Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spoiler Alert, om du ikke har sett UFC93, ikke les.

Shogun vs Coleman - Ser heller de to ungutta som sloss like før dem når som helst på maincard før disse to her. Herregud for noe tafatte greier. Hvordan kan noen som jobber med trening bli så sliten etter 5min?

Davies vs Lytle - Vil se rematch.

Horn - Palhares - Så utrolig artig kamp, gikk frem og tilbake hele jævla kampen selv om det var så totalt overlegent og.

Lenke til kommentar

Ikke les dette heller om du ikke har sett UFC 93..

Ja, noe så tragisk.. Faktisk ble jeg mest imponert over Coleman. Shogun så ut som en hvilken som helst utrent mann. Tviler på at han kommer tilbake slik han var før.

Dette derimot blir ikke noen slik kamp.. Begge er nok bra trent til denne kampen. Ihvertfall Franklin, selv om jeg trur Henderson vinner..

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Herregud så spennende denne sendingen var, men bare fordi vi hadde satt penger på den. Hadde det ikke vært for det så hadde det vært en av de kjedeligste ufc'ene på lenge. :)

For de som har sett sendingen:

Vi var 4 stykker som hadde satt penger på litt forskjellige kamper og alle kampene ble jo så sykt mye mer spennende enn man skulle tro. Til og med Coleman vs Rua ble spennende fordi Coleman holdt på å vinne.

Vi var 2 som hadde penger på Coleman og 2 med penger på Rua. Da vi så Coleman såvidt klare å stå i prep pointet så var egentlig alle helt overbevist om at han ville tape, men så ble det jo den mest spennende kampen i UFC på lenge. Alle satt og heiet og ropte konstant.

Vi bannet så sinnsykt da amatørdommeren kom og stoppet kampen 30 sek før slutten. Coleman hadde jo en regelrett sjangse til å vinne på split decision fordi Rua var nesten i dårligere form enn han samt at Coleman hadde siste runde helt klart. Jeg hadde til og med veddet på Rua, men følte likevel at det var teit at kampen endte slik.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Coleman vs Rua var ganske trist å se på. Shogun har selv sagt at han bare må komme inn i rytmen igjen. Noe som jeg kan tro på, i og med at han var vant til å slås hver 3 mnd i PRIDE tiden. Han MÅ skaffe seg en ordentlig kondisjonstrener. Om alt går etter planen skal han slåss mot Chuck Liddell i UFC 97 i mars.

Lenke til kommentar

Det er heldigvis mykje moro før den tid. Særleg med Affliction i helga. I tillegg er det WEC på søndag. Og i mellom dette er det to episoder til med UFC Primetime for å lade opp til BJ-GSP. Så det er nok ingen grunn til å forlate godstolen med det første.

Lenke til kommentar

Gleder meg nesten mer til Thiago mot Lyoto enn BJ mot GSP, tror den kampen kan bli knallartig.

Fedor mot AA kommer til å bli like ensidet som alle fedors kamper i det siste. Leste at i starten brukte fedor kamper som ekstra trening og derfor gikk mange av kampene hans mye lenger enn de hadde behøvd. Husker ikke helt hvorfor, men i alle fall bestemte han seg på et punkt for å gjøre unna kamper raskt og etter det har han drept alle i de første minuttene. :p

Mange som mener AA har bedre standup, men får følelsen av at de som sier det bare ser på hvordan et slag ser ut og ikke hvor effektivt det er. Fedor har utvilsomt en av de beste standupene i MMA, noe jeg mener AA er langt fra. Dersom jeg ikke tar helt feil så har vel fedor trent med Ernesto Hoost for ikke så langt tilbake og var vel en kamp nylig her der vi fikk se en skikkelig leg kick også, ikke et UFC leg kick, men et skikkelig ett.

Ernesto Hoost har også sagt at Fedor sin standup er mer enn god nok til å ta ut alle i K1. De eneste som kan true Fedor nå i mine øyne er Brock Lesnar fordi han er så sinnsykt stor og eksplosiv, med litt mer teknikk blir han skitskummel, og Overeem fordi han har blitt et roids monster.

Jeg er jo uansett selvfølgelig bekymret for kampen slik som alle kampene til Fedor, jeg ville ikke vært en skikkelig fan dersom jeg ikke var det. :)

Shogun synes jeg er en skrikerunge akkurat som CroCop. Da CroCop begynte å suge whinet han om at han ikke fikk trent, ikke fikk sove, slet med ditt og datt. Akkurat samme gjør Shogun nå. Shogun presterte imidlertid etter kampen å si at han var 100% så da kan vi vel ikke forvente mer av han? :)

Snålt at Dana gikk rett bort til Shogun etter kampen og ba han være main event mot Chuck Liddell etter å ha sett den farsen av en oppvisning. Må jo bare være for å gi Chuck en person han kan knocke ut.

Lenke til kommentar
Gleder meg nesten mer til Thiago mot Lyoto enn BJ mot GSP, tror den kampen kan bli knallartig.

Jeg forstår ikke helt dette, siden jeg har fortsatt å se en Lyoto kamp som har vært bra. Forje kampen hans mot Tito var jo en skam for MMA. The brave the brave Sir Lyoto, who bravely ran away!

Uenig, han bringer bare en helt anderledes måte å sloss inn i "ringen". Men det blir vel som med bjj og wrestling og, mange som mener at det er utrolig kjedelig også. Lyoto kommer til å kjøre over Thiago om han klarer å holde seg unna de fleste slag og angrep, og det ser jeg virkelig frem til å se hvordan han gjør. Absolutt en del av sporten det å ungå angrep, og det er ingen som gjør det like bra som Lyoto om dagen så det alene står det respekt av.

Knockout etter 15sekunder, eller for eksempel Fedors seier mot Sylvia er jo dødskjedelig i forhold. Imponerende, og kanskje greit å se tilbake på i et klipp, men forferdelig kjedelig med kamper som ikke varer minuttet engang, det kommer aldri til å skje med Lyoto (...selv om man aldri skal si aldri osv.)

Lenke til kommentar
Absolutt en del av sporten det å ungå angrep, og det er ingen som gjør det like bra som Lyoto om dagen så det alene står det respekt av.

Enig i at det gjelder å unngå angrep, men å rygge hele kampen, og bare prøve å vinne den på poeng slik Lyoto gjør er DRITTKJEDELIG. Er ikke uten grunn Dana White ikke har gitt han en tittelkamp enda. Til det er han rett å slett alt for kjedelig å se på. Folk er der for å se en kamp, ikke en joggetur.

Skal legge til at jeg tror Lyoto faktisk har alle egenskapene som skal til for å være en kjempefighter. Mannen har uten tvil sinnsykt peil. Men publikumvennlig? Nope. Tror heller ikke han ville klart seg mot f.eks Rampage. Da hadde Rampage gjort som han gjorde i kampen mot Iceman når han rygget unna hele tiden. Stoppet opp midt i ringen, slått ut armene å sagt. "Come on, lets get it on". Løper fremdeles Lyoto rundt i ringen som en halshugd høne etter det, ser jeg ikke noen dommere som kommer til å gi han poengene til å vinne kampen akkurat.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...