Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)

Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Crocop forventet jo ikke at han ville touche før staredown, dette er jo ikke vanlig i det hele tatt... Man ser jo at han toucher etter staredown.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet han touchet etter staredown. Mulig det bare er at han er mediasky ja. Skal ikke si noe annet. Som sagt, har ikke noe imot han som fighter. Mannen kan sakene sine. Satt bare å måpte når han ble sparket rett ned. Tror ikke noen forventet det. Var en av de mest råe knockouts jeg har sett........ Håper han kommer sterkt tilbake.

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere, synes UFC 70 egentlig var en nedtur. Var for mange kamper som rett å slett var alt for trege. UFC trenger virkelig ett gult kort for passive fightere slik som Pride brukte. Uansett, dette er noe jeg gleder meg til. Blir det like mye krig som første gangen de var i ringen sammen, så blir dette rått :D

43msjd5.jpg

Lenke til kommentar

Helt enig Gunvald-TT, men hvis både Liddell å Rampage er på sitt beste, så blir dette årets kamp. Mine penger står på Rampage. Alle sier Liddell har forandret seg så mye siden sist. Spør du meg så er han helt lik. Eneste forskjellen er at han har ikke møtt noen av Rampage sitt kaliber siden sist. Men at det blir en krig, det er det ikke tvil om :thumbup:

Eneste som bekymrer meg er hvis samme Rampage som møtte Shogun stiller opp. Da blir det en kort kamp. Rampage er en fighter som virkelig må ville vinne for å kunne vinne. Mot Shogun så det ikke ut som han ville sloss engang.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Chuck er ikke lik som i 2003, det skal jeg love deg. Hans takedown defense er hinsides bra nå, og tror rampage kan få trøbbel. Chuck er en fighter som ofte venter og kjører fullt ut på kontra, jeg ville satt mine penger på at Rampage går i søvne. Dette blir nok en bra fight, er ikke ofte du ikke ser en Iceman som leverer varene.

Må også sies at Chuck ser klin gal ut med den sveisen og skjegget ;) I like

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Takedown defence funker ikke mot Rampage. Han angriper ikke på samme måte som grapplere. Han slår, går så inn i Klinche eller hvordan det staves, så bare løfter han de opp å slammer de. Liddell har ikke noe forsvar mot dette. Skal også sies at Rampage faktisk bokset bedre enn Liddell også i første kampen. Men ja du har rett i en ting. Er ikke Rampage i den rette sinnstemningen så får han totalt deng. Også skal man legge til at Liddell ikke har hatt en tøff kamp på lenge. Blir det bare en runde eller 2, så vinner nok Liddell. Går de ut hele kampen, så ser jeg Rampage som vinner. Man så jo hvor sliten Liddell var i den første kampen. Spør du meg så har han heller blitt større siden da, altså "feitere" hvis man da kan bruke det ordet. Tror ikke han kan følge Rampage når det gjelder stamina.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Angående Liddell, så har jeg lik bart men svisen er ikke lik da. Litt for gammel for hanekam synes jeg, selv om jeg er yngre enn Liddell ;)

Hørte de hadde ett veddemål på gang. Finner ikke igjen kilden i farten, men det sto at hvis Liddell vant, så skulle han få lenka til Rampage, å hvis Rampage vant, så skulle Liddell barbere hanekammen. Mulig det bare er rykte, men hadde vært kult hvis det var tilfelle.

Lenke til kommentar

Chuck traff han flere ganger i første kampen også, men det var ikke nok. Skal også legge til at det skulle en jævla haug med kne til fra Wanderlei for å felle han, å det er mer futt i de enn det er i Liddell sine slag. Rampage har en av de beste "chins" i MMA. Men nok om det. Mine penger står på Rampage :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Rampage har ikke noe pingle "Shin" så eg tror ikke har kommer til å bli KO'et av liddell like lett slik de angre grapplere har blitt. Dette blir spennende men eg er litt usikker på utfallet. Det kommer svært ann på kor mye rampage har trent og kor motivert han er som sagt.

Eg BER ihvertfall på at rampage skal ta den fyren. Liker ikke liddell. :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg er redd for at dette kommer til å bli en regelrett nedsabling. Rampage var ikke akkurat overbevisende i sin siste kamp og kommer nok til å slite mot The Iceman som virker nærmest utilnærmelig for øyeblikket.

Forresten, hvem er deres favoritter i MMA?

Mine to er Fedor og Rich Franklin. Førstnevnte blir jo valgt fordi han høyst trolig er den beste som noensinne har vært i en mma-ring + at han virker som en profesjonell utøver av sporten.

Rich er en herlig mann som imponerer meg gang etter gang med sin profesjonalitet og sportslighet. Han virker rett og slett som en intelligent, avbalansert og jovial mann. Det skal mye til for å ha noe imot Rich. Det samme gjelder forøvrig for Silva. :)

Lenke til kommentar

Fedor er pound 4 pound verdens beste fighter. Han er også min favoritt, da han er sinnsykt wellrounded. Like flink som de beste stående opp, å rett å slett ett monster når de ender på matten. Tør ikke tenke på skaden han kommer til å påføre folk hvis han kommer til UFC, å faktisk kan bruke albuer også.

Rampage er også en av mine favoritter. Han er ikke den samme fighteren han var før hans to tap mot Wanderlei, men håper han kommer sterkt tilbake nå. Mye av grunnen til at jeg liker han er fighting stilen hans, men uten tvil det som er best med han er personligheten hans. Tror han hadde vært en kjempebra representant for MMA hvis han ble LHW Champion i UFC.

Shogun er også en av favorittene. Han har ikke vært så dominerende i det siste som han var i begynnelsen, men han er fremdeles ung å satser også på at han kommer sterkt tilbake. Han har ikke tapt noe i det siste, men han har liksom bare ikke vært så rå som før. En ting jeg frykter er at han ikke blir den samme nå som reglene i Pride er forandret. Ett av de sterkeste våpnenen han hadde var faktisk stomps.

Siste mann er Mark Hunt. Han er helt rå stående opp, men er for dårlig på matta for tiden. Har ett lite håp om at hvis han kommer til UFC, så er han nødt til å slanke seg litt. Han er jo langt over øvre vektgrense for UFC. Kanskje å ta av seg litt vekt er det som skal til for å føre han til topps. Uansett, så er han rimelig rå slik han er nå også. Med seiere over både Wanderlei Silva å Cro Cop, så er han ikke noen man skal overse. Uten tvil den personen med best "chin" i hele MMA.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9
Siste mann er Mark Hunt. Han er helt rå stående opp, men er for dårlig på matta for tiden. Har ett lite håp om at hvis han kommer til UFC, så er han nødt til å slanke seg litt. Han er jo langt over øvre vektgrense for UFC. Kanskje å ta av seg litt vekt er det som skal til for å føre han til topps. Uansett, så er han rimelig rå slik han er nå også. Med seiere over både Wanderlei Silva å Cro Cop, så er han ikke noen man skal overse. Uten tvil den personen med best "chin" i hele MMA.

8457994[/snapback]

Haha, jepp:

Mine favoritter i MMA:

Heavyweight - Fedor, Cro Cop, Kazuyuki Fujita, Big Nog, Aleksander Emelianenko

Light heavyweight - Shogun, Wanderlei Silva, Vitor Belfort, Sokoudjou, Liddell, Rampage

Middleweight - Anderson Silva, Rich Franklin, Paulo Filho, Mike Swick, Martin Kampmann, Nate Quarry

Welterweight - GSP, Matt Serra, Karo Parisyan, Josh Koscheck (19 and 1!!)

Lightweight - Takanori Gomi, Vitor Ribeiro, Norifumi Yamamoto, Sean Sherk, Shinya Aoki

Ole :)

Lenke til kommentar

Nytt Cro Cop interview Apr.23

Croatian fighter Mirko Cro Cop is healing consequences of a hard defeat to Gabriel Gonzaga in the UFC 70 tournament in Manchester, Great Britain. Shocking pictures of unconscious Cro Cop lying in the cage looked unreal since we were used to see exactly the opposite ones for years.

Mirko had similar experiences with Kevin Randleman in Pride and Michael McDonald in K-1. He lost by KO to both of them [that's not true, although it says so in the article], and both times he succeeded to comeback to the top. Although his charisma got seriously hurt, if not destroyed, Mirko claims he has the motivation and strength for a new comeback.

Q: Do you feel any health consequences from Manchester episode?

A: I don't have headaches, nor any visible consequences from Gonzaga's high-kick. If it weren't for the pain in the right ankle, I'd already be training. However, I have to passively rest for two weeks. The ankle is swollen, but I don't think anything is broken, otherwise I wouldn't be able to walk. Still, I'll go to see a doctor one of these days and have it scanned."

Q: You seemed absent in the cage?

A: I wasn't myself against Gonzaga. I just couldn't decide to begin an exchange of punches, to go forward. Something similar happened to me in my last fight vs. Sanchez, but I still won that fight. These things happen to me in cycles. First I learn a lesson in the ring, then I go wild and win in streaks. However, there are no alibies for this defeat, and I am not looking for any.

Q: What determined the outcome?

A: Gonzaga's elbows to my temple. When I got up, my vision was blurry and I didn't even see that right high-kick.

Q: Did you make any mistakes in the preparation for the fight?

A: The preparations were great and are not the problem. Right before the fight I was apathetic, no good, couldn't focus and I fought without any strategy.

Q: What will your future in the UFC look like?

A: I will definitely come back stronger. It's out of place to talk about the belt, but I will respect the contract. Of course, provided there are no new injuries. However, I don't know what could make me fight more after I work off the remaining 4 fights.

Q: When can we expect you back in the ring?

A: I believe I'll fight again in the UFC at the end of August or beginning of September. I expect to get a chance to rematch Gonzaga. Thanks to everyone who came to Manchester for me, and all who called me wishing me good luck. I got more than 200 calls and I couldn't answer everyone.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...