Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke mange timene igjen nå, blir spennende å se om det blir en like kompetitiv kamp som mange har sagt de tror det kommer til å bli.

Heier på Weidman selv, synes Silva er for rar som person til at jeg klarer å like han utenfor buret. :p

Edit:

Fine facebook prelims, lover bra for resten :)

Edit:

Ridiculous med tko/ko's ikveld da, nydelig ko av Gonzada, timet det sparket til Herman perfekt.

Edit:

Faen tenkte dommeren som scoret Leben - Craig 27-30??? når man bruker 4 av 5 minutter på to runder på og gå bakover/bli skvist oppåver buret så vinner man ikke de rundene.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Synes det var respektløst ovenfor han selv, sporten og ufc å klovne rundt sånn, skulle tatt hintet etter første runde og safet med kjappe jabber og low-kicks mens han hadde lett etter en ko.

Med tanke på hvordan han oppførte seg her kontra i for eksempel den andre kampen med Sonnen virket det som om han ikke helt taklet presset, spesielt etter første runde hvor Weidman både fikk gjort litt gnp samt. tagget han ett par ganger stående.

http://www.youtube.com/watch?v=J8zXWq1n3i8

KTFO

silva4ojstq.gif

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Alan Belcher oppsummerer kampen:

Why Chris weidman beat Anderson silva.

See the most important thing you have to realize here is that Chris never doubted he could beat the spider.

He knew he could be the champ.

That’s where greatness comes from.

If we limit ourselves with doubts then we are doomed from the beginning.

This strong belief doesn’t come from thin air. It comes from hours upon hours of hard work in which most people will not do. And it comes from positive thinking!!

Chris has a lot of practice thinking his way out of hairy situations.

How do I know this… Because I believe that even the strongest minded of men would have been beat down by Anderson’s tactics.

Anderson silva is a master at mentally manipulating his opponent into believing they cannot win.

Often times Anderson’s opponents have been a threat yet he still is able to mind shaft them. Yes I just made up that term to replace the f word.

Everyone including myself could see that weidman had the skills to beat Anderson after the first round. So this is the reason Anderson resorted to his monkey business and it was even more than normal.

I know the restaurant I was in was electric. It was if everyone was feeling weidmans dreams coming true. That in combination with everyone thinking Anderson silva deserved the ko because he was being cocky.

Another dramatic change in mma. A paradigm shift for weidman. A historical moment occurred that will inspire people for many many years to come.

Let’s talk technique.

No ones a ninja. Not even Anderson the spider silva.

A single punch… Sure… You can dodge it, slip it, fade back, duck or whatever. But combinations? They are much harder to see.

That’s how Chris weidman got he spider.

Throw combos and believe in yourself.

Alan belcher

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Noe muffens på gang tror jeg. Aldri sett Anderson oppføre seg slik før. Weidmann slet med å ta han ned selv når han stod med forsvaret nede hele tiden, hadde han ville vunnet kampen der hadde han gjort det. Lurer på om han ble betalt for å kaste kampen her.

Lenke til kommentar

Lurer på om han ble betalt for å kaste kampen her.

Hadde han blitt betalt for å tape hadde han tappet når Weidman hadde benet hans. Dessuten hadde både ufc, dana white, og anderson selv tjent mer på og vinne mtp. en Bones Jones-kamp.

Lenke til kommentar

Trodde Silva kom til å vinne basert på hvor god han kan være, selv om jeg ikke liker han noe særlig når han prater. Han svarer aldri på sprøsmålene, han bare sier noe. Men digget at Weidman straffet ham for å klovne. Selv Roy Jones Jr. gjorde ikke det mot de aller beste.

Digget Edson Barboza-kampen. Han er en av mine favoritter.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Jeg har håpet på Weidman så lenge nå, men håpet var ikke stort. Når Weidman knocket Silva ble jeg helt stum, jeg klarte ikke å snakke selv om jeg prøvde. Jeg brakk meg, kjente spyet i halsen og felte en tåre. Det var bare så fantastisk. Chris Weidman er en skikkelig champion både i og utenfor buret, jeg tror han tar Silva i en evantuell rematch også. Så nesten ut som han var trøtt i første runde, da ble jeg bekymret.

Likte også det Edgar viste, tror på at han kommer tilbake og slår Jose Aldo. Cub Swanson var også imponerende, vil se han mot Lamas som nr1 contender fight.

Ellers tipper jeg GSP sov bedre enn på mange månder natt til mandag, har virket som han har vært piss redd for Silva over en lengre periode nå. Etter Weidman slo Silva viste det at alt er mulig, tenk hvor rått det hadde vært om The Mauler beseiret Jon Jones nå? Liker værken Jones eller Silva, Silva er rar. Mens Jones av og til virker som en drittsekk i intervjuer. GSP liker jeg, han er jordnær samt proffesjonel.

Noen som forresten vet når Dominick Cruz er tilbake? Er vel snart bare å gi beltet til Barao.

Lenke til kommentar

Ellers tipper jeg GSP sov bedre enn på mange månder natt til mandag, har virket som han har vært piss redd for Silva over en lengre periode nå. Etter Weidman slo Silva viste det at alt er mulig, tenk hvor rått det hadde vært om The Mauler beseiret Jon Jones nå? Liker værken Jones eller Silva, Silva er rar. Mens Jones av og til virker som en drittsekk i intervjuer. GSP liker jeg, han er jordnær samt proffesjonel.

Jeg trodde det var mer sannsynlig med JJ mot Silva?

Syntes JJ virker ok jeg. GSP derimot, han står kun for safe kjedelig kamper som alltid går kampen ut.

Lenke til kommentar

Syntes JJ virker ok jeg. GSP derimot, han står kun for safe kjedelig kamper som alltid går kampen ut.

Roy Nelson sa det ganske bra en gang i tiden, i begynnelsen av karrièren er det viktigere å gjøre underholdende kamper enn å vinne, helt til du har beltet, da gjelder det å ha beltet så lenge som mulig.

Lenke til kommentar

Tydelig at dere ikke har fått med dere at å ta lite skade er målet i en MMA kamp og dermed er GSP ekstrem god..Synes kampene hans er helt OK selv, han er aktiv og går etter subs etc..

GSP spiller gamet riktig, dessverre er UFC sitt regel system satt opp til å hjelpe wrestlere..

Lenke til kommentar

Tydelig at dere ikke har fått med dere at å ta lite skade er målet i en MMA kamp og dermed er GSP ekstrem god..

Du misforstod tydeligvis hva jeg sa. Jeg sa at kampene hans er kjedelige, nevnte ingenting om hvorvidt han er god eller ikke.

Lenke til kommentar

Du misforstod tydeligvis hva jeg sa. Jeg sa at kampene hans er kjedelige, nevnte ingenting om hvorvidt han er god eller ikke.

Synes du det om de siste kampene hans, også? Han har hatt noen litt kjedelige kamper, men synes de siste kampene mot Diaz og Condit har vært alt annet enn kjedelige!

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Du sier jo igjen at de er kjedelig så du tydelig skjønner ikke at "kjedelig" = unngå skade.

Nå er jeg fan av både gsp og Machida, fått nok juling til å se det geniale i å ta lite skade..

Og ikke glem at motstanderen er også ansvarlig for å bidra til action..

Ta bort runder, innfør gult kort for inaktivitet så vil det bli "action"..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...