porlaket Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Ikke rart det blir mer action i de fightene når de kan soccer-kicke hverandre.. Skjønner UFC veldig godt jeg med de regler de har, med unntak av poeng dømminga :/ Begynner folk å bli hjerneskada/dø osv i UFC, tror jeg ikke det tar lange tiden før hele greia blir banna.. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Begynner folk å bli hjerneskada/dø osv i UFC, tror jeg ikke det tar lange tiden før hele greia blir banna.. Hvorfor det? Folk i boksing har jo blitt det i årevis, å det er ikke forbudt enda. Synes forøvrig Chuck Liddell svarte best angående hjerneskader. Boksere tar flere harde slag til hode i en kamp enn jeg har hatt til nå i karrieren. Tror dog han sa dette før han ble knocket ut en haug kamper på rad. Forvrig liker jeg bedre reglene til pride. Bruk av kneet til hode på folk på marka hadde fjernet den enorme fordelen brytere har. Soccerkicks plager meg heller ikke, men greit nok den kan de ha borte siden det ser noe brutalt ut, men som sagt, bruk av kne til hodet på "downed opponent" burde være fylt lovlig. Lenke til kommentar
porlaket Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Boksing har da vært "offisielt" ute i flere 10års generasjoner, men det har ikke MMA. MMA _ser_ mye ber brutalt ut enn boksing, så jeg er ganske sikker på at hvis soccerkicks og kneing mot hode fra bakkenivå hadde blitt inført, OG noen hadde blitt brutalt skadet hadde ikke CSAC nølt lenge med å forbyde denne i en del stater. Min mening, det er jo fortsatt ikke lovlig i alle statene i usa heller. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Begynner folk å bli hjerneskada/dø osv i UFC, tror jeg ikke det tar lange tiden før hele greia blir banna.. Hvorfor det? Folk i boksing har jo blitt det i årevis, å det er ikke forbudt enda. Synes forøvrig Chuck Liddell svarte best angående hjerneskader. Boksere tar flere harde slag til hode i en kamp enn jeg har hatt til nå i karrieren. Tror dog han sa dette før han ble knocket ut en haug kamper på rad. Forvrig liker jeg bedre reglene til pride. Bruk av kneet til hode på folk på marka hadde fjernet den enorme fordelen brytere har. Soccerkicks plager meg heller ikke, men greit nok den kan de ha borte siden det ser noe brutalt ut, men som sagt, bruk av kne til hodet på "downed opponent" burde være fylt lovlig. Akkurat nøytralisere brytere er noe sporten trenger sårt.. Pride FC ga ikke poeng hvis du bare tok en kar ned uten å tildele skade/action..Idag kan du vinne på å kaste noen ned å ligge på dem :!: De ga også gule kort noe som ga utrolig spennende fights. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Ikke sant. Med "knees to downed opponents", så kan ikke bryterene "shoote" i hytt å pine. Da må de tenke litt mer over det, for de vet de kan få en elendig plassering. Man ser jo hvor hodet til en bryter er utsatt for knær hvis motstanderen "stuffer" takedownen. Hvis man da også får inn gule kort, så er problemet med "lay-and-pray" også borte. Hadde blitt sinnsykt mye mer fart i kamper med brytere på den måten, det er ihvertfall helt sikkert. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Boksing har da vært "offisielt" ute i flere 10års generasjoner, men det har ikke MMA. MMA _ser_ mye ber brutalt ut enn boksing, så jeg er ganske sikker på at hvis soccerkicks og kneing mot hode fra bakkenivå hadde blitt inført, OG noen hadde blitt brutalt skadet hadde ikke CSAC nølt lenge med å forbyde denne i en del stater. Min mening, det er jo fortsatt ikke lovlig i alle statene i usa heller. En del har allerede fått hjerneskader. Ninja Rua (Shoguns bror) skal visstnok være et av de verste eksemplene. Det skal mye til for at sporten blir forbudt i USA nå. Populariteten har nådd en kritisk masse, og de kan dokumentere at mma er mindre farlig enn både amerikansk fotball og boksing. Forøvrig enig i det flere her sier om reglene for knær og spark mot hodet til folk som ligger nede. Samme gjelder gule kort. Endret 13. september 2011 av Geir M Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Det er vel ingen som påstår at MMA er ufarlig. Men poenget er at det ikke er uforholdsmessig mer skadelig enn andre idretter/aktiviteter som er fullt lovlig. Liker heller ikke at man rakker ned på boksing for å stille MMA i et bedre lys, for MMA blir ALDRI godkjent hvis ikke proffboksing blir det. Jeg vil ha begge godkjent. Du kan visst gå proffkamper i ("amerikansk") kickboxing i Norge, men med samme beskyttelsesutstyret som amatører. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Å påpeke at boksing er mer skadelig enn MMA er ikke det samme som å rakke ned på boksing. Det er fakta. Forøvrig er det liten forskjell på amatør og proffboksing. Den største forskjellen på hjelm og uten er kosmetiske kutt-skader. Det finnes også en del andre sporter som er langt farligere enn alle vanlige kampsporter. Hesteridning er noe av det farligste som finnes, men det blir aldri ulovlig. [edit] Statistikk for å illustrere poenget: HORSE RIDING:A recent survey on the number of fatalities per 100,000 participants in the US put riding a horse - including eventing, racing and show jumping - at the top of the list with a whopping 128. And that's without taking into account all the horses that perished too. Compare this number to the seemingly much more dangerous sport of boxing - which has just 1.3 deaths per 100,000 - and it puts into perspective quite how dangerous getting your leg over a horse can be. Hesteridning er nesten 100 ganger farligere enn boksing. Lovene mot proffboksing og mma i Norge handler ikke om sikkerhet, men om smak. Godt hjulpet av ignorante politikere som har viktigere ting å konsentrere seg om. Endret 14. september 2011 av Geir M Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Å påpeke at boksing er mer skadelig enn MMA er ikke det samme som å rakke ned på boksing. Det er fakta. Forøvrig er det liten forskjell på amatør og proffboksing. Den største forskjellen på hjelm og uten er kosmetiske kutt-skader. Jeg er klar over at en tar flere slag mot hodet i boksing, og at en dermed er mer utsatt for hodeskader (selv om Josh Koscheck kanskje ikke er enig ). Men poenget mitt var at jeg tror ikke det er så lurt å rakke ned på proffboksing (som heller ikke er lovlig) for å få godkjent MMA. Det er å gjøre seg selv en bjørnetjeneste. Det er nok flere forskjeller på proff- og amatørboksing, som lengde på kamper (har mye å si for antall slag mot hodet), størrelsen på hanskene, strengere regler for å bryte inn når en bokser har blitt slått en del (stående 8-telling f.eks.), i amatørboksing får du like mange poeng for en enkel treff med en jab som et hardt slag som gjør motstanderen ør (i proffboksing vil effektive slag gi mer poeng), i tillegg til hjelm. Men jeg er enig i at hjelmen er mest mot kutt - selv om også kutt kan gi langvarige komplikasjoner. Men nok om det. Jeg tror det er mye bedre å sammenligne farene ved MMA med mer skadelige/farlige idretter/aktiviteter som allerede er lovlig, som hesteridning. Da er de eneste argumentene som gjenstår at: 1. Det ser brutalt ut. Å slåss er barbarisk. Det er feil å ha gladiatorkamper i et moderne samfunn (AKA jeg liker det ikke) etc. 2. Poenget med MMA er å skade motstanderen. Man blir poengtert for å skade andre. En vinner automatisk ved å slå noen bevisstløs. Selv om det er skader i hestesporten (eller hvilken som helst annen aktivitet) er ikke målet å skade andre, slik som i MMA, det er en "bivirkning" som ikke er ønsket - i motsetning til i MMA etc. Jeg synes ingen av argumentene er veldig sterke. Endret 14. september 2011 av Aurvan Lenke til kommentar
nipton Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Alt det handler om er Education, Education, Education. Om folk visste mer om sporten og hvor lite ufarlig det er så ja andre boller. Grunn til at det e så *ufarlig* E pågrunn av Reglan og Treninga som går inn til en hver atlet i ufc. Det at de har mindre runda og stoppe med en gang du e ute eller e nesten ute gjør at hode ikke blir mash potatos. Og om du ikke syns det går bra på stand up så ta han ned. det e farlig å ikke ha nåkka som man kan forsvare seg med. Derfor e boksing så farlig, fordi det e en 1 dimensional sport dær om du ikke e bedre så e du ferdig. Thats dangerious. not having options to defend. Folk e bare så trangsynte til tider når det gjelder nye ting i dagens samfunn. hahaha.. huff syns synd i roy jones jr og james toney å så mange boxera som har blitt slått til pannekake. WHO NECKs! Bernard e Randy Couture i boksing. Sheets deep! Dat Chess Match. Rashard så syk ut fysisk til ortiz fighten. etter 2 training camps og 3 måneder med trening nonstop. 100-103ish kilo på 180cm e mye. Hes like a Supah Hero! Endret 15. september 2011 av nipton Lenke til kommentar
nipton Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Weight Post! Myspace mirror pix time! Rampage Makes Weight 9 Days B4 Fight Mike dolce sir at matt e 266lbs. 122 kilo. whaaaaat. ser mer ut som 230 Rashad & Rumble Johnson (size comparison pic) 205 vs 170 my ass xD stakkars organan til Rumble Johnson. mer 220 vs 230 Anderson kan synge Skip til 1:30 Miami Hustle: Alexis Vila Trains For Joe Warren 9-11 NY MMA. A Fighting Spirit http://bcove.me/f1y9gl3t Eddie bravo - 10th planet jj. Beste mma jj i verden i min mening. super clinch style. Endret 16. september 2011 av nipton 1 Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 korti og ka kanal pleier dette å gå på tv? Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 nipton: kanskje vurdere å sette alle bildene du legger inn i en spoiler tag eller skjult tekst boks eller lignende....sidene blir veeeeeldig lange her :-) 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 MMA stevner går ikke på norsk TV. Bare amerikanske betalkanaler som kan vise det. Så du må nok vente til dagen etter et stevne og laste ned en torrent. De kommer vanligvis veldig fort. Lenke til kommentar
Oriuss Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Prelims live på facebook nå btw Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 MMA stevner går ikke på norsk TV. Bare amerikanske betalkanaler som kan vise det. Så du må nok vente til dagen etter et stevne og laste ned en torrent. De kommer vanligvis veldig fort. Canal+ Sport 2 for UFC eller Eurosport 2 for Strikeforce....evnt så kan UFC ppv'ene kjøpes på ufc.tv og ses live i HD kvalitet...så nei, må ikke vente til dagen derpå for å se :-) Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Ellenberger grusa jo Shields så det sang! Forventet egentlig litt mer av Shields Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Ellenberger grusa jo Shields så det sang! Forventet egentlig litt mer av Shields Jeps! Her og....men digg for det ! Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) Men ser fram til Jones vs Rampage neste helg, blir sikkert en helt rå kamp! I tillegg er det Kosheck mot Hughes, to gode kamper altså Endret 18. september 2011 av Chef Samebror Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Jepp! Håper Jones kommer i vanlig godt slag, så tror jeg han tar det! Tror Hughes kommer til å få slite litt mot Kos faktisk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå