Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strikeforce har et knallbra card i dag. Det har mildt sagt falt litt i skyggen av andre Zuffa-nyheter denne uken, men vil anbefale alle å få det med seg. Barnett/Kharitonov og Silva/Cormier er interessante kamper, men det er ikke de kampene jeg gleder meg mest til.

Jacare mot Rockhold kan bli en bra kamp. King Mo mot Roger Gracie er en morsom stil-matchup med tidenes beste BJJ-utøver mot en av MMAs beste brytere. I tillegg skal Maximo Blanco, som er en av verdens mest underholdende og brutale fightere, gå mot Pat Healy. Undercardet er også veldig bra med blant annet Yoel Romero (verdensmester og olympisk sølvmedaljør i bryting) mot Feijao.

Tror faktisk jeg gleder meg mest til Maximo Blanco-kampen.

http://www.youtube.com/watch?v=bYqfpPcBtBI

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Får stort sett HD-torrents veldig fort etter slike events. Og de har flere hundre seeds siden så mange ikke har betalt for å se det live, rundt i verden, aka er det bare din egen internetthastighet som bestemmer hvor fort du får sett det.

1. Du får mye bedre kvalitet enn en lousy stream fra en koreansk p2p streaming-side

2. Du kan se hele når du vil

3. Du slipper å sitte og gjespe og slite med å holde deg våken i hele natt og gå glipp av halve showet

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Åpenbare fordeler, det. Men det er noe eget ved å se kamper direkte. Opptak blir liksom ikke det samme. Men å laste ned dagen etter er selvsagt bedre enn ghetto-streams.

Akuratt det jeg også synes. Noe spess når du vet at på andre siden av jorda så fighter de NÅ.

Men om valget står mellom Ghetto stream og laste ned HD i morgen så er valget lett.

Lenke til kommentar

Eurosport 2 sendte denne Live natt til i dag. Men jeg tror ikke jeg skal se sendingene deres live igjen. De hadde en engelsk kommentator som tydeligvis var lite skolert i MMA (i alle fall brukte han lite "fagutrykk"). Foretrekker Mauro Ranallo, Frank Shamrock og Pat Miletich, samt at på Eurosport sendte de ikke intervjuene mellom kampene (fikk ikke sett tolken til Kharitonov!).

Så selv om jeg så alle kampene på TV, så lasta jeg ned sendingen i dag så jeg fikk med kommentatorene. Og siden det sikkert er mange som ikke har sett sendingen ennå, så putter jeg kampdiskusjoner i spoiler-tags.

Veldig bra runde, og mange overraskelser! Rangert etter kvalitet:

5. Pat Healy vs. Maximo Blanco: Kjenner dårlig til disse to. Maximo virket noe urutinert ved å sparke Pat i ansiktet mens han lå nede. Han tapte poeng på det, og tapte til slutt kampen på en rear naked choke i runde to.

4. Ronaldo Souza vs. Luke Rockhold: Kjenner ikke til Luke, og Souza er ikke en av mine favoritter. Kunne gått begge veier, der Rockhold vant beltet.

3. Muhammed Lawal vs. Roger Gracie: King Mo, som har vært ute av ringen i lang tid, mot Brazilian Jiu-Jitsus posterboy, Roger Gracie. Det som er typisk for mange BJJ-utøvere i nyere MMA er at de har svak stand-up, får problemer med å ta kampen ned på bakken, og greier ikke å submitte gode brytere. Alle tre slo til i dag (i går?). Gracie var redd for Mo på beina, utnyttet ikke sine fysiske fordeler i kickboxingen, greide aldri å få kampen ned på bakken, og fikk dermed ikke en gang prøvd noen BJJ-moves. King Mo traff Roger én gang, og vant kampen. Mange har begynt å se på BJJ som den svakeste av de tre "hovedgrenene" i MMA ((kick)boxing, bryting, BJJ) og Gracie gjorde ikke noe for å avkrefte det.

2. Josh Barnett vs. Sergei Kharitonov: Den eneste kampen som gikk akkurat som forventet. Bryteren Barnett havnet i full mount etter en take-down, og Kharitonovs beste våpen (boxing) ble tatt fra ham. Det var bare et tidsspørsmål før Barnett satt inn nådestøtet, og vant enkelt med en arm triangle choke, akkurat som i forrige kampen mot Brett Rogers.

1. Daniel Cormier vs. Antonio Silva: Silva virket fysisk stor mot Fedor, men fikk ikke samme inntrykket mot Cormier, som er lavere enn Fedor (!). Silva fikk aldri en gang en sjanse, og greide ikke å bruke BJJ mot bryteren Cormier. Men det var de imponerende hendene til Cormier som gav han seieren. Kveldens mest imponerende innsats, og Cormier har rykket opp på rangstigen i mine øyne - og i MMA er ikke tungvektsdivisjonen så veldig stor for tiden.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Da blei det Penn v Diaz da....håper og tror BJ gruser han !

Kan bli en rå kamp det. Håper BJ knuser han, selv om magefølesen min sier noe annet..............

BJ vinner denne kampen 9 av 10 ganger, hovedsaklig fordi det er BJ som bestemmer hvor denne kampen skal avgjøres. I moderne MMA har den beste bryteren en voldsom fordel pga han kan diktere hvor kampen skal ta plass, og her er Penn udiskutabelt den beste bryteren. Nick Diaz får ikke en takedown på BJ Penn, aldri i livet. Selv GSP måtte jobbe nesten en hel runde for å få en single leg på BJ.

Så, under forutsetningen at kampen tar plass på beina, har vi en kamp mellom to gode, om enn noe endimensjonale strikere. Det er ingen hemmelighet at begge disse to liker å bokse. Nick Diaz har bedre rekkevidde enn BJ, men der slutter også fordelene hans, slik jeg ser det. BJ har raskere, crispere boksing, mer slagkraft og en fantastisk jab. Han er også vesentlig bedre i den defensive delen av boksingen, der Diaz er villig til å ta et slag for å gi et er BJ flink til å bevege hodet og holde guarden oppe for å avverge slag. I tillegg har BJ en kjeve lagd ut av den hardeste granitt. Mannen har aldri måttet ned i bakken av et slag/spark, og han har sloss mot Lyoto Machida. Det er legendarisk.

Og hvis BJ skulle føle for det, kan han ta ned Nick Diaz og prøve å subbe han. Nick har veldig god jitz, men stilen hans er litt den samme som på beina, han tar store risker for å prøve å låse inn en sub, og da er han sårbar for BJ's patented mount-backmount-RNC. Hughes, Florian og Stevenson er alle svært kapable på bakken, men så ut som amatører i kamp med BJ. Klarer Nick Diaz å nøytralisere han? Jeg tror ikke det.

Offisiell prediction: BJ Penn SUB (Rear Naked Choke) 2nd round

Lenke til kommentar

Da blei det Penn v Diaz da....håper og tror BJ gruser han !

Kan bli en rå kamp det. Håper BJ knuser han, selv om magefølesen min sier noe annet..............

BJ vinner denne kampen 9 av 10 ganger, hovedsaklig fordi det er BJ som bestemmer hvor denne kampen skal avgjøres. I moderne MMA har den beste bryteren en voldsom fordel pga han kan diktere hvor kampen skal ta plass, og her er Penn udiskutabelt den beste bryteren. Nick Diaz får ikke en takedown på BJ Penn, aldri i livet. Selv GSP måtte jobbe nesten en hel runde for å få en single leg på BJ.

Så, under forutsetningen at kampen tar plass på beina, har vi en kamp mellom to gode, om enn noe endimensjonale strikere. Det er ingen hemmelighet at begge disse to liker å bokse. Nick Diaz har bedre rekkevidde enn BJ, men der slutter også fordelene hans, slik jeg ser det. BJ har raskere, crispere boksing, mer slagkraft og en fantastisk jab. Han er også vesentlig bedre i den defensive delen av boksingen, der Diaz er villig til å ta et slag for å gi et er BJ flink til å bevege hodet og holde guarden oppe for å avverge slag. I tillegg har BJ en kjeve lagd ut av den hardeste granitt. Mannen har aldri måttet ned i bakken av et slag/spark, og han har sloss mot Lyoto Machida. Det er legendarisk.

Og hvis BJ skulle føle for det, kan han ta ned Nick Diaz og prøve å subbe han. Nick har veldig god jitz, men stilen hans er litt den samme som på beina, han tar store risker for å prøve å låse inn en sub, og da er han sårbar for BJ's patented mount-backmount-RNC. Hughes, Florian og Stevenson er alle svært kapable på bakken, men så ut som amatører i kamp med BJ. Klarer Nick Diaz å nøytralisere han? Jeg tror ikke det.

Offisiell prediction: BJ Penn SUB (Rear Naked Choke) 2nd round

Godt innlegg ! Så jo hvor 'åpen' Diaz er stående mot Daley og spesielt hvis han får press på seg. Eneste fallgruven til BJ er motivasjonen(!) og utholdenheten...men nå er jo Diaz så langt unna en god bryter som kan bruke tyngde for å slite ut BJ (les GSP, Fitch), så jeg har stor tro på at han slår Diaz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...