Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)


Anbefalte innlegg

Ja, du så på Vanderlei at han har fått for mange slag mot hodet. Selv om han hadde vunnet kampen, så hadde jeg sagt det samme. Øye-hand-koordinasjonen hans var jo helt vekke. Virket nesten som han bokset skyggen til Franklin, eller der han stod for 1/10 sekund siden.. Var bare trist. Synes dog han burde vunnet på poeng.

 

Ellers var jo eventet egentlig litt kjedelig.

 

 

 

2 kamper var positive.. Marcus Davis vs. Dan Hardy. Grei kamp og jeg har aldri likt Davis, så at han fikk skikkelig bank gjorde intet. Den andre er Mike Swick Vs. Ben Saunders. Litt for enkelt men helt greit. Saunders trenger å få noen kamper til å venne seg til aggressive fightere..

 

Cheick Kongo Vs. Cain Velasquez var bare trist å se på. Ikke for å være frekk med Kongo, men han kan umulig være den skarpeste kniven i skuffa. Han gruser Cain gang på gang i stand-up, men velger likevel å gå i clinch for så å bli tatt ned. Jeg blir så dårlig av å se slike med så mye potensiale kaste det vekk med å ikke være strategisk(også kalt mindre intelligent)

 

Mirko Cro Cop Vs. Mostapha Al Turk: nok en gang viser det seg at dommerne i UFC ikke holder mål. Det er nesten uten unntak at dommerne driter seg ut. Greit nok, Al Turk ville sikkert fått bank uansett, men gi nå mannen en mulighet ihvertfall. Hoveddommerne burde gått inn og sagt "no contest" etter å ha sett tv-bildene

 

 

 

 

 

 

Personlig synes jeg faktisk det mest spennende innen MMA skjer utenfor UFC, men det er kanskje bare meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, du så på Vanderlei at han har fått for mange slag mot hodet. Selv om han hadde vunnet kampen, så hadde jeg sagt det samme. Øye-hand-koordinasjonen hans var jo helt vekke. Virket nesten som han bokset skyggen til Franklin, eller der han stod for 1/10 sekund siden.. Var bare trist. Synes dog han burde vunnet på poeng.

 

Joda, men han ble rett å slett robbet for den seieren. Dommerene er helt på jordet spør du meg.

 

Cheick Kongo Vs. Cain Velasquez var bare trist å se på. Ikke for å være frekk med Kongo, men han kan umulig være den skarpeste kniven i skuffa. Han gruser Cain gang på gang i stand-up, men velger likevel å gå i clinch for så å bli tatt ned. Jeg blir så dårlig av å se slike med så mye potensiale kaste det vekk med å ikke være strategisk(også kalt mindre intelligent)

 

Har aldri likt Kongo. Han sa jo rett ut i intervju at han kneet Cro Cop i ballene med vilje. At han fikk deng likte jeg godt. Han viste jo motHeath Herring at han ikke har noe å stille opp med på marken, så jeg ble faktisk overrasket av at Cain Velasquez prøvde å stå med han. På marka dominerte han jo totalt. Var faktisk nesten flaut å se på.

 

Mirko Cro Cop Vs. Mostapha Al Turk: nok en gang viser det seg at dommerne i UFC ikke holder mål. Det er nesten uten unntak at dommerne driter seg ut. Greit nok, Al Turk ville sikkert fått bank uansett, men gi nå mannen en mulighet ihvertfall. Hoveddommerne burde gått inn og sagt "no contest" etter å ha sett tv-bildene.

 

Cro Cop er også "over the hill" desverre. Har aldri vært den samme etter han tapte mot Fedor spør du meg.

 

Personlig synes jeg faktisk det mest spennende innen MMA skjer utenfor UFC, men det er kanskje bare meg.

 

Du er ikke alene om det :)

Lenke til kommentar
Mirko Cro Cop Vs. Mostapha Al Turk: nok en gang viser det seg at dommerne i UFC ikke holder mål. Det er nesten uten unntak at dommerne driter seg ut. Greit nok, Al Turk ville sikkert fått bank uansett, men gi nå mannen en mulighet ihvertfall. Hoveddommerne burde gått inn og sagt "no contest" etter å ha sett tv-bildene

Forsåvidt helt enig med at det burde blitt no contest! Men du mangler litt på kunnskapene når du sier at "Dommerne i UFC ikke holder mål." UFC har ingen egene dommere. Dommere er det eneste som ikke er under faste kontrakter med UFC. Du ser de samme dommerne i Affliction, WEC(Ja samme eiere), Strikeforce, Elite XC(mens de enda levde) osvosv.

 

Dommerne i UFC får "kun" ca 600$ per Fightnight og 1000$ per PPV. Man kan ikke leve av det alene.

 

Personlig synes jeg faktisk det mest spennende innen MMA skjer utenfor UFC, men det er kanskje bare meg..

Jeg synes det skjer mye spennende utenfor UFC, helt klart! Ikke minst er det spennende å følge med Diaz i Strikeforce, og Jokke i dream. Klart at også Fedor vs Barnette blir stort!

Selvom dette så høres du ut som en hater som kun hater UFC av prinsipper. Har du sett cardet til UFC 100? Også se hvilken top utdøvere som er i UFC. Selvom det er trist, har du minst 2/3 av top 5 i hver enkelt divisjon. Noen steder har de 4/5 av 5

Lenke til kommentar
Også se hvilken top utdøvere som er i UFC. Selvom det er trist, har du minst 2/3 av top 5 i hver enkelt divisjon. Noen steder har de 4/5 av 5

 

Liten tvil om at UFC har veldig mye av de bra fighterene. Men f.eks tungvektsklassen deres er langt fra bra. Vil nesten påstå den er skrøplig. Det begynner heldigvis å hjelpe her også, men litt dårlig av verdens største MMA organisasjon å ha verken nr.1 eller 2 i verden i tungvekt. Er nok dette som er den tynneste vektklassen deres. Er forsåvidt storfan av UFC, men følger like mye med på andre organisasjoner.

Lenke til kommentar
Også se hvilken top utdøvere som er i UFC. Selvom det er trist, har du minst 2/3 av top 5 i hver enkelt divisjon. Noen steder har de 4/5 av 5

 

Liten tvil om at UFC har veldig mye av de bra fighterene. Men f.eks tungvektsklassen deres er langt fra bra. Vil nesten påstå den er skrøplig. Det begynner heldigvis å hjelpe her også, men litt dårlig av verdens største MMA organisasjon å ha verken nr.1 eller 2 i verden i tungvekt. Er nok dette som er den tynneste vektklassen deres. Er forsåvidt storfan av UFC, men følger like mye med på andre organisasjoner.

 

Enig at tungvekt er den tynneste vektklasses deres og det er ikke tvil i mitt hjerte om at Fedor er nr 1 i verden, selvom jeg tror han desverre er på vei nedover. Derimot er det ikke tvil i mine øyne at Mir er top 3. Jeg tror han er nr 2 foran Barnett, men det blir så subjektivt og mye svada. Men etter disse 3 så har UFC mange på toppen.

Brock Lesnar, Randy Couture, Antônio Rodrigo "Minotauro" Nogueira og ikke minst Shane Carwin. Jeg tror at Shane kan bli "the next big thing". Utenom 2 personer (kan kanskje ta med Arlovskiså blir det 3) kan hamle opp med UFC sine heavyweights. Arlovski tapte mot Brett Rogers etter typ 8 sekunder i Strikeforce: Lawler vs. Shields.

 

Off topic: Strikeforce: Lawler vs. Shields <-- SE DEN! Maineventen var fantastisk og Diaz er alltid underholdene som faen! :)

Lenke til kommentar

Nei, du ser faktisk ikke de samme dommerne i Strikeforce og Affliction som i WEC og UFC.. Jeg har faktisk aldri sett det ihvertfall og jeg har sett alt av UFC, WEC og Affliction, ikke alt av Strikeforce som er et Showtime event.

Nå er det ikke alle dommerne som er et problem i UFC, det er vel kanskja bare en eller 2, Yves Lavigne er en, men uansett ødelegger det mye. Og nei jeg hater ikke UFC, men synes kanskje dem kjører showene for ofte uten å ha fightere til å fylle et slikt event..

Lenke til kommentar
Enig at tungvekt er den tynneste vektklasses deres og det er ikke tvil i mitt hjerte om at Fedor er nr 1 i verden, selvom jeg tror han desverre er på vei nedover.

 

Alle folk mente Fedor ville ha problemer med fra UFC ( Sylvia og Arlovski ) har han jo gruset. Er først etter han har knust de at det har gått rett til helvete for de.

 

Derimot er det ikke tvil i mine øyne at Mir er top 3. Jeg tror han er nr 2 foran Barnett, men det blir så subjektivt og mye svada.

 

Mir var topp 3 før ulykken. Etter dette har han ikke vært den samme synes jeg. Håper han kommer sterkt tilbake, for liker han faktisk selv også. Eneste grunnen til han klarte Lesnar var rett å slett Lesnar sin uerfarenhet ( er dette engang ett ord ) Joda, han tok Big Nog også, men han er jo totalt over the hill. Han ble knocket av ikke alt for hardt slag, mens Når Fedor og alle andre skamslo han ble han jo ikke svimmel engang. Synd å si det, men han har fått så mye juling opp igjennom at det har gått alvorlig utover helsen hans, og hans evne til å sloss nå.

 

Men etter disse 3 så har UFC mange på toppen.

Brock Lesnar, Randy Couture, Antônio Rodrigo "Minotauro" Nogueira og ikke minst Shane Carwin. Jeg tror at Shane kan bli "the next big thing".

 

Big Nog er langt over the hill, samme gjelder Randy. Han har overrasket å holdt på lengre enn de fleste, men har ikke hatt noen store kamper i det siste. Han klarte ikke engang å avslutte Tim Sylvia som Fedor brukte 16 sekunder på først å knocke ut, så submitte. Brock Lesnar og Shane Carwin kan bli store. De har kroppen til det, men er redd for at de ikke har "bensintank" til det. Så store fightere med så mye muskelmasse har en tendens til å bli fort utslitte. Er liksom ikke noen vei å komme utenom med slik en fysikk. Tror de er av typen fightere som må vinne iløpet av de to første rundene, hvis ikke så taper de.

 

Personlig tror jeg vi skal holde øynene åpne for Cain Velasquez. Han er naturlig stor, og en solid bryterbakgrunn. Med riktig trenere kan han bli skummel fremover.

 

Off topic: Strikeforce: Lawler vs. Shields <-- SE DEN! Maineventen var fantastisk og Diaz er alltid underholdene som faen! :)

 

Var ett kjempebra stevne, uten tvil :) Hater Diaz, men han er uten tvil veldig talentfull.

Lenke til kommentar
Alle folk mente Fedor ville ha problemer med fra UFC ( Sylvia og Arlovski ) har han jo gruset. Er først etter han har knust de at det har gått rett til helvete for de.

Da kommer det teoretiske spørsmålet om det gikk til helvete pga Fedor eller pga dem selv? Sylvia var nok over the top før kampen. Arlovski åpna jo bra. Forventer at han kommer tilbake.

 

 

Blir også gøy å se Mir mot Brock. Den kampen vil si mye om fremtiden. I alle intervjuer virker det som at Mir er back on track! Får bare håpe at det er sant!.

 

Personlig tror jeg vi skal holde øynene åpne for Cain Velasquez. Han er naturlig stor, og en solid bryterbakgrunn. Med riktig trenere kan han bli skummel fremover.

Kan bli spennende å se. Jeg synes ikke at han overbeviste meg mot Kongo, selvom han vant. Jeg har ikke sett Kongo som noen top 5, så synes at han skuffa. Virka som Cain ble gassa og hadde farlig lite å bidra med stand up.

 

Var ett kjempebra stevne, uten tvil :) Hater Diaz, men han er uten tvil veldig talentfull.

Helt klart! Jeg synes begge Diaz brødrene er døds kule både inni og ute av ringen. Samme synes jeg om Tito. Jeg mener det skal være lov å være litt badguy. Men selvsagt, jeg forstår hva du mener og hvorfor noen ikke liker dem

Lenke til kommentar
Nei, du ser faktisk ikke de samme dommerne i Strikeforce og Affliction som i WEC og UFC.. Jeg har faktisk aldri sett det ihvertfall og jeg har sett alt av UFC, WEC og Affliction, ikke alt av Strikeforce som er et Showtime event.

Nå er det ikke alle dommerne som er et problem i UFC, det er vel kanskja bare en eller 2, Yves Lavigne er en, men uansett ødelegger det mye. Og nei jeg hater ikke UFC, men synes kanskje dem kjører showene for ofte uten å ha fightere til å fylle et slikt event..

Faen... Virker som posten min før idag bugga. Men jo, der tar du desverre -meget- feil.

Samme dommerne går igjen i WEC, UFC, Affliction, Strikeforce, Cage Rage og det som var Elite XC.

 

Herb Dean er et av mange eksempler. Jeg kan gå gjennom alle dommerne fra UFC, men det er jeg rett og slett for lat til. Hvis du ikke skjønner tegninga selv etter dette så er det ikke verdt å prøve å forklare til. :p

Tar jeg ikke feil så står ikke UFC som arbeidsgiver for dommerne, det er de forskjellige statene sine Athletic commissions.

 

 

Herb Dean - The Ultimate MMA Referee

 

Today Herb is the most seen referee in Mixed Martial Arts (MMA) with well over 3500 professional MMA matches worldwide. His resume is packed with officiating matches for:

 

The Ultimate Fighting Championship® (UFC)

King of the Cage®

Gladiator Challenge®

International Fight League® (IFL)

World Extreme Combat® (WEC)

Fight Fest®

K-1 Heros®

HDNet® Friday Night Fights

The Gracie Fight Fest®

Lenke til kommentar

Du har både rett og feil. Om du misforstår meg så mener jeg i hovedsak Strikeforce og Affliction vs UFC og WEC.. Foruten Big John som forlot UFC så er det absolutt ingen overlapping av dommere. Og ja, det er "State Athletic Commission" som tildeler dommere, men på et eller annet nivå må Dana eller noen andre ha noe å si, for jeg garanterer at jeg ikke har sett noen overlappe. Jeg foreslår du kommer med bevis for dette da jeg ikke finner noe selv på nettet.

Lenke til kommentar

Har da sett "UFC dommerne" i andre organisasjoner enn WEC...Dan Miragliotta og Steve Mazegatti har jeg sett på mindre stevner som de har vist klipp fra på Inside MMA...garantert.

 

Håper forresten vi snart får se Big John tilbake i UFC....er ikke det samme uten "Let's get it on!"

Endret av grammasta
Lenke til kommentar
Du har både rett og feil. Om du misforstår meg så mener jeg i hovedsak Strikeforce og Affliction vs UFC og WEC.. Foruten Big John som forlot UFC så er det absolutt ingen overlapping av dommere. Og ja, det er "State Athletic Commission" som tildeler dommere, men på et eller annet nivå må Dana eller noen andre ha noe å si, for jeg garanterer at jeg ikke har sett noen overlappe. Jeg foreslår du kommer med bevis for dette da jeg ikke finner noe selv på nettet.

 

"Herb Dean Screwed Up With DQ in Strikeforce Main Event" <-- Need I say more?

Lenke til kommentar

Diego så bra ut, har ikke sett noen få så mye juling på toppen i guard siden Day/Belcher fra ufc 83.

Virker som han var mer komfortabel med vekten denne gangen, mye tung jobbing i den kampen.

 

Må si at jeg ikke helt skjønner fight of the night bonus for Lytle/Burns.

Dårlig kickboxing != god mma.

 

Og jeg likte anacondaen til Dent, han fikk den inn KJAPT.

Men tror fremdeles at han hadde gjordt det bedre hvis han hadde droppet til 145.

Endret av Talwin
Lenke til kommentar

Diego imponerer ja, Guida er jo kjempeoppvarming for klatring på rangstigen. Synd jeg ikke klarer å like han :p

 

Enig med premisset, men jeg blir i godt humør av Lytle. Balls to the wall og personlighet. Forfriskende å se noen annen enn de monotone formstøpte taperne som MMA renner over av. Dessuten fikk jo Sanchez-Guida og Stevenson-Diaz også FOTN-bonuser. Forøvring hyggelig å se Stevenson i skikkelig form igjen. Greg Jackson har virkelig gjort godt.

 

Dent er spennende, og en skikkelig utført anaconda er jo rett og slett vakker. Tror nesten han skulle klart 135 og, sikkert 6-7 bare i fett å trene vekk. Men han skulle fått kjørt seg godt på begge vekter tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...