Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og det passer kanskje i helt i tråden der man diskuterer MMA, som i kamper, organisasjoner, fightere og den slags. Ville nok passa bedre i kampsport-tråden.

 

EDIT: I tillegg er jeg nysgjerrig på hvem som bruker Keysi i ringen/buret? Jeg vet at KFM har et opplegg mot MMA/no-holds barred, men ikke hørt om noen keysi-utøvere.

Endret av PureChaos
Lenke til kommentar

Har vært på et lite kurs med en av grunnlegerne av Keysi, Andy Norman, da nevnte han at de hadde jobbet noe med Randy Couture, så såvidt jeg vet, finnes det ingen "offisielle" Keysi utøvere på noe høyt nivå i MMA, men kjekt og interessant er det. Og jeg tror videre diskusjon av Keysi passer bedre i Kampsporttråden :)

Endret av andi_c
Lenke til kommentar

Eg personlig ser på han som den beste i verden nå tross for at han enda ikke har gått mot fedor eller har fightet mot cain.

Eg tror han sannsynligvis hadde klart å vinne over samtlige.

 

Jeg må nesten si meg enig SnowDOG. Har han som nr.1 jeg også av den enkel grunnen at han har ett veldig godt groundgame, antageligvis det beste standup i HW ( er tross alt K1 champion )og enormt med krefter. Det eneste jeg kunne tenke meg å se var han i en skikkelig krig så vi får se hvor bra stamina'en han sin er.

Er noe usikker på hvem som er best nå. Det står mellom Fedor, Reem og Cain. Cain har ikke like bra standup som Fedor eller the reem, men jeg hadde ikke blitt overrasket om han hadde vunnet på GnP mot noen av de. Samtidig som jeg heller ikke hadde blitt overrasket om Fedor eller Overeem hadde knocket Cain. Skal uansett bli utrolig gøy å se hva som skjer i HW-turneringen til Strikeforce.

Lenke til kommentar

Faktisk vil jeg si den som går seirende ut av den turneringen er undisputed best i verden i HW. Er faktisk samlet de beste som er, vil si det kun er Cain som mangler der.. IMO

 

ja, er ikke langt unna der. Hvertfall med Fedor og Reem på plass....men de møtes vel evnt i semi'n hvis jeg ikke husker helt ruska rivende feil her ?

 

Noen som har sjekket ut om streamen på Spike TV til lørdag er åpen for alle eller om den kun gjelder for folk i junaiten sånn som det er med alt av tv-shows på sida dems. (Må få satt opp proxy'n igjen i så tilfelle nemlig.... )

Lenke til kommentar

Faktisk vil jeg si den som går seirende ut av den turneringen er undisputed best i verden i HW. Er faktisk samlet de beste som er, vil si det kun er Cain som mangler der.. IMO

 

Enig. Som du sier mangler Cain, men den som klarer å slå tre topprankede HW i rekkefølge fortjener toppplasseringen.

Lenke til kommentar

Faktisk vil jeg si den som går seirende ut av den turneringen er undisputed best i verden i HW. Er faktisk samlet de beste som er, vil si det kun er Cain som mangler der.. IMO

 

Enig. Som du sier mangler Cain, men den som klarer å slå tre topprankede HW i rekkefølge fortjener toppplasseringen.

Shane Carwin med bedre kondis? hvertfall bedre en Brett Rogers..

Lenke til kommentar

Faktisk vil jeg si den som går seirende ut av den turneringen er undisputed best i verden i HW. Er faktisk samlet de beste som er, vil si det kun er Cain som mangler der.. IMO

Litt avhengig av hvordan matchupsene blir så er jeg mer eller mindre enig. I en turnering som dette blir det garantert en del skader og diverse. Men hvis f.eks. Fedor vinner både mot Silva, Reem/Werdum og Barnett, så vil jeg definitivt si at han fortjener å bli ranket høyest. Samme gjelder selvsagt Werdum og Overeem.

 

Hvis Barnett går helt til topps ved å slå bomser grunnet skader på de beste så fortjener han ikke å bli ranket så høyt. Fedor "må" vel ødelegge nevene sine før eller siden i denne turneringen.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Dette ser bra ut. Ser vist kanskje ut som at Gsp møter Silva om Silva slår Belfort og Gsp slår Shields. En fight jeg har ventet lenge på og se, men er utsikker hvilken vei. Eneste som uroer meg er at Gsp da må gå opp en, og da møte Silva i første fight i ny klasse :S

 

Time Will Show :D

Kommer til å sette penger på GSP hvis den kampen blir noe av, og oddsene er noenlunde jevne. Han kan gjøre nøyaktig det samme som Sonnen gjorde, bare bedre og uten å bli submittet selvsagt.

Lenke til kommentar

Dette ser bra ut. Ser vist kanskje ut som at Gsp møter Silva om Silva slår Belfort og Gsp slår Shields. En fight jeg har ventet lenge på og se, men er utsikker hvilken vei. Eneste som uroer meg er at Gsp da må gå opp en, og da møte Silva i første fight i ny klasse :S

 

Time Will Show :D

Er jeg den eneste som ikke er hypp på å se GSP forlate WW-divisjonen? Hadde selvfølgelig vært fett å se kampen mellom GSP og Anderson, men GSP har jo sagt at han ikke vil gå tilbake til WW hvis han går opp i vekt.

Lenke til kommentar

Dette ser bra ut. Ser vist kanskje ut som at Gsp møter Silva om Silva slår Belfort og Gsp slår Shields. En fight jeg har ventet lenge på og se, men er utsikker hvilken vei. Eneste som uroer meg er at Gsp da må gå opp en, og da møte Silva i første fight i ny klasse :S

 

Time Will Show :D

Er jeg den eneste som ikke er hypp på å se GSP forlate WW-divisjonen? Hadde selvfølgelig vært fett å se kampen mellom GSP og Anderson, men GSP har jo sagt at han ikke vil gå tilbake til WW hvis han går opp i vekt.

 

Om han slår Shields noe jeg antar, så ser jeg lite vits og bli i WW, ingen der som per dags dato kan gi han noen skikkelig utfordring og da ville det IMO vært meningsløst og bli der.

Lenke til kommentar

Dette ser bra ut. Ser vist kanskje ut som at Gsp møter Silva om Silva slår Belfort og Gsp slår Shields. En fight jeg har ventet lenge på og se, men er utsikker hvilken vei. Eneste som uroer meg er at Gsp da må gå opp en, og da møte Silva i første fight i ny klasse :S

 

Time Will Show :D

Er jeg den eneste som ikke er hypp på å se GSP forlate WW-divisjonen? Hadde selvfølgelig vært fett å se kampen mellom GSP og Anderson, men GSP har jo sagt at han ikke vil gå tilbake til WW hvis han går opp i vekt.

 

Om han slår Shields noe jeg antar, så ser jeg lite vits og bli i WW, ingen der som per dags dato kan gi han noen skikkelig utfordring og da ville det IMO vært meningsløst og bli der.

 

Enig, lite hvis ingen motstand igjen i ww for GSP hvis han slår Shields...nye utfordinger i mw !

Lenke til kommentar

Godt og se at andre også er enige her :D

 

Det jeg har sett fra Shields så langt i UFC har ikke imponert meg stort, men vet fra tidligere fighter i SF at han har tallent. Tviler uansett på at han har noe stort som GSP ikke kan hamle opp med. Shields sin standup er ikke i nærheten av GSP's. Ser for meg at Gsp holder dette stående og outstriker Shields.

 

Belfort vs Silva er noe mer usikker, har faktisk en liten tro på Belfort, synes ikke Silva har vært så alt for imponerende i de siste fightene. Om han derimot henter tilbake gamle formen slik som mot Griffin o.l så er det en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Godt og se at andre også er enige her :D

 

Det jeg har sett fra Shields så langt i UFC har ikke imponert meg stort, men vet fra tidligere fighter i SF at han har tallent. Tviler uansett på at han har noe stort som GSP ikke kan hamle opp med. Shields sin standup er ikke i nærheten av GSP's. Ser for meg at Gsp holder dette stående og outstriker Shields.

 

Belfort vs Silva er noe mer usikker, har faktisk en liten tro på Belfort, synes ikke Silva har vært så alt for imponerende i de siste fightene. Om han derimot henter tilbake gamle formen slik som mot Griffin o.l så er det en helt annen sak.

 

Blir jævli spennende med Belfort v Silva ja ! Sonnen fikk jo fram et par svakheter i forsvaret til Silva, og Vitor er jo rimelig god stående han og. Håper på Vitor, spess siden jeg var så heldig å møte han i Vegas i fjor sommer !

Lenke til kommentar

Godt og se at andre også er enige her :D

 

Det jeg har sett fra Shields så langt i UFC har ikke imponert meg stort, men vet fra tidligere fighter i SF at han har tallent. Tviler uansett på at han har noe stort som GSP ikke kan hamle opp med. Shields sin standup er ikke i nærheten av GSP's. Ser for meg at Gsp holder dette stående og outstriker Shields.

 

Belfort vs Silva er noe mer usikker, har faktisk en liten tro på Belfort, synes ikke Silva har vært så alt for imponerende i de siste fightene. Om han derimot henter tilbake gamle formen slik som mot Griffin o.l så er det en helt annen sak.

 

Blir jævli spennende med Belfort v Silva ja ! Sonnen fikk jo fram et par svakheter i forsvaret til Silva, og Vitor er jo rimelig god stående han og. Håper på Vitor, spess siden jeg var så heldig å møte han i Vegas i fjor sommer !

 

Håper også på Vitor. Tror det er det beste også for GSP. Vis Silva vinner vil GSP møte han med en gang, dette tror jeg kan bli vanskelig for GSP, første fighten i en ny vekt klasse og så møte en som Silva. Tror derimot at vis Vitor slår Silva og Gsp slår Shields at Gsp kommer til og gå opp i MW, men da møte noen litt "lettere" fightere før han evt møter Silva, dette tror jeg er det beste for han. Uansett kommer det til og bli spennende fremmover med mye store fighter. For og liste opp noen av de store:

 

Jones Vs Bader - UFC 126

Griffin Vs Franklin - UFC 126

Silva Vs Belfort - UFC 126

Pen Vs Fitch - UFC 127

Evans vs Shogun - UFC 128

Gsp Vs Shields - UFC 129

Edgar Vs Maynard - UFC 130

Mir Vs Nelson - UFC 130

 

I tillegg er det mange andre mindre fighter som også er gode.

Og ikke for og glemme SF med sin HW turnering.

 

Blir noen syke mnd frammover nå.

Lenke til kommentar

Nei, men jeg vil si Fedor, Silva, Werdum, Overreem og Barnett alle er på høyde eller bedre enn de du nevner. Rogers har jeg ingen anelse om hvordan klarte å lure seg inn i denne turneringen. Ser ut som noen ønsker at Barnett skal ha en enkel tur til finalen, men alt kan skje.

 

De 3 du nevner kunne vært verdige deltakere i denne turneringen, men nå er det ikke slik. Og de motstanderne dem vil møte i løpet av denne turneringen er alle topp 15 HW. Og dropper du Arlovski og Rogers så er alle topp 10.

 

Og uansett hvor mye du "hater" over denne turneringen, så trur og håper jeg den blir bra..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...