Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)

Anbefalte innlegg

Hehe, vel da ere vel kanskje jeg og en liten gjeng til som er litt sære å liker måten han sloss på :)

Neida, vet om flere som er enig med deg. Var på ingen måten noe angrep på deg. Jeg sier bare hva jeg mener.

Du kaller det "måten han sin å sloss på", jeg kaller det "måten han sin å IKKE sloss på" ;)

Edit: La til litt ekstra her.

Joda, Lyoto er ubeseiret enda, men han har jo i over 60% av tilfellene gått til decision. Ikke så veldig imponerende synes jeg. Ser du på f.eks Melvin Manhoef så har han i 96% av seierene sine vunnet med KO / TKO. Synes det stå litt mer respekt av det. Å han sine kamper er helt sinnsykt råe å se på toppen av det hele :D

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når vi snakker om melvin manhoef.... han er den første til å KO'e helten min mark hunt. :(

*mimre om den tiden mark hunt var på topp*

I know. Satt å så kampen. Ble helt målløs selv. Viser bare hva slags krefter som skjuler seg i den mannen.

Og forresten. Mark Hunt er en av mine favortter også. Håper han kommer tilbake til gammel form, slik han var i kampen mot Wanderlei Silva, og rematchen mot Cro Cop.

Lenke til kommentar
Ser du på f.eks Melvin Manhoef så har han i 96% av seierene sine vunnet med KO / TKO. Synes det stå litt mer respekt av det. Å han sine kamper er helt sinnsykt råe å se på toppen av det hele :D

Jeg synes det er mer imponerende å vinne dominerende over Rich Franklin (TKO), BJ Penn (30/27), Stephan Bonnar (TKO - kutt grunnet grisejuling) og Tito Ortiz (30/27).

Jeg elsker Melvin, men han har aldri vunnet mot en som er i nærheten av topp 10 i sin respektive vektklasse. "Over the top" Sakuraba/Hunt er ikke akkurat hva jeg vil kalle for topp motstand. Vi så jo alle hva som hendte da han møtte Gegard i Dream 6.

Lenke til kommentar
Jeg elsker Melvin, men han har aldri vunnet mot en som er i nærheten av topp 10 i sin respektive vektklasse. "Over the top" Sakuraba/Hunt er ikke akkurat hva jeg vil kalle for topp motstand. Vi så jo alle hva som hendte da han møtte Gegard i Dream 6.

Der er jeg faktisk sterkt uenig. Han sloss vel til vanlige i samme vektklasse som Anderson Silva hvis jeg ikke husker helt feil, å personlig tror jeg Anderson ville hatt store problemer med han. Skulle jeg satt penger på den kampen, hadde jeg faktisk satt de på Melvin. Angående Mark Hunt. Når han møtte Fedor i Prde var han faktisk i de fleste listen over Topp 10 HW.

Lenke til kommentar
Melvin er en naturlig 185-er og han har aldri slått noen store stjerner i den vektklassen. I Dream kan han få ålreit konkurranse i form av Jacare og Mousasi, men han får ikke vist hva han virkelig kan før han flytter på seg til UFC.

Enig der Lars. 185 klassen er klart tyngst i UFC nå. Angående kamper for han. Møter han submission folk, eller brytere går det nok ikke så bra. Her har han ikke trent nok desverre. Møter han strikere derimot, kan det bli fort prosess på mange.

Lenke til kommentar

Det ryktes forresten at UFC muligens kommer til å signere Alistair overeem og Semmy schilt.

Overeem, Schilt in talks with Zuffa

Golden Glory manager Bas Boon and his fighters Alistair Overeem and Semmy Schilt were on hand in Dublin to discuss a possible jump from K-1/Dream to the UFC. After his stellar performances in 2008, Overeem in particular would be a welcome addition to a heavyweight division that could improve. The “Demolition Man” still has two fights left on his contract with Dream; he will either have to complete the contract or Zuffa will have to negotiate with Dream parent company Fighting & Entertainment Group if it wants to acquire the services of the 6-foot-5 kickboxer earlier.

Both Schilt and Overeem would obviously have the biggest value when used in continental European shows like the one coming up in Germany in June. With less than five months to go, Zuffa may have to either pay a transfer fee for the rights to both fighters or possibly exchange some talent that the Japanese may be interested in like Yoshiro Maeda, Rani Yahya and Yoshiyuki Yoshida. Schilt has fallen out of favor with FEG anyway, so it’s likely that the company would let him leave under the right circumstances.

SemmySchiltandAlistairOvereematUFC.jpg

Dana white siste videoblogg der han snakker med overeem og schilt.

http://www.youtube.com/watch?v=AUxAzbtxB2I

Lenke til kommentar

Med tanke på at Semmy Schilt veide rett under 300 pound sist jeg så han slåss, så tviler jeg egentlig litt på at han vil klare å komme ned under 265 pound grensen. Mannen er jo ikke akkurat tjukk :)

Overeem derimot hadde det vært morro om tok turen til UFC. Han har faktisk imponert stort i det siste :)

Lenke til kommentar

Satt 100kr på Arlovski og Chelsea til helgen jeg, spørs om ikke det er litt vel optimistisk begge deler. Redd for at Fedor er for mye rått talent og at kanskje Arlovski har fokusert litt for mye på Standup med Roach. Ikke sikkert at Roach er noe god trener for en MMA fighter... Men hva vet vel jeg. Krysser fingra for pitbullen, elsker underdogs.

(og ja, Chelsea er vel ustabile nok til å ødelegge alt om Arlovski faktisk klarer å gjøre det "umulige")

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært så bekymret før en Fedor kamp ja, men alikevel ser jeg for meg "Fedor by GnP" i første runde.

Arlovski har absolutt verktøyene til å vinne, men tror ikke han er psykisk sterk nok. Er litt som det var med Tyson i han sin storhets tid. Folk var rett å slett redde han å hadde nesten tapt før de gikk i ringen for å sloss. Slik er det med Fedor nå.

Ser ikke Alovski vinne på noen måte utenom hvis han får inn ett skikkelig hardt lucky strike på Fedor. Men holder det mot mannen som aldri har blitt knocket eller submitted?? Tja, det får vi svar på til helgen :D

Lenke til kommentar

500kr satset og 25000kr potensiell utbetaling på Affliction sendinga i helga. :innocent:

Jeg satset på doblinger, triplinger, firlinger, femlinger og seksling på 6 kampene som var tilgjengelig på unibet. Oddsen på at alle de 6 jeg satset på vant var vel 200. :p

Dette blir spennende...

Lenke til kommentar
Kanskje noen som blir sure på meg, men jeg forstår ikke at en MMA fan kan like å se på Lyoto. Liker dere han kan dere vel like godt se på 100m sprint?

Det er vel stort sett de som har litt større innsikt i kampsport og gjerne trener selv som liker han.

Måten han fighter på er utrolig bra. Både stående og på bakken.

Fullt forståelig at enkelte ikke synes noe om stilen da den ikke er særlig "brutal".

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Kanskje noen som blir sure på meg, men jeg forstår ikke at en MMA fan kan like å se på Lyoto. Liker dere han kan dere vel like godt se på 100m sprint?

Det er vel stort sett de som har litt større innsikt i kampsport og gjerne trener selv som liker han.

Måten han fighter på er utrolig bra. Både stående og på bakken.

Fullt forståelig at enkelte ikke synes noe om stilen da den ikke er særlig "brutal".

Har ikke noe om å være brutal. Du trenger ikke å stå der inne og slå hverandre helseløse. Men du skal gjøre annet enn å løpe fra motstanderen din. Samme som forje kampen til Silva. Forfærdelig å se på! Eneste forskjellen er at Lyoto gjør slik hver eneste kamp.

Lenke til kommentar

De trener sammen, så Silva blir nok påvirket av stilen.

Om du mener de løper fra mostanderen vil jeg si du er ignorant, de har en stil som går mer ut på counterfighting enn å være agressiv og alltid skulle ha første slaget.

Selv om enkelte synes det er kjedelig vinner de jo...

Lenke til kommentar
De trener sammen, så Silva blir nok påvirket av stilen.

Om du mener de løper fra mostanderen vil jeg si du er ignorant, de har en stil som går mer ut på counterfighting enn å være agressiv og alltid skulle ha første slaget.

Selv om enkelte synes det er kjedelig vinner de jo...

Er en grunn til at han har 13-0 og fortsatt ikke fått en tittelkamp. Men det er forskjell på å sloss smart og å sloss pinglete. Det er -mange- i UFC som sloss med en counter attack stil. Men det er ingen jeg hater utenom Lyoto. Det er forskjell på å løpe fra motstanderen og å drive med counterfighting!

Sier sitt når du har 13-0 og kun 3 kamper du har avgjort selv..... Da er du rett og slett patetisk imo. Jeg mener som Pride/Dream tilhengere der. Jeg vil heller ha 5-6 tap og være helt, enn å ha 0 tap og være taper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...