Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)

Anbefalte innlegg

Upkicks er lov, men ikke til mot hodet om motsanderen har knærne på bakken, om jeg forstår det rett.

riktig det, er så på tryne mye dumme regler, Faber,Silva,GSP alle er enig i det når skal det komme endringer ?

Jeg vil ha bort denne sette kneet ned, jeg vil ha gule kort tilbake som Pride FC.

Vekk med runder som boksing, evnt sette in Pride FC sin metode på rundetider..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som setter kjepper i hjulene på dette er at UFC har cards over hele verden og må gjøre alle idretts-kommisjonene til lags.

Hadde de kun hatt cards i Russland, Japan & Brazil kunne de ha hatt mye mer gangster regler å kommet unna med det, nedsiden av å være en verdens-sport. :(

Lenke til kommentar

Vanskelig å vinne en kamp på decision om man hovedsakelig lå på ryggen igjennom alle rundene. Dessuten er det litt skummel gambling mtp. kraften til king mo.

Ja, da. Han var alt for mye på rygg, og burde kommet seg opp på beina oftere og ikke bli tatt ned så lett (letter sagt enn gjort, jeg vet). MEN poenget mitt var, at NÅR man havner på ryggen, og ikke kommer opp, ikke la motstanderen kontrollere begge beina. Spark med det ene :)

skjønner ikke helt den gif'en, er det et ulovlig spark ? for mye idiot regler i MMA pr idag, savner pride fc..

Jeg ser ikke at han traff han skikkelig i hodet, men det ble vurdert som et ulovlig spark. Det var den eneste gif'en jeg fant som viste poenget mitt.

Lenke til kommentar

Det som setter kjepper i hjulene på dette er at UFC har cards over hele verden og må gjøre alle idretts-kommisjonene til lags.

Hadde de kun hatt cards i Russland, Japan & Brazil kunne de ha hatt mye mer gangster regler å kommet unna med det, nedsiden av å være en verdens-sport. :(

Ja synd egentlig, fordi jeg er faktisk blitt ganske lei UFC..For mye stalling, for mye wrestling, for mye jakt på poeng, skvise ut en runde, etc..

Selv GSP sier at runder i MMA er bs, han sier også at mange av reglene er BS, så en av de beste til å wrestle, vinne på dec, sier dette burde være en tankevekker for UFC..

Lenke til kommentar

Ja synd egentlig, fordi jeg er faktisk blitt ganske lei UFC..For mye stalling, for mye wrestling, for mye jakt på poeng, skvise ut en runde, etc..

Selv GSP sier at runder i MMA er bs, han sier også at mange av reglene er BS, så en av de beste til å wrestle, vinne på dec, sier dette burde være en tankevekker for UFC..

Mangel på runder gjør jo det bare lettere for brytere å holde folk nede hele kampen, og ground and pounde, uten at slutten på en runde gir de sjansen til å starte på nytt stående.

Lenke til kommentar

Mangel på runder gjør jo det bare lettere for brytere å holde folk nede hele kampen, og ground and pounde, uten at slutten på en runde gir de sjansen til å starte på nytt stående.

finnes vel bare en idiot dommer som hadde kunne latt det hende ;)

Lenke til kommentar

Første event til Nick Diaz sin egen promosjon, tenkte jeg skulle se den selv nå, donerte 10$ selv da jeg føler Nick trenger all den støtte han kan få imotsetning til for eks. ufc som er en milliardbedrift uansett :)

http://nickdiazpromo...replay-june-22/

Nick har klagd mye over reglene i de store Promosjonene så jeg er spent å se hvordan han vil gjøre det på egenhånd :) blir nok en liten update når jeg har glant igjennom hele greia :)

Edit 1:

Josh Rosenthal dukket opp som guest commentator :')

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Første event til Nick Diaz sin egen promosjon, tenkte jeg skulle se den selv nå, donerte 10$ selv da jeg føler Nick trenger all den støtte han kan få imotsetning til for eks. ufc som er en milliardbedrift uansett :)

http://nickdiazpromo...replay-june-22/

Nick har klagd mye over reglene i de store Promosjonene så jeg er spent å se hvordan han vil gjøre det på egenhånd :) blir nok en liten update når jeg har glant igjennom hele greia :)

Edit 1:

Josh Rosenthal dukket opp som guest commentator :')

Sikkert greit å ha en promotion for pot heads og kriminelle å falle tilbake på når de blir sparket ut av UFC/kommisjonen ;)

Lenke til kommentar

Det MÅ finnes lower-range promosjoner hvor ferske fightere kan modnes, samt. gamle rutinerte fightere kan ende karrieren sine.

Hadde vi hatt kun UFC hadde nivået sunket latterlig mye.

Tenkte mer på at Nick Diaz er litt for glad i pot, og Josh Rosenthal er en kriminell marihuana smugler ;)

Lenke til kommentar

Tenkte mer på at Nick Diaz er litt for glad i pot, og Josh Rosenthal er en kriminell marihuana smugler ;)

Forsto koblingen ja, det gjør imidlertid ikke det faktum at etter Strikeforce ble lagt ned så fantes det ikke noen som helst fight promosjon basert i nocal, som attpåtil er region med mange mma-gym og stor produsent av nye fightere.

Og synes heller ikke at Nick sin forkjærlighet for pot gjør verken til noe mindre atlet eller prestasjonene igjennom karrièren hans mindre verdt.

Maken til crisp boksing, utholdenhet og hjerte er det ikke mange fightere uansett gren som har besittet.

Og det å gro pot i en stat hvor det faktisk er halvveis avkriminalisert er heller ikke det verste man kan gjøre når det kommer til Rosenthal, likevel idioti og ikke skaffe seg løyve og betale skatt. Uansett ikke så veldig mye verre enn å koke opp noen hundre liter HB ett nedlagt grisefjøs her i Norge. (Med avkriminaliseringen i bakhodet.)

Når alt kommer til alt ønsker jeg det beste for begge to framover, håper Nick Diaz klarer og iallefall delvis fylle tomrommet etter strikeforce og at Rosenthal ikke får så mange år inne samt. får dømme litt kamper når han kommer seg ut igjen, da han langt ifra er den verste dommeren som har vært innom ett mma bur/ring.

Edit:

Veldig bra intervju av Sonnen hvor han diskuterer MMA-bryting :)

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Ja, jeg sa ikke noe hva jeg synes om det, bare at det er ulovlig, og at de ikke får lov til å fighte/dømme i UFC når de driver med slikt.

Det er viktig med alternativer til UFC og Bellator, og jeg håper Diaz får med seg noen med bedre business-sans enn han selv.

Lenke til kommentar

Enig i at Rosenthal ikke har noe som helst å gjøre i top-tier promosjoner lenger med den blemmen på CVen, men litt kommentering/dømming i mindre promosjoner er bare koselig.

Blir også som sagt spennende og se om Nick får War MMA til å gå rundt :)

Gleder meg til Silva vs Weidman, selv om Weidman kanskje har alle redskapene er jeg ganske under tvil om han klarer å bruke de til å vinne, han sier selv at han ikke er redd får å stå å dele slag stående, tror dette er hvordan han blir å tape, at han grapplefucker Silva i to runder for så og bli overmodig og bli KO'et i starten av tredje/fjerde.

Edgar vs Oliveira skal blir bra også.

Roger Gracie vs Kennedy kan også bli bra

Boetch vs Munoz, to bad mafakkas som kommer etter tap, blir nok bra underholdning. :)

Swanson vs Siver, ser kun fram til denne fordi jeg regner med at det blir en bra KO av swanson.

Gonzaga vs Herman, Can vs Can kan bli grei underholdning også

Ser også fram til å se Barboza igjen, schwæær kar til å være 155lbs, tunge hender å bein og :)

Lenke til kommentar

glad i pot er nok 20% av fighetere på UFC sin rooster langt bedre at de bruker det en sterke opiater, Rosenthal er siktet for å gro cannabis uten godkjenning i California en stat som er liberal på cannabis..

Lenke til kommentar

glad i pot er nok 20% av fighetere på UFC sin rooster langt bedre at de bruker det en sterke opiater, Rosenthal er siktet for å gro cannabis uten godkjenning i California en stat som er liberal på cannabis..

Se to poster over din.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...