Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)


Anbefalte innlegg

Første gang jeg så giffen, så syntes jeg dommeren reagerte i tide.

Andre gangen jeg så giffen, så kan jeg kanskje telle to slag for mye. (Men da måtte jeg fokusere på armene til han som ble slått.)

At han ble knocka ut etter første slaget, og dommeren burde ha slengt og avverget andreslaget, dét kan diskuteres. Alt er mye lettere å se i ettertid.

 

Veldig enig her. Det er veldig lett å sitte å se det i ettertid i SLOWMOTION å si kampen burde vært stoppet her eller der. Ikke fullt så lett når det skjer i REALTIME, dessuten ville dommerene fått masse kjeft for å stoppe for tidlig også. Er ikke noen lett jobb de heller har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det burde ikke være standard, da det er slike ting som gjør at MMA fortsatt er usanksjonert i New York.

 

Pedro vs Gilbert var jo 10 ganger værre da. Den dommeren burde virkelig sjekke synet sitt.

 

1zz721d.jpg

Hvem skal straffes? Dommeren!

Første gang jeg så giffen, så syntes jeg dommeren reagerte i tide.

Andre gangen jeg så giffen, så kan jeg kanskje telle to slag for mye. (Men da måtte jeg fokusere på armene til han som ble slått.)

At han ble knocka ut etter første slaget, og dommeren burde ha slengt og avverget andreslaget, dét kan diskuteres. Alt er mye lettere å se i ettertid. (Jamfør UFC 99 og Cro Cops kamp.)

Helt klart ikke lett å være dommer heller for all del. Jeg mener at dommeren i dette tilfellet burde vært mye tettere oppi situasjonen enn det han var.

 

Det er slag mot hodet som vil gjøre endel folk i MMA verden til poteter når de blir eldre og 2-3-4 slag mot hodet når man allerede er helt UTE er skadelig. De av dere som har sett Inside MMA så har også Shamrock pratet endel om at det kommer til å være en haug med folk i MMA verden som kommer til å være poteter når de er 60.

Lenke til kommentar
Det burde ikke være standard, da det er slike ting som gjør at MMA fortsatt er usanksjonert i New York.

Pedro vs Gilbert var jo 10 ganger værre da. Den dommeren burde virkelig sjekke synet sitt.

Jeg tenker ikke på selve slaget og stoppen (dommerens jobb) av kampen, men det faktumet at Dan innrømmer at han slo en forsvarsløs motstander med vilje, kun for å hevne kommentarer sagt i ukene som ledet opp mot kampen.

 

Hva hadde skjedd om Bisping hadde dødd av det slaget?

Lenke til kommentar
Det burde ikke være standard, da det er slike ting som gjør at MMA fortsatt er usanksjonert i New York.

Pedro vs Gilbert var jo 10 ganger værre da. Den dommeren burde virkelig sjekke synet sitt.

Hva hadde skjedd om Bisping hadde dødd av det slaget?

Trolig ingenting for Hendo iallefall, men det ville ikke satt sporten i et godt lys.

 

Hendo slår folk når de ligger nede sånn om det er bad blood eller ikke, eneste grunnen til at det kan bli kontroversielt er kommentarene han kom med rett etter kampen. Kan også se det for Bisping er en kødd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ble så deppa av at Mir tapte :( Jeg hater Brock.... for en kødd han er. Bruker kun styrke og tygde.

Hvordan i all verden kan du si noe sånt?

Den tekniske brytingen til Lesnar er superb, slik kontroll på toppen er det svært få som har.

 

Mir er ikke akkurat noen pingle selv, med kun tyngde og muskelkraft hadde det vært umulig å ikke bli sweepet.

Lenke til kommentar

Men han er like fullt et jævla pikktryne.

 

Surt med avlysning av Barnett-Fedor, spiller liten rolle hvem de setter inn som erstatning. Kunne tenke meg å se Kharitonov, men han er for rusten atm. Samme gjelder Arona, som kanskje kunne matchet Fedor i grapplingstyrke. Monson er vel nevnt, og det er alltids morsomt å se han tape, men voldsomt interessant hadde ikke matchupen vært. Ser vel ut til at Belfort blir erstatningen, som er litt merkelig. Han ville ikke gå så tungt som 205 for å fighte Mousasi, men han går med på hoppe opp på 206+ for å fighte historiens beste. Skjønt lommeboka blir tjukk og feit av sånt, og kampen er jo aldri avgjort før den starter, han har jo virkelig en mulighet for å komme seg i historiebøkene her.

Lenke til kommentar

Ser ut som om det blir Fedor/Belfort.

Lurer på hva det kommer til å bety for salgstall, er ikke sikker på om Barnett er i stand til å selge noe særlig.

 

Og Formiga tok tittelen fra BJ Kojima i Shooto, håper virkelig det betyr at WEC kan få BJ over når de starter fluevekt klassen sin.

Hvis de får BJ, M16, Pat Runez, Useless, Dodson, og kanskje noen flere shooto karer som Shoujou, mamoru, Urushitani, og kanskje Jesse Taitano og Alexis Vila (absolutt ett av de største talentene i verden, tok ol-gull i bryting i 96) også, så vil fluevekt klassen være nesten like sterk som 135 og 145 rett fra starten.

 

Gleder meg som en unge.

 

Og mens jeg er inne på WEC, noen andre som virkelig ser frem til WEC 42? Helt fantastisk fra topp til bunn.

(http://en.wikipedia.org/wiki/WEC_42)

Curran/Mizugaki kommer til å bli en fantastisk kamp, selv om jeg ikke helt ser hvordan Curran kan vinne,

og Torres/Bowles er spennende også.

 

Bare to og en halv uke igjen nå!

Lenke til kommentar
Ble så deppa av at Mir tapte :( Jeg hater Brock.... for en kødd han er. Bruker kun styrke og tygde.

Hvordan i all verden kan du si noe sånt?

Den tekniske brytingen til Lesnar er superb, slik kontroll på toppen er det svært få som har.

 

Mir er ikke akkurat noen pingle selv, med kun tyngde og muskelkraft hadde det vært umulig å ikke bli sweepet.

Jo da, han kan bryte, men du ser på han at han ikke hadde vært i nærheten til å ha samme kontrollen hvis det ikke hadde vært for vekt og styrke forskjell. Ikke glem at Brock er i nærheten av 30kg tyngre enn Mir i ringen. Har du noen gang trent BJJ eller bryting?

Jeg rulla for litt siden med en håndverker som var 20 kg tyngre enn meg. Hadde null å si at min teknikk var mye bedre. Du får ikke brukt teknikk om du ikke får beveget på deg.

Lenke til kommentar

Klarer Minowa å sweepe Bob Sapp klarer Mir å sweepe en som er 30kg tyngre.

Forøvrig er det null problem å sweepe noen som er 20-30kg tyngre om det er stor teknikkforskjell.

 

Er man særdeles svak og får ikke bevegd på seg i det hele tatt som du nevner ser jeg problemet. Men i det fleste tilfeller vil man klare å i det minste løfte litt på motstanderen.

Lenke til kommentar

Alt er mulig om man går mot svært teknikkløse folk. Nå sier jeg ikke at Brock ikke har tenknikk. Han er trossalt NCAA mester. Så han har dette med balanse og holde seg nede mot en kar som er så mye mindre enn seg. Hadde derimot Brock vært på samme størrelse som Mir, hadde saken vært en helt annen.

Kom deg i en mma gym og sparr litt så finner du fort ut av det.

Lenke til kommentar
Alt er mulig om man går mot svært teknikkløse folk. Nå sier jeg ikke at Brock ikke har tenknikk. Han er trossalt NCAA mester. Så han har dette med balanse og holde seg nede mot en kar som er så mye mindre enn seg. Hadde derimot Brock vært på samme størrelse som Mir, hadde saken vært en helt annen.

Kom deg i en mma gym og sparr litt så finner du fort ut av det.

Brock Lesnar er en MYE bedre bryter enn Mir uansett hvordan du vrir og vender på det.

Greit nok at Mir ville hatt større sjanse til å sweepe han om vektforskjellen var mindre, men jeg tror fortsatt ikke det hadde skjedd.

 

Jeg har selv vært så (u)heldig å trene med en av sønnene til Jon Rønningen. Han veide 20-25kg mindre enn meg og hadde ca. 6 år mindre BJJ-erfaring enn meg, alikevel hadde jeg ikke en sjanse til å holde han nede eller ligge stille selv. Han kastet meg rundt som en filledukke.

 

Har du problemer med å gjøre noe med tyngre folk vil jeg tro du både er ung og uerfaren. Bygge opp en god coremuskulatur som feks. gamle brytere har tar årevis, og den merkes ekstremt godt.

Lenke til kommentar

Så, virker som om det ikke blir Fedor/Belfort likevel.

( http://www.sherdog.com/news/news/update-af...s-trilogy-18705 )

Kan ikke si jeg er veldig overrasket, hadde 100 spenn på at 3'ern ikke kom til å skje etter hvor forferdelig de to første var.

Ikke kampene, men produksjonen (hva faen var det egentlig Chuck Zito og han kisen som høres ut som strupekreft personifisert gjorde på affliction 2? Og Tito som kommentator?) og de elendige salgstallene kombinert med noen helt fantastiske overbetalinger til diverse folk.(nesten en mill dollar til sylvia? 450k dollar for LINDLAND? ikke en gang lindlands mor punger ut $45 for å se den mannen sloss).

 

Veldig synd for alle de som går glipp av kamper de har trent i flere måneder for, utrolig trist.

Og alt fordi Barnett ikke kunne stoppe med steroidene sine i tide. synd og skam.

Endret av Talwin
Lenke til kommentar

Kanskje litt off topic, men pytt pytt.

 

Jeg hadde tenkt til å bestile et par UFC shorts idag fra ufc.com, men fant fort ut at de shipper ikke ut til andre steder enn US og Canada. Jeg lurte på om dere vet om noen steder som shipper til Norge med merker som UFC og Tapout? Hadde satt veldig pris på det.

Lenke til kommentar
Kanskje litt off topic, men pytt pytt.

 

Jeg hadde tenkt til å bestile et par UFC shorts idag fra ufc.com, men fant fort ut at de shipper ikke ut til andre steder enn US og Canada. Jeg lurte på om dere vet om noen steder som shipper til Norge med merker som UFC og Tapout? Hadde satt veldig pris på det.

Har du prøvd på http://uk.ufc.com?

Er ikke registrert der, men så under shipping at de har priser for å sende til europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...