kampen mellom Belcher / Akiyama? At Belcher ble snytt for seieren? Spør du meg så var det Akiyama som ble snytt med å få en split decision, og ikke en unanimous decision. Han vant helt klart 2 av 3 runder i mine øyne ihvertfall.

 

Dette er bare ett eksempel. Jeg har i mange kamper følt han har holdt eller favorittisert en fighter, noe jeg føler er helt feil av en kommentator å gjøre.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke det at han favorittiserer en fighter, han sier det han mener er riktig. Han mente at Belcher vant den kampen og det synes også jeg at han gjorde. Men det spørs jo helt hva dommerne ser etter. Mange kamper som jeg synes det har blitt dømt rart, som f.eks M Davis vs Dan Hardy på UFC 99...og den så jeg live...så jeg tror nok heller det er at Joe gir sin mening om hvem som vant kampen uten at han HÅPER at den fighteren skal vinne kampen. Spørs bare helt hvordan det blei oppfattet.

 

Har det samme med Franklin vs Hendo også, en kompis mener fortsatt at Franklin vant selv om han i mine øyne klart tapte hvertfall 2 runder. En dommer der klarte jo til og med å gi Franklin 30-27...

Lenke til kommentar
JimRamse: Jeg skjønner poenget til artikkelen, men samtlige i Strikeforce, med et kanskje unntak av Overeem og Bobby Lashly(om et år) ville ikke vært top 5 i UFC.

Jeg håper ikke at du tror at jeg er kun UFC fan. Jeg er MMA fan, men utenom kanskje i Lightweight vs dream og unntak av 5-6 personer sprett i Strikeforce sine vektklasser så har UFC overlegent de beste utøverne i mma idag.

 

Det var ikke slik under Pride sine tider og sikkert ikke sånn om 2 år, men per dags dato kan ingen konkurrere med UFC.

 

Er ikke enig i at UFC har den beste HW divisjonen. Den begynner å bli bedre, men er langt ifra god. Overeem har vært ett monster som HW så ser ikke for meg at det er mange i UFC som hadde klart seg mot han. Bobby Lashly vet vi lite om, men hvorfor skulle han være noe særlig dårligere enn Lesnar (som ikke har blitt testet ordentlig enda spør du meg) Angående Rogers. Han slo ut Arlovski, ikke Sylvia. Han har sånn sett en like imponerende karriere bak seg som f.eks Lesnar. Lesnar klarte ikke å knekke Herring på en hel kamp, noe Fedor gjorde på en runde. Coture klarte ikke å knekke Sylvia iløpet av en hel kamp, noe Fedor gjorde på under ett minutt. Håper du ser hvor jeg vil hen. UFC har endel "up and commers" men vi vet egentlig lite om de enda.

 

Eneste reelle mostanderene i UFC spør du meg er Brock Lesnar, som antagligvis hadde blitt armbarred i første runde.

 

Hvem har lyst til å se en "gammel" Coture bli ødelagt av Fedor? Ikke meg ihvertfall. Hvem har lyst til å se Big Nog bli slått helseløs for 3dje gang? Ikke meg.

 

Hvem har Overreem banket på HW i mma?

Buentello, en koreaner som ikke er topp 250 engang, mark hunt, en av de mest overvurderte tungvekterne gjennom tidene, en NC etter å ha sparket CC i ballene ørten ganger, og GARY GOODRIDGE.

Han har potensiale, men fyren har ikke gjordt en dritt.

Lenke til kommentar
Hvem har Overreem banket på HW i mma?

Buentello, en koreaner som ikke er topp 250 engang, mark hunt, en av de mest overvurderte tungvekterne gjennom tidene, en NC etter å ha sparket CC i ballene ørten ganger, og GARY GOODRIDGE.

Han har potensiale, men fyren har ikke gjordt en dritt.

 

Han har banket alle som har prøvd seg så langt ihvertfall, for ikke å snakke om at han knocket en person som mange så på som verdens beste K-1 fighter. Han har mer potensial enn det Brock har ihvertfall (ikke at det er å si så mye). Men selvsagt, dette er jo litt smaksak også. Sier ikke at alle skal være enige med meg :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Hvem har Overreem banket på HW i mma?

Buentello, en koreaner som ikke er topp 250 engang, mark hunt, en av de mest overvurderte tungvekterne gjennom tidene, en NC etter å ha sparket CC i ballene ørten ganger, og GARY GOODRIDGE.

Han har potensiale, men fyren har ikke gjordt en dritt.

 

Han har banket alle som har prøvd seg så langt ihvertfall, for ikke å snakke om at han knocket en person som mange så på som verdens beste K-1 fighter. Han har mer potensial enn det Brock har ihvertfall (ikke at det er å si så mye). Men selvsagt, dette er jo litt smaksak også. Sier ikke at alle skal være enige med meg :)

Vel, kan ikke helt si meg enig i Brock tingen, jeg tror ærlig talt at Alistair er en evig bunnen av topp 10 fyr og ikke noe særlig mer.

God kickbokser, god guillotine, ikke så verst på bryting, men gir opp i kamper (ikke på langt nær like gale som broderen, men gir opp like fullt) og ikke verdens beste kondis.

Og, ikke minst, fyren har allerede trent og konkurrert i nesten 10 år, så det spørs hvor mye mer han kan utvikle seg.

 

Brock, derimot, har banket opp mir, randy og heath med ca 2 års trening og med veldig lite annet en god bryting og veldig god balanse og hurtighet for en mann som veier oppunder 130 kilo.

Med tanke på hvor mye han har lært siden han julte opp Min Soo Kim, så tror jeg nok han har større potensiale i lengden.

Største problemet er vel at han begynte sent, og hvem vet hvor mange år kroppen hans kan tåle all treningen.

Lenke til kommentar
Brock, derimot, har banket opp mir, randy og heath med ca 2 års trening og med veldig lite annet en god bryting og veldig god balanse og hurtighet for en mann som veier oppunder 130 kilo. Med tanke på hvor mye han har lært siden han julte opp Min Soo Kim, så tror jeg nok han har større potensiale i lengden. Største problemet er vel at han begynte sent, og hvem vet hvor mange år kroppen hans kan tåle all treningen.

 

Brock kan bli sinnsykt god med tiden, det er det ikke tvil om :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Brock er sykt god nå, det er det ikke tvil om. Han er top 2 i verden blandt hw, og det sier sitt etter å ha trent i kun 2 år.

Han har utrolig god wrestling og ikke minst så veier han 30+ kilo mer enn alle andre. Hos Brock blir dette 30+ kilo med muskler. Dette gir en stor styrke og tyngde fordel.

Uansett med sine fordeler så er han (desverre) utentvil top2 i verden per dags dato.

Endret av Justin_Sane
Lenke til kommentar

Er ikke enig i at Lesnar er top2 i verden jeg altså, i mine øyne, så er det bare styrken og wrestlinga han bruker i hver eneste kamp. Å veie mer enn 30kg mer enn motstanderen sin har en god del å si i mma idag. Han "manhandler" jo bare alle han møter pga styrke. Men han er god, det er det ikke tvil om, men ikke top2-"god", imo.

 

Og ang. Rampage mot Evans, så tror jeg Rampage kommer til å slite litt mot Evans så lenge Evans får Rampage i bakken, tror jeg ikke Rampage har så mye han skulle ha sagt.

Lenke til kommentar
Er ikke enig i at Lesnar er top2 i verden jeg altså, i mine øyne, så er det bare styrken og wrestlinga han bruker i hver eneste kamp. Å veie mer enn 30kg mer enn motstanderen sin har en god del å si i mma idag. Han "manhandler" jo bare alle han møter pga styrke. Men han er god, det er det ikke tvil om, men ikke top2-"god", imo.

 

Nå er er jeg veldig spent på hvem som er bedre. Han har slått 2 stk som har vært ranka top 2 i sine to siste kampene sine. Ikke bare har han vunnet, men han har dominert. Så hvis du kan fortelle meg hvem som skal slå Brock så er jeg veldig spent på å høre. Ikke engang begynn å si Overeem. Han lander i bakken etter maks 20 sekunder og blir G'n'P til dommern stopper kampen i første runden.

Lenke til kommentar
Nå er er jeg veldig spent på hvem som er bedre. Han har slått 2 stk som har vært ranka top 2 i sine to siste kampene sine. Ikke bare har han vunnet, men han har dominert. Så hvis du kan fortelle meg hvem som skal slå Brock så er jeg veldig spent på å høre. Ikke engang begynn å si Overeem. Han lander i bakken etter maks 20 sekunder og blir G'n'P til dommern stopper kampen i første runden.

 

Vet det ikke var meg du spurte, men uansett :)

 

Tror Brock hadde slitt stort med Barnett i form, det samme gjelder Big Nog. Hadde de kommet i lik form de begge var i sine siste kamper derimot, hadde de nok ikke holdt lenge.

 

Hverken Mir eller Coture har noensinne vært topp 5 HW i mine øyne. Rankingene stemmer ikke alltid. Mir har aldri vært den samme etter ulykken, og Coture er rett og slett for liten til å kunne måle seg i HW (selv om han faktisk holdt seg bra mot Brock) og synd og si, men er for gammel nå.

Lenke til kommentar
Er ikke enig i at Lesnar er top2 i verden jeg altså, i mine øyne, så er det bare styrken og wrestlinga han bruker i hver eneste kamp. Å veie mer enn 30kg mer enn motstanderen sin har en god del å si i mma idag. Han "manhandler" jo bare alle han møter pga styrke. Men han er god, det er det ikke tvil om, men ikke top2-"god", imo.

 

Nå er er jeg veldig spent på hvem som er bedre. Han har slått 2 stk som har vært ranka top 2 i sine to siste kampene sine. Ikke bare har han vunnet, men han har dominert. Så hvis du kan fortelle meg hvem som skal slå Brock så er jeg veldig spent på å høre. Ikke engang begynn å si Overeem. Han lander i bakken etter maks 20 sekunder og blir G'n'P til dommern stopper kampen i første runden.

 

Det er vel bare evt. Fedor(kanskje Cain Velasquez) som kan ta Lesnar.

Grunnen til at Lesnar blir ranket så høyt for tiden er jo pga styrken sin og sin størrelse i forhold til resten av HW folka. Så det ser ut til at han rett og slett dominerer de. Så for all del, han kan være ranket som top 2, men dette er _ikke_ pga mmaskills( altså ha flere sett med kampsporter ), han har jo bare bryting. Men det han har nå har jo fungert glimrende, så hvorfor slutte? ;)

Lenke til kommentar
Så det du sier er at du er enig i at Brock (per dags dato) er nr 2 i verden etter Fedor?

Personlig er jeg redd at Brock tar Fedor også, selv om jeg håper at alle knuser Brock.

 

Hadde de møtes iløpet av noen mnd så hadde det gått som jeg skrev litt lengre oppe. Brock hadde stormet som vanlig. I stand up med Fedor hadde han fått bank. Tatt Fedor ned, inn i open guard. Prøvd med gnp, endt opp i en armbar iløpet av 30 sekunder.

 

Om de møtes om f.eks om 2 år derimot, så kan nok Brock være en VELDIG stor trussel mot Fedor, da han da antagligvis har utviklet seg endel mer enn det han er nå.

Lenke til kommentar

husker vel hvordan brock - mir kampen endte....brock låser armen til mir bak ryggen hans og jiu-jiutsu mester'n mir har ikke en eneste måte å komme seg ut på.....og i første runde hvor Brock tok vekk ene armen til Mir ved å legge sin egen arm rundt Mir sitt hode og ta tak i biceps'en hans....så Brock kan da litt mer enn å bare bryte. Men hvorfor skal han ikke bruke brytinga ? han har jo vært blandt verdens beste brytere tidligere...blir jo bare idiotisk å ikke bruke det man er god på.

 

Cain Velasquez hadde ikke hatt sjans...så hvordan han sleit mot Kongo i standup'en...flaks for han at han har en tøff hake. Men med så mange kg mindre og en ikke så god bryter som Brock hadde han nok slitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...