Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit nok at det kanskje var ufortjent at Lesnar fik tittelkamp så fort, men det som virkelig plager meg er at han slo Herring ganske så lett. Og Nog holdt på å tape mot han... Så hvis Nog slår Mir(noe jeg virkelig håper) Så er det store muligheter for at Lesnar vinner mot Nog.

Jeg vet at en ikke kan sammenligne fightere på den måten... men det er ganske sannsynlig.

Lenke til kommentar
Hvordan de presterte å kvitte seg med AA, Silvia og Werdum, er noe jeg aldri kommer til å forstå.

Fordi Dana White er en forbanna tulling. Først sier han at Fedor ikke er en top 10, og at daværende HW champ Tim Sylvia er mye bedre. Når da Tim Sylvia slutter i UFC og møter Fedor for å få deng på 16 sekunder, sier han at Tim Sylvia suger, å at det var på tide noen banket han. Faen, vet han skal beskytte selvskapet sitt (UFC) men alle med en halv hjerne skjønner jo at mannen er totalt idiot når han snakker på den måten. Sannheten er at han ikke klarte å signere Fedor å derfor prøver han å slenge ditt på navnet hans, når realiteten er at Fedor allerede har banket livskitten ut av Interimbelte holderen (Big Nog) to ganger, og Brock hadde holdt en halv runde. Nei godt det er noen av oss som ikke kun følger UFC, og vet litt mer av hva som foregår i MMA verden.

Lenke til kommentar
Greit nok at det kanskje var ufortjent at Lesnar fik tittelkamp så fort, men det som virkelig plager meg er at han slo Herring ganske så lett. Og Nog holdt på å tape mot han.

Herring sin tid er over desverre. Jeg liker Herring veldig godt, å han var råe i begynnsen av Pride FC tiden. Han var da oppe å snuste på tittelen flere ganger, men klarte aldri helt å komme til topps. Nå er han bare en "gatekeeper" spør du meg. Han vant nesten ikke over Big Nog heller. Han traff med ett spark, men ble dominert i resten av kampen.

Lenke til kommentar
Jeg elsker Machida. Han er sjef!

Liker du serøst kampene han sine også? Jeg synes de blir for kjedelige jeg. Han rygger hele tiden å utveksler skjeldent. Hadde motstanderene oppført seg likt som han, hadde de jo faen ikke vært nær hverandre hele kampen :D

Gleder meg til han møter en skikkelig aggresiv fighter, slik at han blir nødt til å fighte ordenlig. Da får vi se hva han er laget av, å personlig tror jeg faktisk ikke han er noen pushover. Han har sinnsykt peil, men er ikke så ofte han trenger bruke det virker det som. Tror rett å slett bare det er stilen han sin som i mine øyne er alt for passiv. Løpe rundt i ringen i 3 runder å slå motstanderen din ett par tre ganger pr runde er å blir kjedelig. Ihvertfall i mine øyne. Vet der er andre som mener han er den neste LHW champion (noe jeg faktisk ikke ser bort fra selv) Men jeg kommer ikke til å bli noe mer fan av han fordet. Man er i buret / ringen for å sloss, ikke plukke poeng. Blir det samme som med de som holder på med Lay and Pray ala Shean Sherk for å vinne på poeng.

Lenke til kommentar
Greit nok at det kanskje var ufortjent at Lesnar fik tittelkamp så fort, men det som virkelig plager meg er at han slo Herring ganske så lett. Og Nog holdt på å tape mot han.

Herring sin tid er over desverre. Jeg liker Herring veldig godt, å han var råe i begynnsen av Pride FC tiden. Han var da oppe å snuste på tittelen flere ganger, men klarte aldri helt å komme til topps. Nå er han bare en "gatekeeper" spør du meg. Han vant nesten ikke over Big Nog heller. Han traff med ett spark, men ble dominert i resten av kampen.

Hadde ikke Herring nølt så kunne kampen fort ha vært over...

Men krysser fingrene for at Nog knekker Mir og Lesnar :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg tilhører den gruppen mennesker som finner kampene hans interessante. Jeg setter pris på den presisjonen og den teknikken som ligger bak hvert eneste slag. Det hadde naturligvis ikke vært noen ulempe om han hadde begynt å KO/TKO folk i stedet for å vinne via UD, men det er ikke så farlig.

Thiago Silva blir en utrolig spennende test for LYOTO. Er det mulig å finne noen med mer ulik stil? Steingal fra start til slutt (som ofte bare er et minutt eller tre senere).

Lenke til kommentar
Jeg tilhører den gruppen mennesker som finner kampene hans interessante. Jeg setter pris på den presisjonen og den teknikken som ligger bak hvert eneste slag. Det hadde naturligvis ikke vært noen ulempe om han hadde begynt å KO/TKO folk i stedet for å vinne via UD, men det er ikke så farlig.

Thiago Silva blir en utrolig spennende test for LYOTO. Er det mulig å finne noen med mer ulik stil? Steingal fra start til slutt (som ofte bare er et minutt eller tre senere).

Thiago Silva har en sjangse ja, men tror nok de største trusselene vil være Rampage eller Wanderlei. Forrest vil selvsagt også være en trussel, men slåss han på samme måte han sloss mot Rampage på, vil de løpe rundt hverandre i 25 minutter å publikum kommer til å bue til den store gullmedalje.

Men taktikken funker jo da. Machida vinner jo sine kamper, og Forrest vant sin, selv om han omtrent ble slått på raua hver gang han begynte å utveksle slag med Rampage.

Lenke til kommentar

Som Dana sa når han ga Brock tittelkamp. "Vi er ikke boksing og gir publikum de kampene de vil se". Samme gjelder for Machida, altså at han ikke får tittel kamp. Han har som regel kjedelige kamper og er ikke underholdene. Minner meg om Josh vs Chris i TUF 1. Holder folk nede for å vinne på poeng.

Med det sagt synes jeg dere som mener gound fighting (BJJ / GoP) ikke hører med, evt er kjedelig, ikke forstår hva MMA er og går ut på. Dere brude ikke engang få lov å se på MMA imo...!

Når det kommer til Randy vs Brock kampen så synes jeg at det virket som Randy hadde god kontroll. Hans gameplan var at Brock skulle bli sliten og vinne på de senere rundene. Man ser tydlig at Brock blir mer og mer sliten, men treffer med noen slag og får tilslutt det jeg mener er et "lucky hit" som Randy detter av og kampen er over.

Lenke til kommentar
Med det sagt synes jeg dere som mener gound fighting (BJJ / GoP) ikke hører med, evt er kjedelig, ikke forstår hva MMA er og går ut på. Dere brude ikke engang få lov å se på MMA imo...!

Ground fighting er konge det. Jeg liker det veldig godt. Det jeg ikke liker er Lay and Pray, altså at den ene fighteren ligger å holder den andre nede uten å gjøre noe skade på han eller prøver å submit han.

Folk som kun rygger unna og ikke vil sloss er jeg heller ikke noen stor fan av. De er der for å sloss, ikke for å plukke poeng. Det blir fort så kjedelig å se på. Men det er nå min mening da :)

Lenke til kommentar

Enig med der der JimRamse. Når driver jeg å trener MMA rettet BJJ. Utrolig morsomt! Har trent litt med Jon Olav og Joachim skal angtageligvis ha noe MMA seminar når han er ferdig med sin neste kamp i Japan. *gledermegsomenlitendrittunge*

Var også på seminaret til Leozinho Viera (som sto om i VG). Det var også utrolig morsomt. pga min BJJ bakgrunn synes jeg folk som Damien Maia. Utrolig morsomt å se på han! Er snakk om at han skal få sjangsen mot Silva etterhvert hvis han holder den rollen han er på i UFC nå. Det kan bli spennende!

Lenke til kommentar

Jon Olav er mann som faen. Når han rulla litt med Joachim så tok han ikke tia til å ta ut prellen. Da ble jeg satt ut :p

Det som er best med han er at han er jævlig hyggelig og har beina på jorda.

Hehehe, The Blanket ja :) Hater kjedelige brytere! Håper Koscheck blir knust i sin neste kamp

Lenke til kommentar

UFC 92:

Rampage vs. Wanderlei Silva

Griffin vs. Evans

Nogueira vs. Mir

:dribble:

Er så rå den kampen mellom Frank Mir og Lesnar. Alle haters der ute kan godt rope om at dommaren aldri burde ha brutt inn pga. slag i bakhovudet. Men akk så deilig når stygge Lesnar går i den (åpenbare) fella til Mir.

edit: Dette kjem jo truleg ikkje til å skje på ei stund, men hypotetisk sett, kven trur dykk hadde vunne i ein kamp mellom Fedor og Lesnar?? Eg held ein knapp på vår russiske venn.

Endret av Frigata
Lenke til kommentar
Kven trur dykk hadde vunne i ein kamp mellom Fedor og Lesnar?? Eg held ein knapp på vår russiske venn.

Fedor hadde gitt han ett par harde på trynet, Lesnar hadde skjønt han måtte felle Feder for å unngå å bli knocket, han tar takedown og ender opp oppe på Fedor. Fedor vrir over hoftene sine og tar Lesnar i armbar. Antagligvis tidlig første runde.

Lesnar har rett å slett alt for lite erfaring til å ha nubbesjangs mot Fedor. Men hvis han forsetter å trene hardt å lærer mer, så kan det bli en bra kamp om ett par år.

Lenke til kommentar
Er så rå den kampen mellom Frank Mir og Lesnar. Alle haters der ute kan godt rope om at dommaren aldri burde ha brutt inn pga. slag i bakhovudet.

De som ikke ser at Lesnar slår Mir i bakhode gjentatte ganger trenger briller.

edit: Dette kjem jo truleg ikkje til å skje på ei stund, men hypotetisk sett, kven trur dykk hadde vunne i ein kamp mellom Fedor og Lesnar?? Eg held ein knapp på vår russiske venn.

Jeg tror Fedor hadde knust Lesnar. Håper vinneren mellom Nogueira og Mir vinner kampen mot Lesnar!

Lenke til kommentar
Håper vinneren mellom Nogueira og Mir vinner kampen mot Lesnar!

Føler Brock har blitt mye mer taktisk i valg av gameplan, og tror ikke han gjør samme feilen 2 ganger mot Mir. Hvis det blir Nogueira tror jeg Brock kan tvinge frem en KTO, (Heath klarte det nesten tross alt).

Leste og Bobby Lashley er sånn halvveis en fri agent, og håper han kan bli en hit i mma gamet etter han har fått et par kamper under beltet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...