Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)

Anbefalte innlegg

Vel, jeg mener det er viktig for sporten å ha en som Lyoto i ringen. Om noen slår ham, og noen vil gjøre det, så kan han virkelig se på seg som en gjennomført fighter. Da har man ikke bare slått BJJ folk eller Boksespesialister som Davies eller GnP folk som Ortiz og Coleman og forsåvidt Thiago Silva (det jeg har sett av han har han hvertfall vært en satan av en kar å ha med deg ned).

Om Lyoto får tittelkamp eller ikke er ikke så farlig for meg, han gir UFC litt krydder. Men som Oregano så ere ikke alle som liker det.

Jeg liker Thiago og, og jeg håper at de kan få av kveldens kamp. Men vi får nå se, det er ihvertfall 2 helt forskjellige fightere vi ser i den kampen og det er morro. Forhåpentligvis vil Thiago være litt mer aggressiv enn Tito, og det kan fort være Thiago blir første som virkelig får slått litt på Lyoto.

Som andre sier, ser nesten mer frem til den kampen enn GSP vs Penn, hadde det ikke vært for at Penn sier "to the death" på så artig måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan si hva man vil om Lyoto. Han vinner kamper, men han vinner på en "kjedelig" måte i mine øyne. Det betyr ikke at jeg ikke synes han er flink. Som jeg nevnte i posten min på forrige side så synes jeg han har sinnsykt peil. Jeg mener bare han kanksje burde vise det mer. Hadde han f.eks sloss under Pride / Dream regler hadde han fått gult kort i hver eneste runde p.g.a å hele tiden rygge unna å unngå å sloss. Dette hadde igjen antagligvis ført til at han hadde tapt.

Tror heller ikke han vil klare seg mot en som ikke lar seg lure til han sin sloss stil. Liddell har ganske lik stil, bare på en litt mer aggresiv måte. Han lurer stort sett alltid folk til å følge etter han, så vinner han på counter punching. Hva skjedde når han møtte Rampage som ikke lot seg lure til å gjøre dette? Joda, første gangen fikk han så mye juling at hjørnet kastet inn håndkleet, å andre gangen ble han knocket helt ut. Den dagen Lyoto møter Rampage ser jeg det samme skje der. Hjelper ikke å løpe sirkler i ringen baklengs hvis ikke motstanderen din gidder løpe etter. Hvis den med beltet (vet det ikke er Rampage nå) ikke gidder løpe etter Lyoto, blir han nødt til å angripe. Gjør han ikke det vil han tape kampen, å mesteren vil beholde beltet.

Angående den oppkommende kampen så håper jeg på Thiago Silva, men skulle jeg satt penger på en av de hadde det nok blitt Lyoto.

Lenke til kommentar
De trener sammen, så Silva blir nok påvirket av stilen.

Om du mener de løper fra mostanderen vil jeg si du er ignorant, de har en stil som går mer ut på counterfighting enn å være agressiv og alltid skulle ha første slaget.

Selv om enkelte synes det er kjedelig vinner de jo...

Er en grunn til at han har 13-0 og fortsatt ikke fått en tittelkamp. Men det er forskjell på å sloss smart og å sloss pinglete. Det er -mange- i UFC som sloss med en counter attack stil. Men det er ingen jeg hater utenom Lyoto. Det er forskjell på å løpe fra motstanderen og å drive med counterfighting!

Sier sitt når du har 13-0 og kun 3 kamper du har avgjort selv..... Da er du rett og slett patetisk imo. Jeg mener som Pride/Dream tilhengere der. Jeg vil heller ha 5-6 tap og være helt, enn å ha 0 tap og være taper.

Edit; Machida får forresten title shot hvis han vinner mot Silva neste helg. Siden Rashad avslo tilbud om kamp mot rampage på UFC 96.

Hmm. Jeg tror egentlig ikke det at han fortsatt ikke har fått titleshot og er 13-0 har med den 'kjedelige' stilen som du og mange andre kaller den i grunn. Han har jo bare 5-0 i UFC hittil. Jon Fitch f.eks fikk ikke titleshot før han hadde 8-0 i win streak i UFC, Thiago Alves får kanskje title shot mot vinneren av GSP - BJ Penn, og han er jo 7-0 i UFC. De er jo langt ifra kjedelige iaf.

Men å kalle stilen til Lyoto patetisk og pinglete synes jeg er ganske ignorant. Grunnen til at jeg liker han er ihvertfall at han får alle han slåss mot til å se dumme ut, og er rett og slett overlegen. Selvom han har rundt 80-90 % decisions så har han grisa alle han har møtt sånn ca.

Endret av AriGold
Lenke til kommentar

Satan å jeg lo under weigh ins når Jerry Millen kom løpende inn på scenen for å rope ut av det var Fedor som nå kom opp til å veies, å du hørte Bas Rutten si i bakgrunnen "and theres the asshole, he thinks hes a rapper now....woops just said that on tv"

Skjønner han godt, for Jerry Millen virker virkelig som en skikkelig tulling. Var forøvrig han som ordnet at det ble slutt på Bas og Quadros som kommentatorer i gamle Pride FC, noe jeg ikke tror Bas var særlig fornøyd med. Ikke rart. De to sammen var det beste kommentator parret til dags dato.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...