Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)

Anbefalte innlegg

Jeg har lest mye du har skrevet her inne og virker som en oppegående fyr.... Derimot så begynner jeg nesten å lure litt nå. Du er klar over at UFC er nesten like mye showbuisness som fighting? Både Mir og Nogera får scripts evt sterke retningslinjer over hva som skal bli sagt under TUF. Sånn har det ALLTID vært.

Det kalles å "hype" en fight.

Skjønner den, men litt verdighet må man ha. Selvsagt må han synes at han selv er bedre enn Big Nog. Kan ikke gå inn i en fight å tro man er dårligere enn motstanderen. Men å si man er 100x idrettsmannen er litt drøyt synes jeg.

Men som du sier, vi har nok kanskje Dana å takke for akkurat den kommentaren. Sånn utenom så må du ikke missforstå. Jeg er faktisk fan av Mir jeg. Synes han var rimelig rå før ulykken. Da fikk de fleste han møtte deng. Bare krysse fingerene å håpe han kommer tilbake i den formen igjen.

Og ja en ting til før jeg glemmer det. JA JEG ER OPPEGÅENDE ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hakke sett cardsa til Dynomite og Affliction 2008 men skal mye til for å slå:

Forrest Griffin vs. Rashad Evans

Antonio Rodrigo Nogueira vs. Frank Mir

Quinton "Rampage" Jackson vs. Wanderlei Silva

På et og samme card.

Forrest Griffin vs. Rashad Evans -> Liker ingen av de så denne kampen bryr meg ikke.

Antonio Rodrigo Nogueira vs. Frank Mir -> kveldens høydepunkt. Gleder meg skikkelig :)

Quinton "Rampage" Jackson vs. Wanderlei Silva -> Dette har vi sett 2 ganger før. Holder ikke det?

For all del. Dette blir en kjempe fightcard, men skulle jeg måtte velge så hadde jeg lett valgt Affliction sitt stevne. Arlovski VS Fedor kommer til å bli kanon :D

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Så godt som samtlige av Forrest sine fights kan være med i diskusjonen om Fight of the year. Evens har noen av de heftigste KO'sene i hele MMA verden per dags dato.

Enig med deg i Nogueira vs Mir.

Rampage vs Silva blir syyyk! Silva har vunnet begge de forje gangene, men det var når han var på topp. Rampage var dominant en stund i UFC nå og har akkurat tapt tittelen.

Samtlige av disse 3 kan være main events på alle andre cards imo.

Selvsagt blir Arlovski vs Fedor en stor match! Uten tvil, men om det er bare den ene kampen velger jeg lett de 3 andre over den.

OG ikke glem Dan Evensen ;)

Lenke til kommentar
Så godt som samtlige av Forrest sine fights kan være med i diskusjonen om Fight of the year. Evens har noen av de heftigste KO'sene i hele MMA verden per dags dato.

Enig med deg i Nogueira vs Mir.

Rampage vs Silva blir syyyk! Silva har vunnet begge de forje gangene, men det var når han var på topp. Rampage var dominant en stund i UFC nå og har akkurat tapt tittelen.

Samtlige av disse 3 kan være main events på alle andre cards imo.

Selvsagt blir Arlovski vs Fedor en stor match! Uten tvil, men om det er bare den ene kampen velger jeg lett de 3 andre over den.

OG ikke glem Dan Evensen ;)

De tidlige kampene til Forrest var bra synes jeg. Problemet er at han har blitt for passiv synes jeg. I kampen mot Rampage rygget han hele kampen. Joda han vant, men satan for en kjedelig kamp. Evans har imponert stort i det siste. Problemet med disse to er ikke evnene deres. Problemet for meg er jo at jeg ikke liker de :) Men for all del. Kan bli kanon kamp fordet.

Rampage vs Silva kan bli bra. Skal bli morro å se hvordan det går nå. Rampage har jo fått skamjuling de 2 andre gangene de har slåss, men kanskje third time is a charm. Har uten tvil sjangsen til å bli fight of the night. Eneste minuset er som jeg sa at de allerede har sloss 2 ganger før. Er liksom ikke like spennende da synes jeg, Men det er klart, for de som bare har fulgt UFC så er det jo første gang :)

Affliction har masse andre bra kamper også, ikke bare Fedor kampen, men har de ikke i hodet. Uansett, følger med på det som går av MMA stevner så for meg er det ikke noe problem.

PS. Dan Evensen? Er det virkelig noen som gleder seg til kampen han sin? Er fra Arendal selv, så skal støtte opp om karen men den forrige kampen han sin var jo tragisk. Får krysse fingrene å satse på det går bedre denne gangen.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Herregud, skal noen se prelims fra UFC i natt så lukk øynene i runde 2 av Dale Hartt vs Corey Hill.

Har sett det samme skje i en Thai fight, men aldri i en MMA fight. Satan, så ikke mye bra ut. Er ikke overrasket over at det skjer med en som Corey Hill. Mannen er jo bare skinn å bein.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Herlige klipp! Tok heilt av med den knockouten i 91. Satek den var det kraft i!

Personleg føretrekk eg knockout føre submission, men den der med armknekkinga kan ein jo få ereksjon av.

Men er så kjedelig å sjå t.d. Florian få kvelartak på motstandaren. Kampen er liksom slutt, sjølv om den ikkje er slutt...om dykk skjønar.

Eg har også sett ein fyr som har teke flygande armbar!

Endret av Frigata
Lenke til kommentar
Men er så kjedelig å sjå t.d. Florian få kvelartak på motstandaren. Kampen er liksom slutt, sjølv om den ikkje er slutt...om dykk skjønar.

Synes sub er like bra som knock out. Du gir jo motstanderen valget. TapOut, eller få armen / skulderen / beinet knekt, eventuelt bli kverket til du besvimer av mangel på luft, eller blod til hjernen. Kampen kan ikke bli mer avsluttet enn det spør du meg. Akkurat like bra avsluttning som knockout.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...